Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.04.2016, 13:01
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Kohta tosissaan pitäisi liikkua. Huomenna olisi kardaanit haettavissa sorvaamosta. Teetin sitten samalla vaivalla kaksi kardaania taakse ja yhden eteen. Kaikkia piti vähän jatkaa, päät ovat BJ:n jordaaneista. Pituutta tuli vähän reilu 800mm eteen ja taakse.

Kävin samalla hakemassa alipaineilmaussetin jarruille niin jos saisi yksikseen noita ilmailtua... Jarruihin on kaikki kilkkeet uutta.

Ovet olisi vielä ilman maalia, mutta ne olisikin sitten viimeiset isommista maalaushommista.





Samalla tuli askarreltua HJ:n ohjausiskari tankoihin.



Ei kellään olisi muuten käyttöä 400V uudelle kompuralle? Olisi yksi käyttämätön ylimääräisenä. 6 bar vastapaineella tulee noin 400 litraa ulos. Ei mikään lelu, mutta juuri ja juuri yksin jaksaa nostaa. Privalla lisätietoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.04.2016, 13:31
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Mitenköhän toi ohjausiskari pelittää noin kenossa? Pitäisi kait olla aikalailla samansuuntainen tangon kanssa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2016, 17:42
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Saapi nähä, pulteilla kiinni ni helppo muokata jos tarvetta ilmenee.

Jarrujen ilmaus yksin.... Tarviin lisää kaljaa. 😫
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.04.2016, 09:22
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Onpas taas ollut pikkusta nysväämistä tämä homma.

Adapteri takajordaanille aiheuttanut vähän päänvaivaa, mutta nyt on ammattilaisen käsissä työstössä, kiitos HRD:lle jo etukäteen.

Jotain kuitenkin saatu aikaan.

Jordaanit kävi pidennyshoidossa, ristikot meni samalla vaihtoon ja saivat tasapainotuksen.





Jakkaraa sovitettu paikalleen.



Toinen ovikin kuivui ja samalla olisi kaikki penkit paikoillaan.



Nyt sitten odotellaan osia ja ehkä jopa sen jälkeen voisi käydä kokeilemassa mitä saa ensimmäisillä metreillä rikki...

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2016, 07:19
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Oli suunnitelmissa päivittää tänne leimakuva pikaisesti, mutta mutta.

Tämä siis ajeltu ulos tallista seuraavin avuin.

Tallin ovi on sen 195cm, eli jotain oli keksittävä, että Willys mahtuisi ulos.



Hyvin madaltui.



Noh pitihän ne kumit vaihtaa heti oikeisiin vaikka kivalta näyttikin.



Sitten onkin tullut ajeltua vikoja ulos noin 300km siirtokilvillä.



Peltorit olivat hyvä varustus motarivauhdeissa.

Leima mielessä piti käydä tehot ottamassa paperille.



Perä tippui kun kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman lastasi kyytiin. Väliaikais/hätäratkaisuna tuli laitettua rumahkot 150mm pitkät riiput. Tuolla olisi aikalailla vaaterissa.



Tarrakin löytyi pakoputken hollille. Samalla tuli ruuvattua vähän syöttöjä isommalle, pitää varmaan vähän ottaa takaisin vaikka se savu kivalta näyttääkin.



Auto siis toimii ihan kivasti, mutta ne perkeleen jarrut. Alkaa tuntua jo siltä että siellä joku menninkäinen asustaa putkistossa. Ilmaa siis on ja ei tunnu tulevan ei sitten millään veke. Nyt on pääsylkystä lähtien kaikki uutta jarrujen puollella. Rummut kävi sorvissa jonka jälkeen alkoi pitoa löytymään enemmän. Vieläkin tarvitaan silti se toinen tai kolmas polkasu, että jarrua löytyy.

On siis imurilla imetty, polkemalla poljettu ja vapaasti valuteltu noin 5 litraa läpi systeemistä, mutta silti on vielä ilmaa jossain. Pitää varmaan vähän pidellä taukoa ettei lähde tämäkin myyntiin ennen leimaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2016, 18:45
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Silikoniletkua työsylinterin ilmanipasta säiliöön, ja sit pumppailee pariin-kolmeen kertaan jokaista nippaa oikeassa ja väärässä ja satunnaisessa järjestyksessä. Auttaisko?

Pariin otteeseen on ollut itsellä vaikeuksia ilmata rumpujarrullista autoa, ja molemmilla kerroilla vika oli tiivisteissä. Ekalla kerralla pääsylkyn toisen piirin tiiviste päästi paineen takas säiliöön. Toisella kertaa työsylinterissä oli metallisilppua, joka rikkoi tiivisteen, ja jotenkin sinne pääsi ilmaa, vaikka nestettä ei vielä vuotanutkaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2016, 19:08
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Pääsylkyn "tappi" säädetty oikein jarrupolkimeen nähden?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.05.2016, 19:14
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Perusasetus

Laplanderissa (c202/c303), jossa on 3 gen landroverin sylkät. pitää painaa jarrusylinterin männät puristimilla pohjaan, jotta saa kaiken ilman pois. nipat on asennettu sen verta avuttomiin paikkoihin. Kaikista matalimpaan asentoonsa siis.

Pääsylinteri on ollut meikällä ilmausongelmissa usein syyllinen. Motonetin tiivistesarjalla kunnostettu alkuperäinen kesti vain vuoden päivät, uutta osaa vaan kehiin jos ei vielä ole... Gen3 Land roverin 2- piirinen pääsylinteri on isolla porauksella ja briteistä tilattuna edullinenkin...

Yksin ilmaaminen on kyllä ikävimpiä perustöitä asioita joita tiedän...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.06.2016, 09:08
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Jarruissa mitään ilmaa enää ollut varmaan pitkään aikaan. Tulipelti antoi vaan periksi niin tuntuma kateissa ja tuntui kuminauhalta. Nyt pelittää ja menee lukkoon joka nurkka.



Sitten pikku jännitykset kesäkuun alkuun.



Hyvinhän se meni.



Nyt voikin sitten vaikka vähän aikaa ajella...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 Rambleristi Maasturiprojektit 5 09.01.2011 23:25
Myyty Big-Willys Big-Willys O/M/V Ajoneuvot 19 12.01.2010 14:50
Ostetaan Jeep Willys Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.06.2009 18:59
Big Willys Kentsu Maasturiprojektit 5 23.08.2007 21:35
O:Willys Kansipahvi J-4880 O/M/V Muut 2 06.07.2004 21:37


Sivu luotu: 23:13 (GMT +2).