Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2016, 09:54
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

ALB-venttiili


Muistelisin, että jossain on, mutta en heti löytänyt kuvaa 1 koppaisen pajeron jarrupaineensäätimestä. Olisko jollain kuvaa tai suuntaa, mistä etsiä ? Ja nimenomaan pitäsi saada kuva siitä vakioasennuksesta, jotta osaisi vähän matkia kiinnitystä, kun taisi tulla laitettua se venttiili vähän hassuun asentoon eilen illalla.

Ja vakiokiinnikkeitä ei ole perässä eikä rungossa enää tallella

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.04.2016, 19:11
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Muistelisin, että jossain on, mutta en heti löytänyt kuvaa 1 koppaisen pajeron jarrupaineensäätimestä. Olisko jollain kuvaa tai suuntaa, mistä etsiä ? Ja nimenomaan pitäsi saada kuva siitä vakioasennuksesta, jotta osaisi vähän matkia kiinnitystä, kun taisi tulla laitettua se venttiili vähän hassuun asentoon eilen illalla.

Ja vakiokiinnikkeitä ei ole perässä eikä rungossa enää tallella
Tässä kuva jarrupaineensäätimestä. Säädin on alkuperäisessä paikassa, jarruputket on kiinnitetty koriin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	279
Size:	92,5 Kt
ID:	69515  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2016, 19:15
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Tässä kuva jarrupaineensäätimestä. Säädin on alkuperäisessä paikassa, jarruputket on kiinnitetty koriin.
tuota kuvaa katsoessa tuli mieleen että mites kun on pidemmillä kierrejousilla korotettu niin pitäiskö tuotakin mekanismiä muokata?

jäätikkö jarrutuksien omituisuudet laitoin renkaiden piikkiin
no etujarrut laahaa tällä hetkellä niin ettei viitsi ajaa...
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2016, 20:04
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
tuota kuvaa katsoessa tuli mieleen että mites kun on pidemmillä kierrejousilla korotettu niin pitäiskö tuotakin mekanismiä muokata?

jäätikkö jarrutuksien omituisuudet laitoin renkaiden piikkiin
no etujarrut laahaa tällä hetkellä niin ettei viitsi ajaa...
Uudemmassa kierrejousellisessa on ainakin säätö tuossa akselin päässä, pystyy liikuttamaan sitä kiinnikettä jossa jousi kiinni. Voi toki olla aika hoitanu kiinteäks. Eripäinki tuo on kierrejousellisessa, lähtee säätimestä tuo jousi taaksepäin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2016, 07:51
AAPEE21 AAPEE21 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 34
Perusasetus

Laatikkoöljy


Morot! Laatikkoöljyjä meinasin vaihella ja kävi mielessä että onko -98 2.8tdic pitkäpajessa yhtä ranttu laatikko niinku edellisessä Vitossa johon piti olla tietty öljy tai ei pelaa? Ja saako sitä turbiinia tyhjäksi vai pitääkö ne huuhtelemalla vaihtaa? Automaattilaatikko tietenki.
__________________
PITTÄÄKÖ MENNÄ KAASULLA???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.05.2016, 08:03
AAPEE21 AAPEE21 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 34
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AAPEE21 Näytä viesti
Morot! Laatikkoöljyjä meinasin vaihella ja kävi mielessä että onko -98 2.8tdic autom, pitkäpajessa yhtä ranttu laatikko niinku edellisessä Vitossa johon piti olla tietty öljy tai ei pelaa? Ja saako sitä turbiinia tyhjäksi vai pitääkö ne huuhtelemalla vaihtaa?.
tietääkö kukkaan tästä mittään?
__________________
PITTÄÄKÖ MENNÄ KAASULLA???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2016, 15:39
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AAPEE21 Näytä viesti
tietääkö kukkaan tästä mittään?
Ainakin muut mitsun automaatit on suht tarkkoja tuosta öljystä, alkuperästä suositellaan. Tuosta öljynvaihdosta en o aivan varma mutta taitaa vaatia huuhtelun että kaikki saa vaihdettua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.04.2016, 17:02
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
tuota kuvaa katsoessa tuli mieleen että mites kun on pidemmillä kierrejousilla korotettu niin pitäiskö tuotakin mekanismiä muokata?

jäätikkö jarrutuksien omituisuudet laitoin renkaiden piikkiin
no etujarrut laahaa tällä hetkellä niin ettei viitsi ajaa...
Ite en ole ainakaan säätänyt tai muokannut mitenkään, vaikka on maxikorotukset.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.04.2016, 22:10
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Mutta kertokaas mikä aiheuttaa tällästä -> https://www.youtube.com/watch?v=Y3xoU3vx7Ao ?

Ei oo suuttimet ku tekee samaa vielä suutinrempan jälkeen. Lämpösenä vähenee tai loppuu kokonaan. Kyseessähän siis 4D56 kone.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.04.2016, 13:58
maitopoika maitopoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.14
Sijainti: Perho Suomi
Viestit: 66
Perusasetus

2gen pajeroa tarkoitus vähän kutitella. Pumppu säätyy ahtopaineen mukaan. Mitä tapahtuu jos karasta otetaan muoviholkki pois mutta ei käännetä mihinkään? Entäs jos käännetään mutta jätetään holkki paikoilleen? Entäs jos käännetään ja otetaan holkki pois? Pumpun säätöihin ei muuten ole tarkoitus koskea koska suojasavulle ei ole tarvetta tällä kertaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.04.2016, 18:38
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Mutta kertokaas mikä aiheuttaa tällästä -> https://www.youtube.com/watch?v=Y3xoU3vx7Ao ?

Ei oo suuttimet ku tekee samaa vielä suutinrempan jälkeen. Lämpösenä vähenee tai loppuu kokonaan. Kyseessähän siis 4D56 kone.

Näyttäs vähän että pumpun ajotus voi olla myöhässä ja sen päälle jossaki pytyssä vähän heikot puristukset kun noin tupsauttelee tuota sinistä.

Huohottaako pahasti jos availee öljykorkkia koneen käydessä?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.04.2016, 22:44
Napero25 Napero25 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.16
Sijainti: Parikkala
Viestit: 10
Perusasetus

Näppäsin kaks kappaletta jotain motonetin vajaata kympin maksavia 800lumenin(wateista ei hajua, ehkä 15w per valo?) työvaloja takapuskimeen peruutusvaloiksi. Kysymys kuuluukin, että noinkohan kestää jättää auton omatkii pakkilamput käyttöön noitten lisäks vai sulaakohan jostain.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.04.2016, 05:24
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Napero25 Näytä viesti
Näppäsin kaks kappaletta jotain motonetin vajaata kympin maksavia 800lumenin(wateista ei hajua, ehkä 15w per valo?) työvaloja takapuskimeen peruutusvaloiksi. Kysymys kuuluukin, että noinkohan kestää jättää auton omatkii pakkilamput käyttöön noitten lisäks vai sulaakohan jostain.

Ota polttimot pois omista pakkivaloista ni kelpaa sitte leimallekkin ne ledit pakkivaloina.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.04.2016, 06:27
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Napero25 Näytä viesti
Näppäsin kaks kappaletta jotain motonetin vajaata kympin maksavia 800lumenin(wateista ei hajua, ehkä 15w per valo?) työvaloja takapuskimeen peruutusvaloiksi. Kysymys kuuluukin, että noinkohan kestää jättää auton omatkii pakkilamput käyttöön noitten lisäks vai sulaakohan jostain.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Ota polttimot pois omista pakkivaloista ni kelpaa sitte leimallekkin ne ledit pakkivaloina.
Kelpaa jos kelpaa... pitäs niistä työvaloista löytyä joku E hyväksyntä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 18:44 (GMT +2).