Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 09.02.2005, 21:51
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Murros on se nivel, joka mahdollistaa samaan aikaan vedon eturenkaille ja renkaiden kääntelyn. Valitettavasti se on yleensä niitä osia, jotka herkimmin voimansiirrossa hajoaa.

Nivelet ovat usimmiten vakionopeustyypisiä, eli Birfield- tai Rzeppaniveliä (kuten ylläolevassa kuvassa), mutta myös ei-vakionopeustyyppisiä (kardaaniristikko) löytyy, lähinnä Amerikkalaisista kyhäelmistä. Unimogeissa murros on sitten ehkä parhaimmasta päästä, kun murros on toteutettu tuplaristinivelellä, mutta lähinnä koska akselin porttaalirakenne sen mahdollistaa.

Ai mikä on porttaaliakseli? No...

Mutta ettei tämä olisi ihan tyhjänpäiväistä löpinää, niin kysytääs, että minkälaisia käyttökokemuksia Unimog-ukoilla on ollut niistä tuplaristikoista? Ovatko kestoltaan "isältä pojalle"-tyyppisiä (rasvauksesta huolta pitäen), vai saako niitä sopivalla rääkillä rikki?

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Talvieksytyksen tulos ongelmat Kentsu Tapahtumat 173 25.02.2007 20:19
OT, kaasupulloista, Selvis mki Tekniikka & Jutustelu 9 20.10.2006 22:34
Talvieksytyksen SuperSpecialStage Kentsu Tekniikka & Jutustelu 7 01.10.2006 20:33


Sivu luotu: 11:32 (GMT +2).