Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2016, 16:16
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Kiinnityspinnasta kiinnityspintaan on akselin leveys. Ja vanne vaikuttaa raideleveyteen, ei tuossa mun mielestä ole sen suuremmin tulkittavaa:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trafi
3 ALUSTAMUUTOKSET
3.1 Vanteet ja renkaat
Ajoneuvoon asennettavat vanteet eivät saa merkittävästi lisätä pyöränlaakereihin tai ohjauslaitteisiin
kohdistuvia rasituksia verrattuina ajoneuvon alkuperäisiin vanteisiin. Vanteiden vaihdon
seurauksena ajoneuvon kunkin akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen
verrattuna
, ellei ajoneuvon valmistaja muuta ilmoita. Vanteiden on asennusmitoiltaan
oltava pyörännapaan sopivat. Vanteita, joissa on soikeat, eri jakoympyröille sopivat pultinreiät,
ei saa käyttää. Vanteiden tulee olla ajoneuvon akselimassoille sopivat.
Renkaasta mitattuna pitäis vielä mitata etu-, sekä takapuolelta ja laskea niiden keskiarvo, niin poistuu aurauksen/harituksen aiheutama virhe. Jos menee millipeliksi saada raideleveys hyväksytyksi, niin pelkät vanteet akseliin kiinni jotta saa keskilinjasta mitattua ja jää renkaan aiheuttama epätarkkuus pois.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2016, 08:43
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trafi
3 ALUSTAMUUTOKSET
3.1 Vanteet ja renkaatVanteita, joissa on soikeat, eri jakoympyröille sopivat pultinreiät,
ei saa käyttää. Vanteiden tulee olla ajoneuvon akselimassoille sopivat.
.

Toi alleviivattu on erikoinen teksti siis eikö missään saa käyttää 2jako vanteita vai vaan muutosleimalla?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2016, 09:09
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Ne soikeilla reillä olevat on kiellettyjä. Oishan se erikoinen vanne jossa ois pulttijako 6 x 4-6. Tossahan ois 2 tuumaa pitkät soikiot reijät.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2016, 11:50
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Ne soikeilla reillä olevat on kiellettyjä. Oishan se erikoinen vanne jossa ois pulttijako 6 x 4-6. Tossahan ois 2 tuumaa pitkät soikiot reijät.
Yleensä ne taitaa olla 5X4.75-5X5

Tai euro autoihin 4x98/100 tai sit 4x100/108

Sellainenkin vanne on tullut vastaan missä oli kaks soikeaa reikää ja 4x108 ja sit kaks eri 5pulttista
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2016, 12:04
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Normi tassut alle ja taas sataa rakeita.


Uutta levikenauhaa vanhan rispautuneet tilalle.


Nyt paremmin kiinni M6 poraruuveilla.


Räikkään uusi liukuholkki rummun toiseen päähän ja samalla tehtiin parempi rasvaura, tosin vassu näköjään pyrkii kuitenkin ennemmin holkin välistä ulos kuin tuosta urasta/reiästä.


Joku kysyi mistä kautta se vassu tulee ulos kun pruuttaan napaan tehdyn reiän kautta tavaraa sisään ja tässä se näkyy.


Vaihdoin vetarin stefan oikealle puolelle ja samalla tuli rasvattua murron ja napa. Jälkeenpäin selvisi että olkalaakeri ylhäältä aika huonona joten taas joutuu saman puolen purkamaan mutta jo nyt ottaisi koko navan murikkana irti ja kokeilisi niin.



Uusi 12mm naru testissä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2016, 22:41
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Laakerin vaihto muuttuikin koko navan vaihdoksi. Joskus kauan sitten labsin varresta katkesi tappi joka painaa laakerin paikalleen. Silloin siihen tehtiin uusi sorvaamalla jostain BJn vakiovarresta tappi irti. Tappi on painamalla kiinni labsin varreesa kuten sen alkuperäinenkin oli. Varmaan jo silloin reikä oli hakkautunut näin väljäksi ja ehkä osaltaan vaikuttu siihen että tätä ylälaakeria sai vaihtaa useammin kuin muita. No tietty perus ruoste tappaa näitä ylälaakereita kun autoa uitetaan ja laakeri muutenkin hankalasti voideltava.


Napa löytyi omista romuista mutta siihen piti modata viides pultti. Rälläkällä tasoitusta ja 12mm reikä pultille.



Joku pyöränmutteri hitsaten navan sisään.


Jos nyt ei olis niin paljoo klappia. No ei sitä nyt kauheesti ollut mutta sen verran kuitenkin että epäilytti että se on voinut aiheuttaa ongelmia.



Uusia laakereita laittaessa törmäsin taas tähän dilemmaan. Vasemmalla "tarvike" 30303 ja oikella alkuperäistyyppinen TR0305A



KOYO TR0305A ja KOYO 30303. Uudet laakeritkin olivat mallia 30303 jossa kartio pystympi. Helposti kuvittelisi että tämä huonompi ja alkuperäinen on tuo loivempi kartio. Kumpaakin kuitenkin sujuvasti myydään oikeana. Mistä lie tullut nämä laakeri kun olivat jo omassa hyllyssä, pitää jatkossa olla tarkempi.


En ehtinyt enää koeajamaan joten se jää huomiseen. Täytyy saada etupään vatkaus kuriin joka jostain on taas ilmaantunut. Toivottavasti auttaa tai sitten on taas käytettävä rengasta vanteelta että saa tsekattua onko niissä esim. litrakaupalla vettä sisällä, kuten viimeksi kun oli samaa ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2016, 21:27
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Woblaukset hävisi kun vaihtoi navan ja laakerit.

Coil overeiden holkit oli kuluneet aika huonoksi tai ainakin toiselta puolelta. Tässä arvioitiin että jousien asento toisiinsa nähden voi vaikuttaa ja pahimmassa tapauksessa vääntää holkkia vinoon joka aiheuttaa ylimääräistä kulumista. Toiselta puolelta ei nimittäin ollut puhki mutta siellä jouset olivat niin että "päät" olivat vastakkaisilla puolilla.


Vaihdoin uudet jotka oli varmaan taka coileista tai niihin joskus tilattu kun tilasin triple rate kitit. No täytyypä tilata uusia läjä ja samalla letkuja ulkoiselle säiliiölle kun yksi on poikki.

Huomenna kohti Karjalan kannasta. Toivottavasti vanha rouva pysyy nyt nipussa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 08:28 (GMT +2).