Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2016, 17:00
Janki Janki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.03.16
Sijainti: Oulu
Viestit: 6
Perusasetus

Bronco II ongelma


Olisiko täällä paremmin tästä ongelmasta tietäviä. Minulla on tuollainen Ford Bronco II vm 1990 2.9L. Ongelmana, että tehot kateissa, ei jaksa kulkea edes nelosella eikä kiihdy.
Käynnistyy kuitenkin hyvin ja käy tyhjäkäyntiä. Lambda anturi sekä map anturi vaihdettu uuteen, ei vaikutusta.
Check engine valo antaa jotain vikakoodia, mutta en osaa lukea sitä oikein.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=huD7...ature=youtu.be

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2016, 18:25
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Bensapumppu, tai paineensäädin. hommaa painemittari minkä lykkäät suutintukkiin kiinni niin saat varmuuden.

Ja ennenkun pudotat tankin alas, niin tee mielummin takaboxin pohjaan huoltoluukku

...kahden pikkuB:n kokemuksella arvelen vaan...
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2016, 19:03
Janki Janki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.03.16
Sijainti: Oulu
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Bensapumppu, tai paineensäädin. hommaa painemittari minkä lykkäät suutintukkiin kiinni niin saat varmuuden.

Ja ennenkun pudotat tankin alas, niin tee mielummin takaboxin pohjaan huoltoluukku

...kahden pikkuB:n kokemuksella arvelen vaan...
Ne on edellinen omistaja kuulemma vaihtanut. Luukkukin tehty ja näyttää uusi letkukin menevän alusta loppuun.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2016, 23:30
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Ensin tulee koodi 11, system pass, joka tarkoittaa että moottorinohjausyksikkö ei havaitse mitään vikaa tällähetkellä. Toinen koodi joka tulee yhden vilauksen jälkeen on muistissa oleva koodi 41, No HO2S Switching Detected, eli happianturin vaihtelua ei havaittu.

Häiriövalo morsettaa kaikki koodit kahteen kertaan ja ensin tulee siis sen hetkisen viat ja sen jälkeen aikaisemmi olleet muistiin jääneet viat.

Koeta nollata koodit irroittamalla akkukaapeli ja koita sen jälkeen "Engine running self test", eli moottorin ollessa normaali lämpöisenä laita hyppyjohto diagnostiikka liittimeen ja käynnistä, moottori testaa kaikki sähkölaitteet läpi ja lopuksi vilkuttaa mahdolliset vikakoodit häiriövalosta ulos. Testin ollessa käynnissä, moottori nostaa kierroksia vaihtelevasti, paina silloin jarrupoljinta kerran ja käännä rattia puolikierrosta. Jos check engine valo vilauttelee testin aikana, paina kaasupoljin nopeasti pohjaan ja takaisin ylös.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2016, 17:30
Janki Janki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.03.16
Sijainti: Oulu
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Ensin tulee koodi 11, system pass, joka tarkoittaa että moottorinohjausyksikkö ei havaitse mitään vikaa tällähetkellä. Toinen koodi joka tulee yhden vilauksen jälkeen on muistissa oleva koodi 41, No HO2S Switching Detected, eli happianturin vaihtelua ei havaittu.

Häiriövalo morsettaa kaikki koodit kahteen kertaan ja ensin tulee siis sen hetkisen viat ja sen jälkeen aikaisemmi olleet muistiin jääneet viat.

Koeta nollata koodit irroittamalla akkukaapeli ja koita sen jälkeen "Engine running self test", eli moottorin ollessa normaali lämpöisenä laita hyppyjohto diagnostiikka liittimeen ja käynnistä, moottori testaa kaikki sähkölaitteet läpi ja lopuksi vilkuttaa mahdolliset vikakoodit häiriövalosta ulos. Testin ollessa käynnissä, moottori nostaa kierroksia vaihtelevasti, paina silloin jarrupoljinta kerran ja käännä rattia puolikierrosta. Jos check engine valo vilauttelee testin aikana, paina kaasupoljin nopeasti pohjaan ja takaisin ylös.
Kiitos tiedosta. Tein ohjeiden mukaan.
Otin taas videotakin. https://www.youtube.com/watch?v=nfPS...ature=youtu.be
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.03.2016, 22:25
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Nyt tuli koodit 41 ja 77. 41 tarkoittaa koer (key on engine running) testissä liian laihaa seosta, 77 on operator error in dynamic responce test eli, kaasun painallus oli vääränlainen, väärään aikaan tai boxi ei tunnistanut sitä.

Suoraa syytä noista ei löydy siihen tehottomuuteen.

Happi-anturi voisi olla yksi mahdollisuus joka on kyllä helposti pois suljettavissa jos moottori on tehoton myös kylmänä heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä. Happi-anturi antaa moottorille tietoa vasta kun moottori ja happi-anturi on lämmennyt, kylmänä moottori toimii ilman happi-anturia.

Kaasuläpän asentotunnistimen vastusarvot kannattaa mitata ja seurata että vastus lisääntyy lineaarisesti hyppimättä ja katkomatta koko kaasuläpän liikeradan matkalla.

Yksi mahdollisuus on tukkeutunut katalysaattori tai äänenvaimennin. Sen saa helpoiten selville löysäämällä pakoputken ja pakosarjan liitosta ja testaamalla autoa niin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2016, 20:29
Janki Janki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.03.16
Sijainti: Oulu
Viestit: 6
Perusasetus

Ei vaikuta tosiaan onko kylmä vai kuuma. Vaihdoin varalta koko asentotunnistimen ja testasin tuon onko putki tukossa. Ei näilläkään mitään vaikutusta ongelmaan.
Check engine valo syttyy joskus päälle kun painaa kaasua. Saa sammumaan kun käyttää autoa sammuksissa ja käynnistää uudelleen, mutta toistuu vähän ajan päästä taas.
Mitähän tuolle vielä keksisi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.04.2016, 20:26
Janki Janki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.03.16
Sijainti: Oulu
Viestit: 6
Perusasetus

Osasyyllinen löytyi. Ennakko oli säädetty ihan perseelleen, oli liikaa myöhäisellä. Nyt päästään jo sataa ja kiihtyy huomattavasti paremmin. Lievää tehonpuutetta on kuitenkin havaittavissa, kun mäkissä tahtoo vauhti hiipua.
Tuo check engine valokin syttyy vähän ajan päästä. Mutta parempaan päin päästiin kuitenkin.
Venttiilit tuossa naputtaa kokoajan, eli hydrauliset nostajat kaiketi paskaiset, liekkö tuollakin vaikutusta sitten tuohon tehoon. Melkein voisi testata rvs käsittelyä kun sitä kehuvat.
Kierroslukumittarikin näyttää välillä liikaa.

Viimeksi muokannut Janki : 09.04.2016 22:32
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bronco II slickjones Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2014 06:51
bronco II 5.8 öljynpaine ongelma. -an- Tekniikka & Jutustelu 5 07.05.2012 22:12
Myydään BRONCO II Miika4x4 O/M/V Ajoneuvot 2 04.07.2011 16:31
Myydään Bronco II Miika4x4 O/M/V Ajoneuvot 1 30.12.2010 20:07
Myyty Bronco II Osina Mehtämies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.12.2008 13:05


Sivu luotu: 12:20 (GMT +2).