![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Laitanpas tähän loppuraportin tästä, ettei jää roikkumaan: Eli vikahan oli tuossa messingin värisessä motikassa, joka ensin näytti jonkinlaiselta säätimeltä, mutta avatessa paljastuikin vain suodattimeksi. Sen metalliverkkosuodatin oli tukossa. ![]() Itse höyrystin ensinäkemältä oli monimutkaisen näköinen sähköjohtoineen kaikkineen, mutta purkaessa ja putsatessa ilmeni ettei johdot menneen tähän lainkaan. Periaatteessa höyrystin on vain kaksi venttiiliä joista eka pienempi avaa kaasun moottorin alipaineella ja toinen isompi säätelee painetta. Höyrystimeltä kaasu menee normaalille kaasarille. Ainoa hassu tuossa on tuo kaasuputki, joka tulee pullolta (kuvassa vasemmalta alhaalta) ja menee pakoputkessa olevalle liittimelle josta jatkaa höyrystimelle. Jonkinlainen lämmitin? En käyttänyt putkea irti pakarista, niin jäi arvoitukseksi. ![]() ![]() Laitteeseen tutustuessa löysin myös Bensasäiliön jota ei kaiketi oltu koskaan käytetty, aina ajettu kaasulla. ennen kuin purin tuon höyrystimen, kokeilin säiliöön pienkonebensaa ja eka startilla käyntiin. ![]() Vaihdoin kuiten trukin ykkös-sarjan Lantikkaan kun se tuntui sopivammalta.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |