![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Noita takseja kun on tovi tullut käytettyä niin voi vaan todeta kuinka paska systeemi se on verrattuna uberiin, mitä kokeilin tässä eräs päivä. Käynnistin luurista uber sovelluksen. Ilmoitin että haluan kyydin paikkaan X. Luuri kertoo milloin kuski on suurin piirtein pihassa (toisin kuin taksi), se kertoo suurin piirtein keston matkalle ja mitä se maksaa (toisin kuin taksia tilatessa), kun kaveri tuli niin se ajoi juuri sitä reittiä mitä luuri sille kertoi ja matka maksoi juuri sen mitä oli alunperin ilmoitettu. Lisäksi mitään kortteja ei pitänyt vingutella vaan valitsin sieltä softasta vaan että matka loppui. Eikä muuten ollut kovin kallis reissu. Tuli halvemmaksi mennä Uberilla kuin viimeksi sama reitti puoliksi taksilla ja puoliksi julkisella. Ei voi oikein ymmärtää mikä ihme tuossa uberissa muka mättäisi? Toimii paremmin kuin oikeat taksit. Lisäksi sillä saataisi lisää veronmaksajia. Jos joku nyt haluaa omaa aikaa käyttää johonkin uber ajoihin niin miksei se voisi niin tehdä? Kaikki uusi ja mullistava vaan pitää kieltää suomessa. Joka hemmetin asiaan pitää olla lupa, mitä muisssa maissa ei vaadita. Sitten ihmetellään miksi tällä maalla menee kaikki niin perseelleen. Jos asia ei ole erikseen sallittu niin se yleensä on kielletty suomessa. Ei ihme jos täällä ei tule uusia yrittäjiä. Toinen mitä valtio saisi tehdä niin laillistaa bordellit. Sieltä sitä hilloa vasta tulisi valtiolle. Työntekijät pääsisi nauttimaan yrityksen tarjoamista terveyspalveluista, jos joku nilkki on väkivaltainen niin varmasti siellä olisi joku vartija mikä heittäisi sen kaverin pihalle. Lisäksi saataisiin lisää veroja. Jos nyt joku haluaa seksiä myydä rahasta niin se suotakoot sille. Samalla päästään eroon ihmiskaupasta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taksilupa on nyt noissa ehdotuksissa aika pieni asia tienkäyttäjille... !
Nythän ei ole varsinaisesti mitään erillistä tieveroa, vaan rahat kuitataan autoveroista ja polttoaineveroista palttiarallaa 6 mrd, joista 1 mrd menee takaisin tiehankkeisiin. Jos tiet myydään ja valtio velvoittaa niille paremman kunnossapidon esim jos vaikka parannuksiin laitettavat rahat tuplattais 2 mrd, niin luonnolisesti voittoa tavoittelevat yhtiöt veloittaa lisäksi tienkäyttäjiltä palttiarallaa 4 mrd tuloja ja mitäs luulette poistuuko auto/bensa verot, no ei varmasti poistu. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ideahan on hyvä, paitsi että 20 % maksamastasi hinnasta menee Uberille, ja Suomeen ei latiakaan. Myöskään kuski ei ilmoittele, eikä maksele saamastaan ansiosta mitään yrittäjän kuluja. Pimeää palvelun tuottoa, jota hypetetään ameriikan isosti. Tykkäisitsä, jos joku nörtti tekis sun hommat puolet halvemmalla pimeesti ?? Jos jollain sovelluksella välitetään provikkaa vastaan pimeää työvoimaa vaikkapa rakennusalallle, nousee heti hirmuinen haloo, mutta kun kyseessä on henkilöiden kuljettaminen, on se tosi siistii ja cool. WTF ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin siis nythän ei olla myymässä suomen teitä minnekkään, ne vaan yhtiöitetään. Eli Suomen valtio pysyy edelleen 100% omistajana. Ainoastaan hallintomalli ja tapa, jolla rahoitus hankitaan muuttuu.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kauanko pysyy 100% omistajana? Ei kauaa. Ensimmäinen "rahapula", niin heti pistetään myyntiin ja myydään mieluimmin ulkomaiselle sijoitusyhtiölle/yritykselle pilkkahinnalla, niin kuin perinteisesti esimerkiksi Fortum, Kemiran lannoitepuoli ja Valtion useat kaivokset. Varmasti tiestölle ostajat löytyy, se kun on varmista varmin lypsylehmä, ulkopuoliselle omistajalle varsinkin.
Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 12:09 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mitä valtion yhtiöille yleensä tehdään kun valtion kassasta loppuu rahat... kaikki yksityistetään ja yhtiöidään jotka voidaan myöhemmin myydä eikä valtio ole enää velvollinen hoitamaan mitään. Vähän niinkuin ameriikan malliin kunnon kapitalismia.
Vaikka sinänsä se on ihan sama koska autoilija sen kaiken maksaa jokatapauksessa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Kemira-konsernin liiketoimintarakennetta uudistettiin 1990-luvulla, ja vuonna 1994 Kemiran liiketoimintayksiköt YHTIÖITETTIIN. Vuonna 2004 Kemira Agro Oy irtautui Kemira Oyj:stä, muutti nimensä Kemira GrowHow’ksi ja listautui Helsingin pörssiin. Vuonna 2007 GrowHow’sta tuli maailman suurimman kivennäislannoitteiden tarjoajan, norjalaisen Yara International ASA:n tytäryhtiö. Muutos Yaraksi käynnistyi Suomen valtion MYYTYÄ osuutensa Kemira GrowHow’n osakkeista Yaralle. Integraatio varmistui kun Euroopan unionin kilpailuviranomaiset hyväksyivät kaupan." Eli ensin YHTIÖITETTIIN ja sitten YKSITYISTETTIIN, kun myytiin norjalaiselle YARA:lle. Nythän tässä on ihan sama kaava menossa teiden suhteen. Jos joku politikko sanoo, että teitä ei myydä/ei tulla myymään yksityisille, niin kuinka moni siihen todella uskoo? Taitaa olla politikolla vain se "poliittinen vastuu" mitä suustaan päästää/valehtelee. Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 17:33 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
En ole kokeillut ite uber;iä, mutta yhtään moitetta en ole siitä kuullut
Sellaisen tosin oon kuullut, et jonkun taksiyrittäjän duunarit menee uber kyydillä töihin kunnei taksilla pääse älyllisessä ajassa Kaikki kun pitää kieltää ja holhota tässä kateusyhteiskunnassa, niin miksei taksit vois toimia kuten uber? Nappaat taksisovelluksen auki joka lähettää ilmoituksen lähimmille vapaille takseille, sovellus kysyy taksilta et minne menossa jos poka on päällä ja ilmoittaa, että 5min kestää kun kyyti tulee Nykyään soitetaan taksikeskukseen ja sieltä kysellään missä taksit on ja sit joku kuittaa sen kyydin itelleen (se uber tulee tässä kohtaa) ja sit odotellaan josko se taksi joskus tulisi Uber kun toimii kuten jo kerrottu, et tietää kertoa reitin ja matka-ajan niin ei luulisi, et ois vaikeeta sitä samaa tietoa lähettää verottajalle joka sit laskuttelee kuskilta verot pois vaikka kerran kuussa. Se sama ohjelma myös vois osata kertoa sen veron määrän, niin ei olisi vaikeaa laskea sitä verolaskun summaa Pimeää taksia ajetaan vaikka kuinka paljon koko ajan, jos ne sais vaikka 5% verolle niin kaikki ois kotiin päin Ne jotka ajelee pimeillä takseilla tai uber;illä ei käytä taksia
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toisaalta, jos kaikki liikenneverot samassa laissa naulataan perustettavalle yhtiölle määrärahoiksi infran ylläpitoon, kannatan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuo teiden myyminen on tulevaisuuden uhka ja aivan mahdollinen, mutta ensimmäinen murhe on lompakon keveneminen, liikkumisen vaikeutuminen ja muu valvonta.
Jos valtio kerää tällä hetkellä vuosittain 7mrd euroa ja palauttaa alta 1mrd euroa niin valtio tienaa autoilulla sen 6mrd euroa vuodessa. Nykyisellä ylläpito tahdilla on saatu tiestön korjausvelka mahdottomaksi ja ymmärtääkseni tämän uuden systeemin avulla olisi tuo tarkoitus korjata. Tämä vaatii 3-4mrd euron vuosittaiset sijoitukset tiestön ylläpitoon. Lisäksi uuden toimijan pitää hoitaa homma kannattavasti ja olla velanmaksukykyinen joten sen pitää tienata 7mrd euroa että toiminta pysyy kannattavana. Luvuissa voi olla pieni heitto, mutta tuplaverotus tuosta on tulossa. Lisäksi kulkeminen vaikeutuu valvonnan myötä sekä saadaan jokainen auto seurantaa ja esimerkiksi sakotus tulemaan heti nopeuden noustua. Mikäli valtio poistaisi verotuksen kokonaan voisi ehdotettu järjestelmä olla järkevä, mutta nyt esitettynä tuo saa otsasuonet kiristymään. Toivottavasti tämä ei mene läpi ja toivottavasti tämä alkaisi jo olemaan niitä viimeisiä typeriä ehdotuksia tuolta. Toisaalta mikäs siinä on ehdotellessa kun kukaan ei vastusta... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuoltahan ne väylät löytyvät ja Destia on jo myyty valtion yhtiöistä. Monelle ei mene vaan jakeluun että tiet omistaa valtio/kunta/kaupunki ja yksityisetkin ja niiden ylläpitoa harrastetaan isommissa mittakaavoissa verovaroista ja helkutin "pienellä" osalla autoilusta kerätyllä verokertymällä ja nyt taas tullaan käsiksi autoilijan taskulle. Destiahan tekee niitä töitä mitä sattuu voittamaan osakseen ei se perusjamppakaan vaikka aura-auton omistaisikin huvikseen auraile niitä teitä rahan vuoksihan niitä aurataan ja sopimukset mahdollistavat moisen työskentelyn. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ei se nyt aivan noin ole, että pelkkä hallintomalli muuttuisi. Tuo esitys mahdollisti sen, että sinne voi tulla myös yksityisiä palveluja tarjoavia yhtiöitä. Aivan varmasti jossain vaiheessa menisi siihen, että siellä on joku ylimääräinen repimässä rahaa välistä.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#16
|
|||
|
|||
![]() Aiwan.....Lainaus:
Eli tulevaisuudessa autokohtaset/henkilökohtaset kepsut...... Tähän asti rakennus/ylläpito ja korjaus on maksettu auto-, polttoaine-, ym.veroina. Oletetaan että mennään tohon verotuksen siirtoon niin silti ei autoilu ainakaan halpenee. Tullee jälleen yksi kuluerä autoiluun lisää. Ja tuskin auto-, polttoaine-, ym.verot sen halpenee mitä tienkäyttömaksut lisääntyy. Autoilijat ovat maksaneet Suomalian tiet ja niiden ylläpidon moninkertaisesti nykyisen verotuksen aikana.....Ja tulevaisuudessa pitäisi maksaa vielä X2. Tasapuolisin tapa olisi toteuttaa nykyiseen malliin ja nostaa polttoaineen veroa.......Jolloin veronlisäys olisi ainakin käyttöperusteinen....... Ja jos tähän mennään niin ei mee aikaa kun litrahinta euvostoliiton pienin tai toiseksi pienin seteliraha...... Ja lopuksi.....Kaikille haaveilijoille......Malliin vastuu siirtyy lukijalle..... On tosiaan lottovoitto syntyä Suomaliaan....... ![]() ![]() ![]() Ja nykypäivän tosi lausahdus joka pitää paikkansa. Nykyään muutto Suomaliasta ulos mihin tahansa valtioon on kuin muuttaisi veroparatiisiin....... ![]() ![]() ![]() Hyvin menee mutta menköön......Tosin paremminkin vois olla. ![]() ![]() ![]() Ps. Liikenneministerin ehdotuksissa on jotain hyvääkin...... Mä olen taksilupien vapauttamisen kannalla. Päästäis järjettömistä lähtömaksuista ja varmaan km taksakin halpuis. Eli päästäisiin aidosti oikeille markkinoille palvelun ostajan ja tarjoajan puolesta. Eikä oltaisi valtiontoimesta säädellyn/tunkatun/avustetun/maasutetun bisneksen markkinoilla. Jolloin saatais hinnat alas ja autoja riittäis eikä tarviis ootella tolpan jonossa "puoltayötä"..... ![]() ![]() ![]() Ja sehän on jokaisen oma vika jos ylihintaisen takapenkille istuis...... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 21.04.2016 18:46 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Aika arvokas se "juoksukilometri" on raskaan kaluston taksaan verrattuna kun toisessa on niitä renkaitakin ja polttoainekuluja hiukan eri painoarvossa.
Ihmetellyt millä hinnalla nykyään rahti kulkee taksilla et pääsisi edes sillä hinnalla perille esim. Tampere -Kajaani puutavarayhdistelmällä alle 500€. Tähän verrattuna on kallista taksilla kulkeminen vaikka itse henkilökohtaisesti käytän taksia ja pidän sitä turvallisena kulkuneuvona. Eli raskaskalusto on ihan itse pilannut markkinansa hinnoittelemalla maailmanlopun hinnat ihan itse. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Noista yrittäjän kuluista ei ole hajuakaan. Mutta käsittääkseni suurinosa niistä maksaa verot siitä palkastaan. Ainakin tämä kuski mitä minä käytin sanoi maksavansa verot. Tiedä sitten. Kiertäähän moni yrittäjäkin veroja ja jälleen Caruna on hyvä esimerkki miten veroja kierretään. Aina myös löytyy se kaveri mikä tekee puolet halvemmalla kuin minä (eikä välttämättä maksa edes veroja), mutta se on voi voi. Tuossa uberissa on vaan vähän taksimaailmassa oppimista. Nykyinen taksi systeemi on ihan perseestä. Sä soitat tuonne keskukseen. Pyydät taksia. Se tulee ehkä joskus tai ehkä se ei tule. Ei mitään hajua milloin se tulee. Sitäkään en ymmärrä miksi taksina pitää olla jotain BMW X5:sta, Land-Cruiseria, E-mersua, 5-sarjan bimmeriä jne. Lähtökohtaisesti autoja, mitkä ei todellakaan ole mitään edullisia. Ei mikään ihme jos homma vähän maksaa. Toki noita sitten perustellaan sillä että huolto toimii ja autot ei muka hajoa. Paskat. Uusia autoja niin ne kaikki on ihan paskoja laadultaan. Lainaus:
![]() Lisäksi moni suomalainen taksikuski sanoo että nuo tummemmat kaverit vaihtaa lupaa aina toiselle kuskille. Yhdellä luvalla voi ajaa vaikka 5 ihmistä. Näin hienosti sitä taas toimitaan "laillisesti" ja maksetaan varmasti verot suomeen. Kyllä nuo tummat kaverit osaa sen kusettamisen, eivätkä varmasti maksa veroa. Lisää sellaisia tänne vaan niin saadaan täälläkin talous kuntoon. Nuo pizzeriat on kanssa hyviä esimerkkejä miten talous saadaan kuntoon. Tässä kun jonkun verran on tullut pizzaa tilailtua ja osa maksettu käteisellä, osa kortilla. Niin jos etukäteen sanot että maksat käteisellä niin saat jonkin asteen kuitin, millä ei kyllä mitään virkaa mihinkään suuntaan ole. Siitä ei selviä mitään, edes se miten paljon maksoit. Usein kun kortilla maksaa niin vähän on sama ongelma. Minkä myötä pizza-online on todella hyvä palvelu. Siitä saa sen kuitin ja se kelpaa firmalle. Tämä nyt on vaan tälläistä. Suomi on siitä paska maa, että täällä kuvitellaan että veroja nostamalla saadaan enemmän tuottoa, mutta homma ainakin näyttäisi tällä hetkellä kusevan aika pahasti. Voisivat kokeilla vaihteeksi sitä että lasketaan niitä veroja. Silloin joskus 2008 autoveroa laskettiin ja ainoastaan päättäjille ja verottajalle tuli yllätyksenä että autoja myytiin enemmän, minkä takia veroja tuli enemmän kuin ennen verojen laskua. Lisäksi kun niitä autoja myydään enemmän niin välillisesti tarvitaan enemmän porukkaa huoltamaan niitä autoja, varaosia toimittaa jne. Mutta tuo nyt on hepreaa verottajalle ja päättäjille. Nostetaan veroja vaan. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
No kuule Nerd-O, kun seuraavan kerran soitat taksin niin koitappa sellaista että pyydät Suomalaisen kuljettajan, kuulemma tälläinen onnistuu helsingissä. Toinen toimiva juttu on että pyydät hyvältä kuskilta kortin jossa suora nro autoon, tai sovi suoraan nouto jos tiedät milloin olet lähdössä ja tarviit autoa...
Tätä se perneri ei muute tainnu tajuta ihan mullistavana ajatuksena, henkilökohtainen suora palvelu ja old school käyntikortti........ Nyt kun te tätä taksinen vapauttamista ihannoitte niin tässä teille sitten mallisuoritus vapaudesta. https://www.facebook.com/suomalainen...379909/?type=3 Tutkikaapas kuvaa, sitten tutkitta tätä mikä on voimassa koko maassa ilman vaaraa epäselvyydestä http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/hinta/ Sitten nyt ihan rauhassa pohditte onko se ihanan halpaa vai kallista... p.s. toisessa kuvassa hinta on muuten sitten /matkustaja pahimmassa tapauksessa, toisessa hinta määrittyy matkustajaluvun perusteella. Kyllä meilläkin yli 40 vuotta alalla ollut "harjoittelija" totesi että jos noin saa tehdä niin heti vapaaksi ala.... Elokuvassa "heartbrake Ridge" Eastwood näytteli vanhaa ja sotimiseen väsynyttä vääpeliä joka totesi sotahullulle everstille jotenkin näin "kannattaa varoa mitä toivoo ettei saa mitä haluaa"... Saa ajatella... myös Nietu.. |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Uberissa muuten näet sen kuskin etukäteen ja näet minkä auton saat etukäteen. Toki tuolla saat taksin jos tiedät kuskin numeron. Mutta kun se kuski voi olla vaikka lentokentällä silloin kun tarvit sitä. Sillä tovi menee esim. keskustaan. Mutta tuota systeemiä käytin kun halusin kokeilla Teslan kyytiä. Selvittelin etukäteen teslataksin numeron ja sovin kaverin kanssa että hakee tietystä paikkaa tiettyyn aikaan. Lainaus:
Lainaus:
Ja yöaikaan en suosittele kenellekkään Uber kyytiä. Kuskit on kaikki näitä yön timoja. Mutta päivällä voin kyllä suositella. Itsekin sain ihan suomalaisen kuskin. Uberissa ei muuten kuski pysty edes kusettamaan reittiä, koska näet sen reitinkin etukäteen siitä softasta ja mitä se reitti tulee maksamaan suurin piirtein. Tätä et näe taksikeskuksesta, eikä ne osaa edes sanoa mitä joku matka maksaa. Kuski osaa sitten enemmän sanoa. Ei tuo uber ole mikään kaikki pelastava systeemi, mutta tämä peri suomalainen paikalleen jymähtäminen on iskenyt hyvin tuohon taksi touhuun. Uberista olisi paljon opittavaa, mitä nämä taksiporukka sitten vastustaa. Ei muuta kuin kehittää samanlaisen softan kuin uberilla taksien käyttöön. Se on oikeasti todella pätevästi tehty softa. Viimeksi muokannut Nerd-O : 27.04.2016 10:05 |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Kuis Nerdo, päästäisitkö sinä jälkikasvusi jonkun tuntemattoman Uber-kuskin kyytiin yöaikaan ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Mihin tällä tasokkaalla kommentilla viittaat ?
__________________
Tumpula Racing Team |