Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2016, 19:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ainakaan 2/2008 käyttöönotetussa, Suomen maahantuojan tilaamassa toisessa saksalaismerkissä ei mokomaa tuhkapönttöä ole, kiitos Vehon. Hassua sinänsä, ko. tapauksessa auto on ollut halvempi ilman pömpöösiä Suomessa, ja taas saman aikaisissa Saksan malleissa pönttö on, kun on ollut siellä edullisempia niin.

Niin tai näin, toimivaa loukkua en omista poistais, mutta kiukuttelevan kohdalla kävis laikka yläkautta aukottamassa, ja sisälmykset perkeiks. Nätisti tehtynä ei näy päälle, tai pitäiskö sanoa allepäin.

Kattelin äsken, notta VW ssä ohjelmallinen poisto tuntuu olevan melko äkkiä GoGeltaen mahdollinen. Samalla kannattanee harkita EGR kohtaloa, jota itse pidän paljon pahempana.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.04.2016, 00:01
hermo hermo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.03
Sijainti: Kymenlaakso
Viestit: 92
Perusasetus

Itse olen miettinyt samaa muutoskatsastusta, kun omasta 2005 Audista on pönttö poistettu toiminnasta jo edellisen omistajan toimesta. Tämän pitäisi olla aika läpihutojuttu, kun on Euro 4:sten mukainen ja autoa on samalla moottorilla myyty ilman pönttöäkin. Se vain mietityttää, että millaiset paperit riittää asian todistamiseen katsurille.

Kun kerran Jyväskylässä asut niin suosittelisin käväisemistä MoTestilla www.motest.fi He tekee sielläpäin tehonlisäyksiä ja pönttöjen poistoa. Saattaisi siinä samalla olla tietoa myös muutoskatsastuksesta asian suhteen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.04.2016, 00:49
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

No toistaiseksi vaikuttaa vaan ihan pelottelulta koko uutisointi kun ei ole käytännön testiä huomata poistoa. Tietenkin jos on suora putki leipastu tilalle niin pomppaa mutta jos sisukset on "huoltoluukusta" poistettu ja lämpöpellit ehjänä ympärillä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.04.2016, 06:10
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Itsellä on 2006 passatista tuo dpf tyhjätty sekä ohjelmallisesti disabloitu kuten myös EGR, ajettu operaation jälkeen kohta jo 200tkm. Silloin kun itsellä tuo pöntön täyttyminen tuli ajankohtaiseksi niin uusi olisi maksanut todellakin maltaita ja tuohon aikaan tarvikemallien(eivät kuulemma laadultaan vieläkään kovin hyviä vaikka edullisia ovat) tarjonta oli olematonta joten ei ollut vaikea valita näiden väliltä: uusi pelkkä pönttö marmorilta ~1400€ vai tyhjennys+ohjelmointi+uudehko käytetty snadisti isompi turbo ~1200€ ja jälkimmäinen töineen

Kerkee paremmin ja löpöä menee vähemmän
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.04.2016, 14:10
Finderi:n Avatar
Finderi Finderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 303
Perusasetus

Ehdin pyörähtää Karalalla asian tiimoilta ja hänkin varoitteli tarvikepönttöjen iän olevan sitä sun tätä. Olemassaolevan tyhjennys onnistuu, mutta muistutti myös mahdollisesta katsastuksen vaikeutumisesta. Motest on kans tuttu paikka, hyvää palvelua löytyy sieltäkin!

Mister Autolla varaosanumeroon sopiva malli on himpan päälle 600, työt 350...400 eli noin puoleen hintaan tulisi vaihto merkkiliikkeeseen verrattuna, mutta Karalan vinkistä unohdan sen tällä kertaa.

Haastatellaan seuraavaksi katsuria...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.04.2016, 16:22
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Jos se suodatin ei ole totaalisesti tukossa niin mites ois pesu sille pöntölle? Varaosaliikkeistä saa ainakin LiquiMoly:n pesu- ja huuhteluaineet hiukkassuodattimelle, eikä kustanna kuin reilun 100e. Jos saat sen pöntön pois sieltä itse niin onnistuu se pesukin. Tuohon olisi ihan hyvä olla vielä joku 1L ruiskukannu niin menee ihan ohjeen mukaan.
Esim. vaikka tuosta http://www.motonet.fi/fi/tuote/80872...ruisku-1-litra

Muutaman oon ite noita pessyt ja ihan hyvin sillä saa sen puhtaaksi. Sisällä tallissa ei sitten kannata autoa kuumaksi huudattaa, tulee muuten kohtalaisen rankasti usvaa putkesta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.04.2016, 20:04
Finderi:n Avatar
Finderi Finderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 303
Perusasetus

Tuo oli hyvä posti, kokemusta kehissä! Kattelin juutuubista kans ton pesuhomman. Palokan autohuollon kavereilta kävin siitä kysymässä niin eipä kiinnostanut yhtään, en saanut mitään selville vaan käskyn mennä Karalan jutteille. Myös Mikan asentamolla epäiltiin ettei litkut välttämättä auttaisi tyyliin 800 - 900 asteessa sintraantuneelle nokitavaralle. Netissä löytyis muutama pesupaikkakin, omat tilat ja välineet oikeastaan olemattomat. Maanantai tuo lisäselvyyttä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
DPF mietiskelyä OsQ Tekniikka & Jutustelu 19 11.11.2014 06:22
Myyty Kiinalainen 4X4 mönkijä vm.2008 BillyJoe O/M/V Ajoneuvot 2 14.09.2013 12:55
Muutoskatsastus / DPF-poisto Tapero Chit-Chat 8 10.09.2013 13:55
Myydään BENELLI SKOOTTERI vm:2008 Rekisteröimätön O/M/V Muut 0 10.01.2011 21:16
Myydään / Vaihdetaan Myydään Lada Niva 1.7i, vm. 2008 aj. 9500km myway O/M/V Ajoneuvot 0 16.04.2010 07:46


Sivu luotu: 00:55 (GMT +2).