![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kohta tosissaan pitäisi liikkua. Huomenna olisi kardaanit haettavissa sorvaamosta. Teetin sitten samalla vaivalla kaksi kardaania taakse ja yhden eteen. Kaikkia piti vähän jatkaa, päät ovat BJ:n jordaaneista. Pituutta tuli vähän reilu 800mm eteen ja taakse. Kävin samalla hakemassa alipaineilmaussetin jarruille niin jos saisi yksikseen noita ilmailtua... Jarruihin on kaikki kilkkeet uutta. Ovet olisi vielä ilman maalia, mutta ne olisikin sitten viimeiset isommista maalaushommista. Samalla tuli askarreltua HJ:n ohjausiskari tankoihin. Ei kellään olisi muuten käyttöä 400V uudelle kompuralle? Olisi yksi käyttämätön ylimääräisenä. 6 bar vastapaineella tulee noin 400 litraa ulos. Ei mikään lelu, mutta juuri ja juuri yksin jaksaa nostaa. Privalla lisätietoa. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitenköhän toi ohjausiskari pelittää noin kenossa? Pitäisi kait olla aikalailla samansuuntainen tangon kanssa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Saapi nähä, pulteilla kiinni ni helppo muokata jos tarvetta ilmenee.
Jarrujen ilmaus yksin.... Tarviin lisää kaljaa. 😫 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onpas taas ollut pikkusta nysväämistä tämä homma.
Adapteri takajordaanille aiheuttanut vähän päänvaivaa, mutta nyt on ammattilaisen käsissä työstössä, kiitos HRD:lle jo etukäteen. Jotain kuitenkin saatu aikaan. Jordaanit kävi pidennyshoidossa, ristikot meni samalla vaihtoon ja saivat tasapainotuksen. Jakkaraa sovitettu paikalleen. Toinen ovikin kuivui ja samalla olisi kaikki penkit paikoillaan. Nyt sitten odotellaan osia ja ehkä jopa sen jälkeen voisi käydä kokeilemassa mitä saa ensimmäisillä metreillä rikki... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oli suunnitelmissa päivittää tänne leimakuva pikaisesti, mutta mutta.
Tämä siis ajeltu ulos tallista seuraavin avuin. Tallin ovi on sen 195cm, eli jotain oli keksittävä, että Willys mahtuisi ulos. Hyvin madaltui. Noh pitihän ne kumit vaihtaa heti oikeisiin vaikka kivalta näyttikin. Sitten onkin tullut ajeltua vikoja ulos noin 300km siirtokilvillä. Peltorit olivat hyvä varustus motarivauhdeissa. Leima mielessä piti käydä tehot ottamassa paperille. Perä tippui kun kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman lastasi kyytiin. Väliaikais/hätäratkaisuna tuli laitettua rumahkot 150mm pitkät riiput. Tuolla olisi aikalailla vaaterissa. Tarrakin löytyi pakoputken hollille. Samalla tuli ruuvattua vähän syöttöjä isommalle, pitää varmaan vähän ottaa takaisin vaikka se savu kivalta näyttääkin. Auto siis toimii ihan kivasti, mutta ne perkeleen jarrut. Alkaa tuntua jo siltä että siellä joku menninkäinen asustaa putkistossa. Ilmaa siis on ja ei tunnu tulevan ei sitten millään veke. Nyt on pääsylkystä lähtien kaikki uutta jarrujen puollella. Rummut kävi sorvissa jonka jälkeen alkoi pitoa löytymään enemmän. Vieläkin tarvitaan silti se toinen tai kolmas polkasu, että jarrua löytyy. On siis imurilla imetty, polkemalla poljettu ja vapaasti valuteltu noin 5 litraa läpi systeemistä, mutta silti on vielä ilmaa jossain. Pitää varmaan vähän pidellä taukoa ettei lähde tämäkin myyntiin ennen leimaa. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Silikoniletkua työsylinterin ilmanipasta säiliöön, ja sit pumppailee pariin-kolmeen kertaan jokaista nippaa oikeassa ja väärässä ja satunnaisessa järjestyksessä. Auttaisko?
Pariin otteeseen on ollut itsellä vaikeuksia ilmata rumpujarrullista autoa, ja molemmilla kerroilla vika oli tiivisteissä. Ekalla kerralla pääsylkyn toisen piirin tiiviste päästi paineen takas säiliöön. Toisella kertaa työsylinterissä oli metallisilppua, joka rikkoi tiivisteen, ja jotenkin sinne pääsi ilmaa, vaikka nestettä ei vielä vuotanutkaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pääsylkyn "tappi" säädetty oikein jarrupolkimeen nähden?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Laplanderissa (c202/c303), jossa on 3 gen landroverin sylkät. pitää painaa jarrusylinterin männät puristimilla pohjaan, jotta saa kaiken ilman pois. nipat on asennettu sen verta avuttomiin paikkoihin. Kaikista matalimpaan asentoonsa siis.
Pääsylinteri on ollut meikällä ilmausongelmissa usein syyllinen. Motonetin tiivistesarjalla kunnostettu alkuperäinen kesti vain vuoden päivät, uutta osaa vaan kehiin jos ei vielä ole... Gen3 Land roverin 2- piirinen pääsylinteri on isolla porauksella ja briteistä tilattuna edullinenkin... Yksin ilmaaminen on kyllä ikävimpiä perustöitä asioita joita tiedän... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jarruissa mitään ilmaa enää ollut varmaan pitkään aikaan. Tulipelti antoi vaan periksi niin tuntuma kateissa ja tuntui kuminauhalta. Nyt pelittää ja menee lukkoon joka nurkka.
Sitten pikku jännitykset kesäkuun alkuun. Hyvinhän se meni. Nyt voikin sitten vaikka vähän aikaa ajella... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
Myyty Big-Willys | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 12.01.2010 14:50 |
Ostetaan Jeep Willys | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.06.2009 18:59 |
Big Willys | Kentsu | Maasturiprojektit | 5 | 23.08.2007 21:35 |
O:Willys Kansipahvi | J-4880 | O/M/V Muut | 2 | 06.07.2004 21:37 |