Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2016, 14:58
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Äkkiseltään tuntus, että eikö se ole juuri päinvastoin....
No mietipäs nyt vielä kerran.

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2016, 17:42
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
No mietipäs nyt vielä kerran.
No mitäs sinä mietit? 😀
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2017, 23:12
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

GPS mittarin takia piti sovitella vilkkujen ja pitkien merkkivalo uudestaan. 12V ledimerkkivalot vielä ainakin toimii 24V.


Takajarrulevyt vaihtoon kummaltakin puolelta. Alkoi pinta vanhoista loppumaan. Levyt on navan takana joten sorvasi levyjen keskireiät 116mm että meni paikalleen.






Samalla taakse tuli uudet jakarien puslat, uudet pyöränlaakerit ja satuloihin patrolin jarruletkut, aikaisemmin oli suoraan jäykkä putki satulaan. Patrolin letkut oli ainoat mitä sattu olemaan omasta takaa ja tulevaisuudessa tulee pidemmät mazdan letkut ainakin eteen ja ehkä taaksekkin.


Vanhasta jarrulevystä saa helposti pelkällä rälläkällä spacerin. Ei muuten mennyt eteen hdjn vakio vanteet kun otti satulaan kiinni.



Luulin jo että kaikki leimalle valmista kun viimeistä pyörää laittaessa huomasin siinä klappia. No ei muuta kun pyöränlaakeri vaihtoon kun sellainen oli hyllyssä varalla. Laakerin vaihtoon ja rengas kiinni ja vieläkin on klappia. Leikin katsastumiestä ja heiluttelin sorkkaraudalla rengasta, alimmainen kääntöpään laakeri ainakin väljä. Ei muuta kun taas paloiksi. Alalaakerista tippuikin häkki ja rullat pois. Ei ollut häävissä kunnossa.


Ylin kooli ja laakeri ruosteessa ja alimmassa hitonmoiset kuopat. Onneksi oli uudet laakerit hyllyssä mutta ne oli valitettavasti pystymmällä kartiolla kuin vakiot joten ei ehkä kovin pitkäikäiset nekään.


Samalla tuli rasvattua lonkkari. Melko ruosteessa sekin jo mutta taitaa olla aito chromo joka ollu alla vuodesta 2007! 10v ikä murrokselle on hatun noston arvoinen juttu. Pientä klappia jo havaittavissa uuteen verrattuna mutta ei mitään huolestuttavaa vielä.


MADE IN USA


LONGFIELD, taitaa olla aika kohta tilata RCV chromot tikkuineen kun meni se lyhyt puoli poikki, vai ottasko vaan halvempaa "LONGFIELD" TG:tä. No 27 boorisia murroksia on vielä 2 tai 3 joten varmaan vielä hommattava 27 boorinen lyhyt chromo tikku.

Viimeksi muokannut mikjus : 03.04.2017 07:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2017, 08:37
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Taas oli edessä vuoden kauhein päivä eli leimaus. Konttorille saapuessa LaaLaa ajoi tuoreella leimalla olevan suzukin pihalle. Suzukimiehen mieltä lämmitti se että oli kerrankin isommat pyörät alla kuin bertassa. Katsastusmiehelle naureskeltiin että nyt on kaikki lopunajan vehkeet konttorilla.

Kuva by LaaLaa


Leima paukahti melko helposti. Vähän suuntailtiin katsastusmiehen kanssa valoja ja yllätyksenä jarruvalot ei toimineet. Sain onneksi ne toimimaan kun rassasin ratin alla olevaa johtonippua.


Huumoripyörillä oli kiva kihnuttaa leimalle. 65 kmh oli huiput mitä kärsi ajaa. Kone huusi jo sellaisilla kierroksilla ettei raaskinut enempää rääkätä. Lahtis Pekkakin naureskeli konttorin hallissa ohimennessään että on laitettu leimarenkaat alle. Hodarin vakiovanteet vaati spacerin alle ettei ottanut satulaan kiinni edessä.

Viimeksi muokannut mikjus : 04.04.2017 08:40
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2017, 11:13
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kalbokki ei enää tarjoa parhaita pitoja.


Ensiapua haetaan hankkimalla halpa leikkuri. Piti vaan vaihta jenkkitöpseli kotimaiseen malliin.


Ei kun vuolemaan


Jos se nyt edes vähän auttaisi. Alkuperäinen leikkaus ei ollut nappulan pohjaan asti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2017, 11:33
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kerran jo aikaisemmin irroitin pöntön ja tarkistin ettei ole lytyssä sisältä. Nyt oli murikoitunut lisää ja sisäosatkin ottaneet siipeensä.


Uusi putki tilalle kun vanha alkoi rajoittamaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.05.2017, 10:29
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Viime safarilta tulon jälkeen ihmettelin kun konehuone on sen näköinen että ruosteista vettä olis roiskunut päälle. Vuotoa ei silloin löytynyt ja lisäsin noin 3 litraa nestettä. Nyt kun auto taas seisoi tallissa huomasin että jostain tiputtelee. Syylliseksi paljastui onneksi vain puhjennut pakkastulppa 3 sylkyn kohdalla kannessa. En ole aikaisemmin huomannut veden hukkaa mutta sellainen ongelma autossa on ollut ettei ole kunnolla lämmennyt, varsinkaan talvella. Liekö tämä vaikuttanut?


Tulpan reuna on oudosti vaurioitunut, ei oikein edes näytä ruostuneelta vaikka sitä se kai on.


Tulppa on outo koko 21mm? Pitäisi jostain löytää uusi tai sitten ottaa toisesta kannesta vanha. Motonet ei tunne kuin 22mm tulpan.


Kone vaikutti aika ruosteiselta sisäpuolelta joten laitoin pari astianpesukoneen tablettia sisään ja ajoin koneen lämpimäksi. Termari irti, vettä sisään ja huuhtelua.


Ruosteista vettä tuli todella kauan.


Lopulta kirkastui. Syylärin huuhtelin erikseen alaventtiilin läpi.


Casteri vammaan hommasin paddockilta 3 astetta kääntävät tukivarret, oli niin halvat etten jaksanut ruveta rälläköimään korvakoita uusiksi. Varret on hitsattu kasaan tavan raudasta, selittänee halvan hinnan. Huvittaa sivuilla teksti jossa kerrottiin että varret polttomaalattu, noi on kyl jollain miranoolilla vedetty väriin Yllättäen yläpää ei ollutkan samanlainen kuin aikasempi, tappi oli 2-3 mm paksumpi ja mutteri 30mm vs. vanha 24mm. Sain kuitenkin prikat ja puslat vingutettua sopiviksi.



Sinne ne sujahti ja caster kääntyi silmin nähden paremmaksi eli taakseppäin + asteille. Lyhyt ajotesti oli lupaava mutta katsotaan kun päästää uraisille teille miten vaeltaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 11:10 (GMT +2).