Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2016, 09:36
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Eilen saatu uusi pata tulille. Vielä ei oikeen siitä voi sanoa muuta kun että se käy. Ei vaan tuntunut olevan kunnolla vetoja. Sen jälkeen nakkasin syöttöruuvin mäkeen, käänsin läpän nipan niin että reikä alaspäin (asento täysin eri kuin edellisessä koneessa!) ja porasin vielä pienen reiän letkuun kuten oli aikaisemminkin ettei ahtopaine paina syöttöjä alas. Sitten loppuikin löpö. Tänään jatkuu testaus. Tuntuu koneen tärinät tulevan aika tehokkaasti varsinkin auton sisään, ulkoapäin kuulostaa ihan hyvältä. Ehkä puslat vaatii hetken että asettuvat. Ihmettelin jo edellisellä koneella että ahdot eivät nouse kuin hädin tuskin 0,5bar vaikka mielestäni aikaisemmin ollut ennemminkin 0,7-0,9 haarukassa. Voi tietty olla että mittari paska mutta mistä muusta sitten voisi johtua moinen? Hukkaportin kello?


Viimeksi muokannut mikjus : 17.03.2016 09:38
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2016, 10:10
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Voi tietty olla että mittari paska mutta mistä muusta sitten voisi johtua moinen? Hukkaportin kello?
Hyviä veikkauksia:
- Hukkaportin läppä vuotaa jostain syystä, esim. kellon asento tai tangon pituus muuttunut
- Pakopesä halki
- Ahtoputket tai cooleri vuotaa
- Dumpin säätö väärä jolloin ahtopaineet vuotaa pihalle (oliko tässä dumppia?)
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2016, 08:44
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Unhappy

Kone kun kerran lämpeni niin seuraavaksi mittari pomppasi suoraan 110 asteeseen ja puhaltaa höyryä paisarista. Kansi varmaan halki mitä vähän pelkäsinkin kun oli vaihdettu tiiviste mutta puheiden mukaan ei ajettu sen jälkeen. Paskan möivät. Tosin uuden koneen kantta ei vielä ole purettu irti.

No vanhasta koneesta kansi pois joka on näennäisesti ehjä. 3B kannentiiviste tulee hyvällä säkällä maanantaina tai tiistaina jonka jälkeen pääsee kokeilemaan mistä seuraava vika löytyy.

Vaikka saisikin kasaan niin uskaltaako lähteä rajan taakse koeajamaan. Pääsiäisen reissu on varmaan taputeltu mutta jos helatorstaiksi saisi toimimaan.

Täytyy varmaan ottaa heti myös plan B käyttöön eli 14B pukille ja hätätapauksessa vaikka ahtamattomana sovitus keulille.

Purin vanhan kannen joka vaikuttaisi ehjältä mutta miksi venttiilit on valkoiset? Ei kai diesel käy laihalla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2016, 11:07
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Oisko päässyt jäähdytysnestettä niihin sylintereihin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2016, 12:07
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko päässyt jäähdytysnestettä niihin sylintereihin?
Ei kyl pitäisi olla koska ei ikinä ole hukannut nestettä tuo kone.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2016, 19:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Tuntuu koneen tärinät tulevan aika tehokkaasti varsinkin auton sisään, ulkoapäin kuulostaa ihan hyvältä. Ehkä puslat vaatii hetken että asettuvat.
En yhtään ihmettele ton tyyppisillä ja pienillä puslilla olevista korvakkeista. Mikäpä siinä mitään juuri vaimentais.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.03.2016, 19:30
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

No mulla on laatikon alla vielä ne jousen toiseen päähän tarkotetut puslat ja vois sanoa, että on jämy. 😁
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.03.2016, 21:52
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kansi purettu pois, ei nähtävästi halki vaan kiristys tehty väärin tai jäänyt tekemättä edelliseltä sepältä. Pahvi palanut monesta kohtaa. Kokeilin missä momentissa pultit on ja yks lähti kiristymään noin 80Nm kohdalla. Ohjeen mukaan ekana vedetään 49Nm ja sitten 90 astetta ja vielä kerran 90 astetta. Mitä lie sitten on lopumomenttina?

Kannessa ei näy missän halkeamin, katsottiin esikammoidenkin alta. Uskaltaisko vaan laittaa uudella pahvilla kasaan?




Viimeksi muokannut mikjus : 18.03.2016 21:56
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2016, 21:56
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Uskaltaa. Tai no, eihän siinä paljoa menetäkkään. Minä ainaki kokeilisin.
BTW tämä projekti on semmonen esikuva ennen ku ees uskalsi haaveilla bertasta. 😉
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.03.2016, 07:08
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Noihi valkosii pako venoihin ku epäilit et laihal kävis.
Diesel kone on tehoton laihal, ei soppaa ni ei tehoa eikä mustaa savua, musta savu on palamatonta ja diesel kone hajoo jos sitä nummea tulee ihan tolkuttomasti koska se kuumentaa konetta, ainaki näis vanhois esikammio vehkeis ongelmana. Ja äkkiä luuliset se valkonen väri johtus et kuumana käyny...
Bensa myllys taas päinvastoin, laihalla käyvä koke käy kuumana ja riski et sulaa, rikas seos jäähdyttää konetta.
Läpi kuseva viallinen suutin polttaa mäntää reijän juuri sen takia diesel myllys ku seos on liian rikas ja polttoaine ei pala kokonaa. Ite törmänny myös eri värisii nauloihin, liekkö vaikuttava tekijä minkä tahdin aikana mikäki pytty sammuu
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 19.03.2016 07:11
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.03.2016, 08:57
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

http://m.motonet.fi/fi/tuote/602302/...steliima-150-g
Laita tota liimaa väliin uuden pahvin kans. Ei oo kallista ainakaan, ja meillä ainaki hyviä kokemuksia tosta aineesta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 09:24 (GMT +2).