Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2016, 11:50
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Ne soikeilla reillä olevat on kiellettyjä. Oishan se erikoinen vanne jossa ois pulttijako 6 x 4-6. Tossahan ois 2 tuumaa pitkät soikiot reijät.
Yleensä ne taitaa olla 5X4.75-5X5

Tai euro autoihin 4x98/100 tai sit 4x100/108

Sellainenkin vanne on tullut vastaan missä oli kaks soikeaa reikää ja 4x108 ja sit kaks eri 5pulttista

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2016, 12:04
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Normi tassut alle ja taas sataa rakeita.


Uutta levikenauhaa vanhan rispautuneet tilalle.


Nyt paremmin kiinni M6 poraruuveilla.


Räikkään uusi liukuholkki rummun toiseen päähän ja samalla tehtiin parempi rasvaura, tosin vassu näköjään pyrkii kuitenkin ennemmin holkin välistä ulos kuin tuosta urasta/reiästä.


Joku kysyi mistä kautta se vassu tulee ulos kun pruuttaan napaan tehdyn reiän kautta tavaraa sisään ja tässä se näkyy.


Vaihdoin vetarin stefan oikealle puolelle ja samalla tuli rasvattua murron ja napa. Jälkeenpäin selvisi että olkalaakeri ylhäältä aika huonona joten taas joutuu saman puolen purkamaan mutta jo nyt ottaisi koko navan murikkana irti ja kokeilisi niin.



Uusi 12mm naru testissä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2016, 22:41
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Laakerin vaihto muuttuikin koko navan vaihdoksi. Joskus kauan sitten labsin varresta katkesi tappi joka painaa laakerin paikalleen. Silloin siihen tehtiin uusi sorvaamalla jostain BJn vakiovarresta tappi irti. Tappi on painamalla kiinni labsin varreesa kuten sen alkuperäinenkin oli. Varmaan jo silloin reikä oli hakkautunut näin väljäksi ja ehkä osaltaan vaikuttu siihen että tätä ylälaakeria sai vaihtaa useammin kuin muita. No tietty perus ruoste tappaa näitä ylälaakereita kun autoa uitetaan ja laakeri muutenkin hankalasti voideltava.


Napa löytyi omista romuista mutta siihen piti modata viides pultti. Rälläkällä tasoitusta ja 12mm reikä pultille.



Joku pyöränmutteri hitsaten navan sisään.


Jos nyt ei olis niin paljoo klappia. No ei sitä nyt kauheesti ollut mutta sen verran kuitenkin että epäilytti että se on voinut aiheuttaa ongelmia.



Uusia laakereita laittaessa törmäsin taas tähän dilemmaan. Vasemmalla "tarvike" 30303 ja oikella alkuperäistyyppinen TR0305A



KOYO TR0305A ja KOYO 30303. Uudet laakeritkin olivat mallia 30303 jossa kartio pystympi. Helposti kuvittelisi että tämä huonompi ja alkuperäinen on tuo loivempi kartio. Kumpaakin kuitenkin sujuvasti myydään oikeana. Mistä lie tullut nämä laakeri kun olivat jo omassa hyllyssä, pitää jatkossa olla tarkempi.


En ehtinyt enää koeajamaan joten se jää huomiseen. Täytyy saada etupään vatkaus kuriin joka jostain on taas ilmaantunut. Toivottavasti auttaa tai sitten on taas käytettävä rengasta vanteelta että saa tsekattua onko niissä esim. litrakaupalla vettä sisällä, kuten viimeksi kun oli samaa ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.05.2016, 21:27
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Woblaukset hävisi kun vaihtoi navan ja laakerit.

Coil overeiden holkit oli kuluneet aika huonoksi tai ainakin toiselta puolelta. Tässä arvioitiin että jousien asento toisiinsa nähden voi vaikuttaa ja pahimmassa tapauksessa vääntää holkkia vinoon joka aiheuttaa ylimääräistä kulumista. Toiselta puolelta ei nimittäin ollut puhki mutta siellä jouset olivat niin että "päät" olivat vastakkaisilla puolilla.


Vaihdoin uudet jotka oli varmaan taka coileista tai niihin joskus tilattu kun tilasin triple rate kitit. No täytyypä tilata uusia läjä ja samalla letkuja ulkoiselle säiliiölle kun yksi on poikki.

Huomenna kohti Karjalan kannasta. Toivottavasti vanha rouva pysyy nyt nipussa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2016, 09:25
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Mudventures lähestyy ja tarkistusremontti aloitettu. Ikuisuusprojekti tallia saatu sen verran eteenpäin että maalissa sisältä ja puoliksi sähköistetty/valaistu. Lämpimäksi ei vielä saa kun ovet vaiheessa, puolesta katosta puuttuu villat, eikä ole mitään lämmönlähdettäkään vielä. ILP tulee kun löytyy sopivaan hintaan ja asentaja löytyy. Lisäksi tietty joku masteri yms. jolla saa nopeasti lämmön ylös.


Kompura huuti hytissä apparin korvan juuressa joten siirsin sen konehuoneeseen. Letkut tuli pikaliittimillä, katsotaan miten toimii.


Kaikkea pientä löytyy. Etupyörän laakeri oli päässyt löystymään kun TG kiristysmutterista oli lukkohammas hävinnyt. Vaihdoin tilalle vakiot lukitukset, ne on luotettavammat. Samalla navat rasvattu ja jarrupalat vaihdettu.

Kumpikin taka-akselin napa oli myös löysällä. Nekin kirrattu ja rasvattu. Pikkupultteja oli kaksi poikki toiselta puolelta ja ne korjattu + laitettu kokeeksi nordlock prikat.

Takakardaanin ristikossa alkavaa väljää ja lienee syytä sekin uusia.

LA puhelimia koitan virittää kuntoon. Vikakin luultavasti löytyi kun RU nappi oli pohjassa joka aiheuttaa sen että menee -5Khz alemmalle taajudelle kuin vakiokanavat Ennen kuin sen huomasi niin kaikki oli jo purettu irti, tuleepahan kaikki putsattua samalla.

Viimeksi muokannut mikjus : 04.10.2016 14:33
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.11.2016, 11:06
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Uutta GPS mittaria sommiteltu paikoilleen. Hieman joutui kairaamaan mittaristoa mutta nyt jotenkin kiinni. Vilkkujen ja pitkien merkkivalot pitää vielä sovittaa uudelleen.


Pimeässä. Valittavissa keltainen ja punainen taustavalo.


Uus lälläri mahtui just ja just kojelaudan sisään pituuden puolesta. Saa nähdä tekeekö mitään. Länkylle tuli myös uusi jännitteenalennin MS SDC 5220 (18A, 20A 30% duty cycle) joka on kuvitelmissani ainakin parempi kaikin puolin kuin halppikset. Länkky imasee max 12 A virtaa joten vanha ei muutenkaan olisi riittänyt.


Viime Venäjän reissulla jännitti riittääkö aine kotiin asti ja aika tiukalla se olikin kun koitin testata mittaria niin 200m kotipihasta kävi rätkyttämään ja sammui. Purin muovitankin irti, siellä oli noin 10L pohjalla. Imu on päältä ja vaikka imuputkea on jatkettu ei vedä kaikkea ainetta ja sammuu ylämäkeen. Heitin tankin nurkkaan ja vaihdan tilalle metallisen vakiotankin jossa imu pohjalta. Sen verran paljon ongelmia aiheuttanut. Pitää myös tutkia miksi pumpun metallinen paluuputki on kostea, voi olla että se vuotaa ja aiheuttaa ongelmia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2016, 11:06
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Mistä tilasit mittarin?
Mikäs muovitankki siellä oli?
JAZ tankeissa taitaa kaikissa olla lähtö pohjalla, tai ainakin niissä mitä itse olen hipelöinyt.
Tuo olkalaakeri keissi, itse suosisin tuota oikeanpuoleista laakeria, toimii paremmin "painelaakerina" päittäiskuormituksiin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 20:24 (GMT +2).