Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2016, 06:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Noita takseja kun on tovi tullut käytettyä niin voi vaan todeta kuinka paska systeemi se on verrattuna uberiin, mitä kokeilin tässä eräs päivä. Käynnistin luurista uber sovelluksen. Ilmoitin että haluan kyydin paikkaan X. Luuri kertoo milloin kuski on suurin piirtein pihassa (toisin kuin taksi), se kertoo suurin piirtein keston matkalle ja mitä se maksaa (toisin kuin taksia tilatessa), kun kaveri tuli niin se ajoi juuri sitä reittiä mitä luuri sille kertoi ja matka maksoi juuri sen mitä oli alunperin ilmoitettu. Lisäksi mitään kortteja ei pitänyt vingutella vaan valitsin sieltä softasta vaan että matka loppui. Eikä muuten ollut kovin kallis reissu. Tuli halvemmaksi mennä Uberilla kuin viimeksi sama reitti puoliksi taksilla ja puoliksi julkisella.

Ei voi oikein ymmärtää mikä ihme tuossa uberissa muka mättäisi? Toimii paremmin kuin oikeat taksit. Lisäksi sillä saataisi lisää veronmaksajia. Jos joku nyt haluaa omaa aikaa käyttää johonkin uber ajoihin niin miksei se voisi niin tehdä? Kaikki uusi ja mullistava vaan pitää kieltää suomessa. Joka hemmetin asiaan pitää olla lupa, mitä muisssa maissa ei vaadita. Sitten ihmetellään miksi tällä maalla menee kaikki niin perseelleen. Jos asia ei ole erikseen sallittu niin se yleensä on kielletty suomessa. Ei ihme jos täällä ei tule uusia yrittäjiä.

Toinen mitä valtio saisi tehdä niin laillistaa bordellit. Sieltä sitä hilloa vasta tulisi valtiolle. Työntekijät pääsisi nauttimaan yrityksen tarjoamista terveyspalveluista, jos joku nilkki on väkivaltainen niin varmasti siellä olisi joku vartija mikä heittäisi sen kaverin pihalle. Lisäksi saataisiin lisää veroja. Jos nyt joku haluaa seksiä myydä rahasta niin se suotakoot sille. Samalla päästään eroon ihmiskaupasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2016, 08:15
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Taksilupa on nyt noissa ehdotuksissa aika pieni asia tienkäyttäjille... !

Nythän ei ole varsinaisesti mitään erillistä tieveroa, vaan rahat kuitataan autoveroista ja polttoaineveroista palttiarallaa 6 mrd, joista 1 mrd menee takaisin tiehankkeisiin. Jos tiet myydään ja valtio velvoittaa niille paremman kunnossapidon esim jos vaikka parannuksiin laitettavat rahat tuplattais 2 mrd, niin luonnolisesti voittoa tavoittelevat yhtiöt veloittaa lisäksi tienkäyttäjiltä palttiarallaa 4 mrd tuloja ja mitäs luulette poistuuko auto/bensa verot, no ei varmasti poistu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2016, 08:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Noita takseja kun on tovi tullut käytettyä niin voi vaan todeta kuinka paska systeemi se on verrattuna uberiin, mitä kokeilin tässä eräs päivä. Käynnistin luurista uber sovelluksen. Ilmoitin että haluan kyydin paikkaan X. Luuri kertoo milloin kuski on suurin piirtein pihassa (toisin kuin taksi), se kertoo suurin piirtein keston matkalle ja mitä se maksaa (toisin kuin taksia tilatessa), kun kaveri tuli niin se ajoi juuri sitä reittiä mitä luuri sille kertoi ja matka maksoi juuri sen mitä oli alunperin ilmoitettu. Lisäksi mitään kortteja ei pitänyt vingutella vaan valitsin sieltä softasta vaan että matka loppui. Eikä muuten ollut kovin kallis reissu. Tuli halvemmaksi mennä Uberilla kuin viimeksi sama reitti puoliksi taksilla ja puoliksi julkisella.

Ei voi oikein ymmärtää mikä ihme tuossa uberissa muka mättäisi? Toimii paremmin kuin oikeat taksit. Lisäksi sillä saataisi lisää veronmaksajia. Jos joku nyt haluaa omaa aikaa käyttää johonkin uber ajoihin niin miksei se voisi niin tehdä? Kaikki uusi ja mullistava vaan pitää kieltää suomessa. Joka hemmetin asiaan pitää olla lupa, mitä muisssa maissa ei vaadita. Sitten ihmetellään miksi tällä maalla menee kaikki niin perseelleen. Jos asia ei ole erikseen sallittu niin se yleensä on kielletty suomessa. Ei ihme jos täällä ei tule uusia yrittäjiä.

Toinen mitä valtio saisi tehdä niin laillistaa bordellit. Sieltä sitä hilloa vasta tulisi valtiolle. Työntekijät pääsisi nauttimaan yrityksen tarjoamista terveyspalveluista, jos joku nilkki on väkivaltainen niin varmasti siellä olisi joku vartija mikä heittäisi sen kaverin pihalle. Lisäksi saataisiin lisää veroja. Jos nyt joku haluaa seksiä myydä rahasta niin se suotakoot sille. Samalla päästään eroon ihmiskaupasta.


Ideahan on hyvä, paitsi että 20 % maksamastasi hinnasta menee Uberille, ja Suomeen ei latiakaan. Myöskään kuski ei ilmoittele, eikä maksele saamastaan ansiosta mitään yrittäjän kuluja.

Pimeää palvelun tuottoa, jota hypetetään ameriikan isosti.

Tykkäisitsä, jos joku nörtti tekis sun hommat puolet halvemmalla pimeesti ??


Jos jollain sovelluksella välitetään provikkaa vastaan pimeää työvoimaa vaikkapa rakennusalallle, nousee heti hirmuinen haloo, mutta kun kyseessä on henkilöiden kuljettaminen, on se tosi siistii ja cool.


WTF ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2016, 09:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Niin siis nythän ei olla myymässä suomen teitä minnekkään, ne vaan yhtiöitetään. Eli Suomen valtio pysyy edelleen 100% omistajana. Ainoastaan hallintomalli ja tapa, jolla rahoitus hankitaan muuttuu.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2016, 11:57
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Niin siis nythän ei olla myymässä suomen teitä minnekkään, ne vaan yhtiöitetään. Eli Suomen valtio pysyy edelleen 100% omistajana. Ainoastaan hallintomalli ja tapa, jolla rahoitus hankitaan muuttuu.
Kauanko pysyy 100% omistajana? Ei kauaa. Ensimmäinen "rahapula", niin heti pistetään myyntiin ja myydään mieluimmin ulkomaiselle sijoitusyhtiölle/yritykselle pilkkahinnalla, niin kuin perinteisesti esimerkiksi Fortum, Kemiran lannoitepuoli ja Valtion useat kaivokset. Varmasti tiestölle ostajat löytyy, se kun on varmista varmin lypsylehmä, ulkopuoliselle omistajalle varsinkin.

Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 12:09
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2016, 12:13
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Mitä valtion yhtiöille yleensä tehdään kun valtion kassasta loppuu rahat... kaikki yksityistetään ja yhtiöidään jotka voidaan myöhemmin myydä eikä valtio ole enää velvollinen hoitamaan mitään. Vähän niinkuin ameriikan malliin kunnon kapitalismia.
Vaikka sinänsä se on ihan sama koska autoilija sen kaiken maksaa jokatapauksessa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2016, 12:13
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Kauanko pysyy 100% omistajana? Ei kauaa. Ensimmäinen "rahapula", niin heti pistetään myyntiin ja myydään mieluimmin ulkomaiselle sijoitusyhtiölle/yritykselle pilkkahinnalla, niin kuin perinteisesti esimerkiksi Fortum, Kemiran lannoitepuoli ja Valtion useat kaivokset. Varmasti tiestölle ostajat löytyy, se kun on varmista varmin lypsylehmä, ulkopuoliselle omistajalle varsinkin.
Näinpä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.04.2016, 14:01
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Kauanko pysyy 100% omistajana? Ei kauaa. Ensimmäinen "rahapula", niin heti pistetään myyntiin ja myydään mieluimmin ulkomaiselle sijoitusyhtiölle/yritykselle pilkkahinnalla, niin kuin perinteisesti esimerkiksi Fortum, Kemiran lannoitepuoli ja Valtion useat kaivokset. Varmasti tiestölle ostajat löytyy, se kun on varmista varmin lypsylehmä, ulkopuoliselle omistajalle varsinkin.
Pitää erottaa toisistaan käsitteet yhtiöittäminen ja yksityistäminen. Fortum aikanaan yksityistettiin, ei yhtiöitetty. Tiet pysyvät valtion strategisena omistuksena jatkossakin, ihan samalla tavalla kuin sähkönjakelun kantaverkkokin. Tarkoitushan on uudistaa koko nykyinen systeemi, eli veroja alas ja jonkinlainen käyttöön perustuva systeemi käyttöön.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.04.2016, 14:48
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Pitää erottaa toisistaan käsitteet yhtiöittäminen ja yksityistäminen. Fortum aikanaan yksityistettiin, ei yhtiöitetty. Tiet pysyvät valtion strategisena omistuksena jatkossakin, ihan samalla tavalla kuin sähkönjakelun kantaverkkokin. Tarkoitushan on uudistaa koko nykyinen systeemi, eli veroja alas ja jonkinlainen käyttöön perustuva systeemi käyttöön.
Entäpä Kemira sitten:

"Kemira-konsernin liiketoimintarakennetta uudistettiin 1990-luvulla, ja vuonna 1994 Kemiran liiketoimintayksiköt YHTIÖITETTIIN.
Vuonna 2004 Kemira Agro Oy irtautui Kemira Oyj:stä, muutti nimensä Kemira GrowHow’ksi ja listautui Helsingin pörssiin. Vuonna 2007 GrowHow’sta tuli maailman suurimman kivennäislannoitteiden tarjoajan, norjalaisen Yara International ASA:n tytäryhtiö. Muutos Yaraksi käynnistyi Suomen valtion MYYTYÄ osuutensa Kemira GrowHow’n osakkeista Yaralle. Integraatio varmistui kun Euroopan unionin kilpailuviranomaiset hyväksyivät kaupan."

Eli ensin YHTIÖITETTIIN ja sitten YKSITYISTETTIIN, kun myytiin norjalaiselle YARA:lle. Nythän tässä on ihan sama kaava menossa teiden suhteen. Jos joku politikko sanoo, että teitä ei myydä/ei tulla myymään yksityisille, niin kuinka moni siihen todella uskoo? Taitaa olla politikolla vain se "poliittinen vastuu" mitä suustaan päästää/valehtelee.

Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 17:33
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2016, 20:32
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

En ole kokeillut ite uber;iä, mutta yhtään moitetta en ole siitä kuullut

Sellaisen tosin oon kuullut, et jonkun taksiyrittäjän duunarit menee uber kyydillä töihin kunnei taksilla pääse älyllisessä ajassa


Kaikki kun pitää kieltää ja holhota tässä kateusyhteiskunnassa, niin miksei taksit vois toimia kuten uber?

Nappaat taksisovelluksen auki joka lähettää ilmoituksen lähimmille vapaille takseille, sovellus kysyy taksilta et minne menossa jos poka on päällä ja ilmoittaa, että 5min kestää kun kyyti tulee

Nykyään soitetaan taksikeskukseen ja sieltä kysellään missä taksit on ja sit joku kuittaa sen kyydin itelleen (se uber tulee tässä kohtaa) ja sit odotellaan josko se taksi joskus tulisi


Uber kun toimii kuten jo kerrottu, et tietää kertoa reitin ja matka-ajan niin ei luulisi, et ois vaikeeta sitä samaa tietoa lähettää verottajalle joka sit laskuttelee kuskilta verot pois vaikka kerran kuussa. Se sama ohjelma myös vois osata kertoa sen veron määrän, niin ei olisi vaikeaa laskea sitä verolaskun summaa


Pimeää taksia ajetaan vaikka kuinka paljon koko ajan, jos ne sais vaikka 5% verolle niin kaikki ois kotiin päin
Ne jotka ajelee pimeillä takseilla tai uber;illä ei käytä taksia
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.04.2016, 02:51
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Pitää erottaa toisistaan käsitteet yhtiöittäminen ja yksityistäminen. Fortum aikanaan yksityistettiin, ei yhtiöitetty. Tiet pysyvät valtion strategisena omistuksena jatkossakin, ihan samalla tavalla kuin sähkönjakelun kantaverkkokin. Tarkoitushan on uudistaa koko nykyinen systeemi, eli veroja alas ja jonkinlainen käyttöön perustuva systeemi käyttöön.
Kaikesta huolimatta tuo vaikuttaa savuverholle liikkumisen verotuksen reilulle nostolle.

Toisaalta, jos kaikki liikenneverot samassa laissa naulataan perustettavalle yhtiölle määrärahoiksi infran ylläpitoon, kannatan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.04.2016, 05:40
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 738
Perusasetus

Tuo teiden myyminen on tulevaisuuden uhka ja aivan mahdollinen, mutta ensimmäinen murhe on lompakon keveneminen, liikkumisen vaikeutuminen ja muu valvonta.

Jos valtio kerää tällä hetkellä vuosittain 7mrd euroa ja palauttaa alta 1mrd euroa niin valtio tienaa autoilulla sen 6mrd euroa vuodessa.

Nykyisellä ylläpito tahdilla on saatu tiestön korjausvelka mahdottomaksi ja ymmärtääkseni tämän uuden systeemin avulla olisi tuo tarkoitus korjata.
Tämä vaatii 3-4mrd euron vuosittaiset sijoitukset tiestön ylläpitoon. Lisäksi uuden toimijan pitää hoitaa homma kannattavasti ja olla velanmaksukykyinen joten sen pitää tienata 7mrd euroa että toiminta pysyy kannattavana.

Luvuissa voi olla pieni heitto, mutta tuplaverotus tuosta on tulossa.
Lisäksi kulkeminen vaikeutuu valvonnan myötä sekä saadaan jokainen auto seurantaa ja esimerkiksi sakotus tulemaan heti nopeuden noustua.

Mikäli valtio poistaisi verotuksen kokonaan voisi ehdotettu järjestelmä olla järkevä, mutta nyt esitettynä tuo saa otsasuonet kiristymään.

Toivottavasti tämä ei mene läpi ja toivottavasti tämä alkaisi jo olemaan niitä viimeisiä typeriä ehdotuksia tuolta. Toisaalta mikäs siinä on ehdotellessa kun kukaan ei vastusta...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.04.2016, 14:58
maitopoika maitopoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.14
Sijainti: Perho Suomi
Viestit: 66
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Kauanko pysyy 100% omistajana? Ei kauaa. Ensimmäinen "rahapula", niin heti pistetään myyntiin ja myydään mieluimmin ulkomaiselle sijoitusyhtiölle/yritykselle pilkkahinnalla, niin kuin perinteisesti esimerkiksi Fortum, Kemiran lannoitepuoli ja Valtion useat kaivokset. Varmasti tiestölle ostajat löytyy, se kun on varmista varmin lypsylehmä, ulkopuoliselle omistajalle varsinkin.
valtiohan on jo kerran perustanu firman hoitamaan teitä kun se on silloin halvempaa. eipä vaan paljon destian autot teitä höyläile.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.04.2016, 15:48
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maitopoika Näytä viesti
valtiohan on jo kerran perustanu firman hoitamaan teitä kun se on silloin halvempaa. eipä vaan paljon destian autot teitä höyläile.
http://www.liikennevirasto.fi/liikenneverkko

Tuoltahan ne väylät löytyvät ja Destia on jo myyty valtion yhtiöistä.

Monelle ei mene vaan jakeluun että tiet omistaa valtio/kunta/kaupunki ja yksityisetkin ja niiden ylläpitoa harrastetaan isommissa mittakaavoissa verovaroista ja helkutin "pienellä" osalla autoilusta kerätyllä verokertymällä ja nyt taas tullaan käsiksi autoilijan taskulle.

Destiahan tekee niitä töitä mitä sattuu voittamaan osakseen ei se perusjamppakaan vaikka aura-auton omistaisikin huvikseen auraile niitä teitä rahan vuoksihan niitä aurataan ja sopimukset mahdollistavat moisen työskentelyn.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.04.2016, 22:08
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Niin siis nythän ei olla myymässä suomen teitä minnekkään, ne vaan yhtiöitetään. Eli Suomen valtio pysyy edelleen 100% omistajana. Ainoastaan hallintomalli ja tapa, jolla rahoitus hankitaan muuttuu.
Ei se nyt aivan noin ole, että pelkkä hallintomalli muuttuisi. Tuo esitys mahdollisti sen, että sinne voi tulla myös yksityisiä palveluja tarjoavia yhtiöitä. Aivan varmasti jossain vaiheessa menisi siihen, että siellä on joku ylimääräinen repimässä rahaa välistä.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.04.2016, 18:34
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Aiwan.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Niin siis nythän ei olla myymässä suomen teitä minnekkään, ne vaan yhtiöitetään. Eli Suomen valtio pysyy edelleen 100% omistajana. Ainoastaan hallintomalli ja tapa, jolla rahoitus hankitaan muuttuu.
Ja autolijat (yksityiset) maksavat kulkuväylät toiseen kertaan.......tienkäyttömaksuina.....
Eli tulevaisuudessa autokohtaset/henkilökohtaset kepsut......
Tähän asti rakennus/ylläpito ja korjaus on maksettu auto-, polttoaine-, ym.veroina.

Oletetaan että mennään tohon verotuksen siirtoon niin silti ei autoilu ainakaan halpenee. Tullee jälleen yksi kuluerä autoiluun lisää. Ja tuskin auto-, polttoaine-, ym.verot sen halpenee mitä tienkäyttömaksut lisääntyy.

Autoilijat ovat maksaneet Suomalian tiet ja niiden ylläpidon moninkertaisesti nykyisen verotuksen aikana.....Ja tulevaisuudessa pitäisi maksaa vielä X2.

Tasapuolisin tapa olisi toteuttaa nykyiseen malliin ja nostaa polttoaineen veroa.......Jolloin veronlisäys olisi ainakin käyttöperusteinen.......
Ja jos tähän mennään niin ei mee aikaa kun litrahinta euvostoliiton pienin tai toiseksi pienin seteliraha......

Ja lopuksi.....Kaikille haaveilijoille......Malliin vastuu siirtyy lukijalle.....
On tosiaan lottovoitto syntyä Suomaliaan.......

Ja nykypäivän tosi lausahdus joka pitää paikkansa.
Nykyään muutto Suomaliasta ulos mihin tahansa valtioon on kuin muuttaisi veroparatiisiin.......

Hyvin menee mutta menköön......Tosin paremminkin vois olla. .

Ps.
Liikenneministerin ehdotuksissa on jotain hyvääkin......
Mä olen taksilupien vapauttamisen kannalla.
Päästäis järjettömistä lähtömaksuista ja varmaan km taksakin halpuis.
Eli päästäisiin aidosti oikeille markkinoille palvelun ostajan ja tarjoajan puolesta.
Eikä oltaisi valtiontoimesta säädellyn/tunkatun/avustetun/maasutetun bisneksen markkinoilla.
Jolloin saatais hinnat alas ja autoja riittäis eikä tarviis ootella tolpan jonossa "puoltayötä".....
Ja sehän on jokaisen oma vika jos ylihintaisen takapenkille istuis......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 21.04.2016 18:46
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 21.04.2016, 19:01
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Aika arvokas se "juoksukilometri" on raskaan kaluston taksaan verrattuna kun toisessa on niitä renkaitakin ja polttoainekuluja hiukan eri painoarvossa.
Ihmetellyt millä hinnalla nykyään rahti kulkee taksilla et pääsisi edes sillä hinnalla perille esim. Tampere -Kajaani puutavarayhdistelmällä alle 500€.

Tähän verrattuna on kallista taksilla kulkeminen vaikka itse henkilökohtaisesti käytän taksia ja pidän sitä turvallisena kulkuneuvona.

Eli raskaskalusto on ihan itse pilannut markkinansa hinnoittelemalla maailmanlopun hinnat ihan itse.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.04.2016, 09:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ideahan on hyvä, paitsi että 20 % maksamastasi hinnasta menee Uberille, ja Suomeen ei latiakaan. Myöskään kuski ei ilmoittele, eikä maksele saamastaan ansiosta mitään yrittäjän kuluja.

Pimeää palvelun tuottoa, jota hypetetään ameriikan isosti.

Tykkäisitsä, jos joku nörtti tekis sun hommat puolet halvemmalla pimeesti ??

Jos jollain sovelluksella välitetään provikkaa vastaan pimeää työvoimaa vaikkapa rakennusalallle, nousee heti hirmuinen haloo, mutta kun kyseessä on henkilöiden kuljettaminen, on se tosi siistii ja cool.

WTF ??
Samaa mieltä Pee:n kanssa, 100% pimeän talouden kannustamista koko Uber. Suomen valtio jää nuolemaan näppejään ja oikeat taksiyrittäjät tekee konkurssin, tosi järkevää. Mitä tuolla maailmalla olen takseilla ajellut, niin Suomessa jos missä systeemi toimii loistavasti. Eikä noi hinnat nyt niin älyttömiä ole, kaikki tässä elämässä maksaa. Kannattaa joskus ottaa taskulaskin käteen ja laskea paljonko sen käyttöauton kaikki kulut on vuodessa. Ja pitää muistaa myös turvallisuus, minä en aikanaakaan minkään tuntemattoman urpon kyytiin lähde illalla.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 26.04.2016, 07:15
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ideahan on hyvä, paitsi että 20 % maksamastasi hinnasta menee Uberille, ja Suomeen ei latiakaan. Myöskään kuski ei ilmoittele, eikä maksele saamastaan ansiosta mitään yrittäjän kuluja.

Pimeää palvelun tuottoa, jota hypetetään ameriikan isosti.

Tykkäisitsä, jos joku nörtti tekis sun hommat puolet halvemmalla pimeesti ??
Niin. Tämä on taas tätä. Tekeehän carunakin melkoisia voittoja, mistä se ei maksa veroja suomeen Elämä on.

Noista yrittäjän kuluista ei ole hajuakaan. Mutta käsittääkseni suurinosa niistä maksaa verot siitä palkastaan. Ainakin tämä kuski mitä minä käytin sanoi maksavansa verot. Tiedä sitten. Kiertäähän moni yrittäjäkin veroja ja jälleen Caruna on hyvä esimerkki miten veroja kierretään.

Aina myös löytyy se kaveri mikä tekee puolet halvemmalla kuin minä (eikä välttämättä maksa edes veroja), mutta se on voi voi.

Tuossa uberissa on vaan vähän taksimaailmassa oppimista. Nykyinen taksi systeemi on ihan perseestä. Sä soitat tuonne keskukseen. Pyydät taksia. Se tulee ehkä joskus tai ehkä se ei tule. Ei mitään hajua milloin se tulee. Sitäkään en ymmärrä miksi taksina pitää olla jotain BMW X5:sta, Land-Cruiseria, E-mersua, 5-sarjan bimmeriä jne. Lähtökohtaisesti autoja, mitkä ei todellakaan ole mitään edullisia. Ei mikään ihme jos homma vähän maksaa. Toki noita sitten perustellaan sillä että huolto toimii ja autot ei muka hajoa. Paskat. Uusia autoja niin ne kaikki on ihan paskoja laadultaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ja pitää muistaa myös turvallisuus, minä en aikanaakaan minkään tuntemattoman urpon kyytiin lähde illalla.
Sä et sitten varmaan koskaan käytä takseja? Vai tunnetko kaikki taksikuskit? Itsellä ainakin takseissa tullut usein näitä tummempia kavereita kuskiksi. Sanot paikaksi vaikka eduskuntatalo. "mina ei tieda missa tama olla, onko sinula osoite". Tuo on usein vastaus. Suomalaisella kuskilla tulee harvemmin tuollaista. Lisäksi kun ajon jälkeen joutuu aina pyytämään että kuski kirjoittaisi kuittiin mistä mentiin ja minne. Tummemman kaverin vastaus on aina "sina voida itse kirjoittaa mita sina haluta". Ja saat tyhjän kuitin mihin ei ole kirjoitettu mitään.

Lisäksi moni suomalainen taksikuski sanoo että nuo tummemmat kaverit vaihtaa lupaa aina toiselle kuskille. Yhdellä luvalla voi ajaa vaikka 5 ihmistä. Näin hienosti sitä taas toimitaan "laillisesti" ja maksetaan varmasti verot suomeen. Kyllä nuo tummat kaverit osaa sen kusettamisen, eivätkä varmasti maksa veroa. Lisää sellaisia tänne vaan niin saadaan täälläkin talous kuntoon.

Nuo pizzeriat on kanssa hyviä esimerkkejä miten talous saadaan kuntoon. Tässä kun jonkun verran on tullut pizzaa tilailtua ja osa maksettu käteisellä, osa kortilla. Niin jos etukäteen sanot että maksat käteisellä niin saat jonkin asteen kuitin, millä ei kyllä mitään virkaa mihinkään suuntaan ole. Siitä ei selviä mitään, edes se miten paljon maksoit. Usein kun kortilla maksaa niin vähän on sama ongelma. Minkä myötä pizza-online on todella hyvä palvelu. Siitä saa sen kuitin ja se kelpaa firmalle.

Tämä nyt on vaan tälläistä. Suomi on siitä paska maa, että täällä kuvitellaan että veroja nostamalla saadaan enemmän tuottoa, mutta homma ainakin näyttäisi tällä hetkellä kusevan aika pahasti. Voisivat kokeilla vaihteeksi sitä että lasketaan niitä veroja. Silloin joskus 2008 autoveroa laskettiin ja ainoastaan päättäjille ja verottajalle tuli yllätyksenä että autoja myytiin enemmän, minkä takia veroja tuli enemmän kuin ennen verojen laskua. Lisäksi kun niitä autoja myydään enemmän niin välillisesti tarvitaan enemmän porukkaa huoltamaan niitä autoja, varaosia toimittaa jne. Mutta tuo nyt on hepreaa verottajalle ja päättäjille. Nostetaan veroja vaan.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 26.04.2016, 09:04
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No kuule Nerd-O, kun seuraavan kerran soitat taksin niin koitappa sellaista että pyydät Suomalaisen kuljettajan, kuulemma tälläinen onnistuu helsingissä. Toinen toimiva juttu on että pyydät hyvältä kuskilta kortin jossa suora nro autoon, tai sovi suoraan nouto jos tiedät milloin olet lähdössä ja tarviit autoa...
Tätä se perneri ei muute tainnu tajuta ihan mullistavana ajatuksena, henkilökohtainen suora palvelu ja old school käyntikortti........

Nyt kun te tätä taksinen vapauttamista ihannoitte niin tässä teille sitten mallisuoritus vapaudesta.
https://www.facebook.com/suomalainen...379909/?type=3
Tutkikaapas kuvaa, sitten tutkitta tätä mikä on voimassa koko maassa ilman vaaraa epäselvyydestä
http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/hinta/

Sitten nyt ihan rauhassa pohditte onko se ihanan halpaa vai kallista...

p.s. toisessa kuvassa hinta on muuten sitten /matkustaja pahimmassa tapauksessa, toisessa hinta määrittyy matkustajaluvun perusteella.

Kyllä meilläkin yli 40 vuotta alalla ollut "harjoittelija" totesi että jos noin saa tehdä niin heti vapaaksi ala....

Elokuvassa "heartbrake Ridge" Eastwood näytteli vanhaa ja sotimiseen väsynyttä vääpeliä joka totesi sotahullulle everstille jotenkin näin
"kannattaa varoa mitä toivoo ettei saa mitä haluaa"...

Saa ajatella... myös Nietu..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 27.04.2016, 07:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
No kuule Nerd-O, kun seuraavan kerran soitat taksin niin koitappa sellaista että pyydät Suomalaisen kuljettajan, kuulemma tälläinen onnistuu helsingissä. Toinen toimiva juttu on että pyydät hyvältä kuskilta kortin jossa suora nro autoon, tai sovi suoraan nouto jos tiedät milloin olet lähdössä ja tarviit autoa...
Tätä se perneri ei muute tainnu tajuta ihan mullistavana ajatuksena, henkilökohtainen suora palvelu ja old school käyntikortti.
Ei muuten pysty pyytämään suomi kuskia. Eikä pysty pyytämään tiettyä automerkkiä edes. On kokeiltu. Joskus onnistuu, mutta suurimmaksi osaksi taksikeskus vaan kuittaa että sieltä tulee joku kuski jollain autolla ja piste. Kaippa ne meinaa että tuo on jotenkin rasistista? Sama kun otat taksia jonosta. En halua sitä ensimmäistä corollaan paskaa mikä siinä on jonossa vaan haluan sen kolmantena olevan E-mersun. Ei saa ottaa. Ja tuollaisesta paskasta pitäs sitten maksaa jotain..

Uberissa muuten näet sen kuskin etukäteen ja näet minkä auton saat etukäteen.

Toki tuolla saat taksin jos tiedät kuskin numeron. Mutta kun se kuski voi olla vaikka lentokentällä silloin kun tarvit sitä. Sillä tovi menee esim. keskustaan. Mutta tuota systeemiä käytin kun halusin kokeilla Teslan kyytiä. Selvittelin etukäteen teslataksin numeron ja sovin kaverin kanssa että hakee tietystä paikkaa tiettyyn aikaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mistähän numerosta sää noita takseja oikein tilaat Kyllä meille lähitaksi tulee ihan OK ajassa ja aina on pihaan tullut. Toki ei niitä autoja joka kadunkulmassa ole odottelemassa, eli pikkusen pitää jaksaa jokaisen odotella.
Ihan taksikeskuksesta. Mutta tässä onkin tämä Uberin hieno ominaisuus. Sä näet siitä softasta missä se sun autokyytisi on menossa. Sun ei tarvi mennä sinne helvetin kylmään räntäsateeseen venaileen. Sä näet softasta missä se auto tulee. Näet että nyt se on tuolla kulman takana niin sit menet siihen pihalle. Sä et näe mistään kun soitat taksikeskukseen missä se taksi suhaa ja kauan sillä kestää. Ja jos 10minuuttiin ei ole tullut taksia niin se tilaus on muuten automaattisesti peruttu ja sä et saa siitä edes mitään kuittausta. Pari kertaa käynyt noin ja arvaa vaan vituttaako pikkusen seistä siellä pihalla odottelemassa taksia, mitä ei koskaan tule ja mistä ei kukaan edes ilmoittele ettei se tule. Aivan perse systeemi tuo.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
virallisen taksin kuljettajat on aina 100% systeemin tiedossa. Noista Uberin kuskeista ei kukaan tiedä yhtään mitään. Kuka tahansa idiootti / hullu / perverssi voi alkaa "ajamaan taksia" ties millä hengenvaarallisella katiskalla. Ja tätä toimintamallia jotkut hehkuttaa kun se on niin halpaa. Voi elämän kevät sanon minä, minä haluun oikean Mersu-taksin pihalle

Kuis Nerdo, päästäisitkö sinä jälkikasvusi jonkun tuntemattoman Uber-kuskin kyytiin yöaikaan ?
Ei tuo pidä paikkaansa. Kuten nuo muutkin taksikuskit on sanonut niin nämä tummemmat kaverit vaan vaihtaa sitä lupaa toiselle hepulle ja ajo jatkuu. Silloin lupa ei ole sillä kaverilla mikä alunperin sen suoritti ja paskimassa tapauksessa tuo yön timo tulee sun kuskiksi kun et voi vaikuttaa siihen kuskiin kun soitat taksikeskukseen. Uberissa näet etukäteen kuka on kuski ja uberilla ne myös tietää ne kuskinsa. Ihan sama kuin taksikeskus varmaan tietää taksikuskit? Uberissa on myös määritetty ettei siihen voi liittyä ja ajaa yli 10v vanhalla autolla. Jos kaveri saa tarpeeksi huonoa palautetta niin kaveri poistetaan Uberin listoilta. Jos oikein muistan niin kaksi huonoa palautetta tuoreelle kuskille niin se lähtee pois. Näin ei käy muuten noille perus takseille. Noissa takseissa on muuten törmännyt melkoisiin kuskeihin. Osa kuvittelee olevansa Kimi Räikkönen. Mennään muuten sellaista vauhtia että huhhuh. Osa on kunnon rasisteja ja ne antaa sen näkyä. Sitten on nämä yön timot, mitkä ei kyllä yksikään saisi olla taksin ratissa. Ne ei osaa ajaa ja paskempaa palvelua saa hakea. Esim. Eduskunta on suurimmalle osalle yön timoista täysin tuntematon paikka tai joku keskusta.. Toki suurinosa noista suomalaisista kuskeista on ihan ok. Mutta aina on näitä säätäjiä.

Ja yöaikaan en suosittele kenellekkään Uber kyytiä. Kuskit on kaikki näitä yön timoja. Mutta päivällä voin kyllä suositella. Itsekin sain ihan suomalaisen kuskin.

Uberissa ei muuten kuski pysty edes kusettamaan reittiä, koska näet sen reitinkin etukäteen siitä softasta ja mitä se reitti tulee maksamaan suurin piirtein. Tätä et näe taksikeskuksesta, eikä ne osaa edes sanoa mitä joku matka maksaa. Kuski osaa sitten enemmän sanoa.

Ei tuo uber ole mikään kaikki pelastava systeemi, mutta tämä peri suomalainen paikalleen jymähtäminen on iskenyt hyvin tuohon taksi touhuun. Uberista olisi paljon opittavaa, mitä nämä taksiporukka sitten vastustaa. Ei muuta kuin kehittää samanlaisen softan kuin uberilla taksien käyttöön. Se on oikeasti todella pätevästi tehty softa.

Viimeksi muokannut Nerd-O : 27.04.2016 10:05
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 26.04.2016, 11:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nykyinen taksi systeemi on ihan perseestä. Sä soitat tuonne keskukseen. Pyydät taksia. Se tulee ehkä joskus tai ehkä se ei tule. Ei mitään hajua milloin se tulee.
Mistähän numerosta sää noita takseja oikein tilaat Kyllä meille lähitaksi tulee ihan OK ajassa ja aina on pihaan tullut. Toki ei niitä autoja joka kadunkulmassa ole odottelemassa, eli pikkusen pitää jaksaa jokaisen odotella. Ja kuten tuossa jo mainittiin, kotinurkilla voi sopia vaikka päivää ennen taksin tulon kun tietää paikallisen kuskin numeron.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sä et sitten varmaan koskaan käytä takseja? Vai tunnetko kaikki taksikuskit? Itsellä ainakin takseissa tullut usein näitä tummempia kavereita kuskiksi.
Itse asiassa vuosikymmenten aikana olen aika paljon takseilla suhannut, tosin viime vuosina vähemmän. Mutta hyvin toimii systeemi Suomessa, ei valittamista. Toki ihan jokaista en nimeltä tunne (vitsi vitsi) mutta virallisen taksin kuljettajat on aina 100% systeemin tiedossa. Noista Uberin kuskeista ei kukaan tiedä yhtään mitään. Kuka tahansa idiootti / hullu / perverssi voi alkaa "ajamaan taksia" ties millä hengenvaarallisella katiskalla. Ja tätä toimintamallia jotkut hehkuttaa kun se on niin halpaa. Voi elämän kevät sanon minä, minä haluun oikean Mersu-taksin pihalle

Kuis Nerdo, päästäisitkö sinä jälkikasvusi jonkun tuntemattoman Uber-kuskin kyytiin yöaikaan ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 26.04.2016, 11:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sitäkään en ymmärrä miksi taksina pitää olla jotain BMW X5:sta, Land-Cruiseria, E-mersua, 5-sarjan bimmeriä jne. Lähtökohtaisesti autoja, mitkä ei todellakaan ole mitään edullisia. Ei mikään ihme jos homma vähän maksaa. Toki noita sitten perustellaan sillä että huolto toimii ja autot ei muka hajoa. Paskat. Uusia autoja niin ne kaikki on ihan paskoja laadultaan.
Ja tähän vielä sen verran, että kannattaisi hiukan perehtyä asioihin ennen kuin avaa suunsa. Jos ottaa taskulaskimen käteen ja laskee kaikki taksiyrittäjän tulot & menot ja tekee niistä vuosilaskelman, niin melko moni yllättyy ja isosti. Moni kuvittelee, että jos se Mersu vaihdetaan vaikka Corollaan, putoisi taksat puoleen. Mutta kun ei niin vaan käy. Eli sen auton osuus taksan suuruudesta on todella pieni, suuruusluokkaa 5-10 %. Itse asiassa onkohan noinkaan paljon nykyään. Ja se auto on sentään sen kuskin työpaikka, kyllä meistä jokainen ansaitsee turvallisen ja ergonomisen työpisteen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 26.04.2016, 11:31
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ja tähän vielä sen verran, että kannattaisi hiukan perehtyä asioihin ennen kuin avaa suunsa. Jos ottaa taskulaskimen käteen ja laskee kaikki taksiyrittäjän tulot & menot ja tekee niistä vuosilaskelman, niin melko moni yllättyy ja isosti. Moni kuvittelee, että jos se Mersu vaihdetaan vaikka Corollaan, putoisi taksat puoleen. Mutta kun ei niin vaan käy. Eli sen auton osuus taksan suuruudesta on todella pieni, suuruusluokkaa 5-10 %. Itse asiassa onkohan noinkaan paljon nykyään. Ja se auto on sentään sen kuskin työpaikka, kyllä meistä jokainen ansaitsee turvallisen ja ergonomisen työpisteen.
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 26.04.2016, 11:43
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Mihin tällä tasokkaalla kommentilla viittaat ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:45 (GMT +2).