![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moi, mites latausjännitettä vois nostaa muissa autoissa, joissa on säädin laturissa? Eikös laturi tunnista jännitteen merkkivalolta tulevasta piuhasta? Jos siihen laittais vaan diodin päästösuuntaan niin eikä latausjännitteen pitäis nousta diodin kynnysjännitteen (~0.7V) verran? Vastusjaollakin vois koittaa huijata (vetää piuhaa maihin päin pienellä vastuksella).jos tuohon piuhaan ei voi laittaa diodia. Ja paljonko AGM-akuille olis soppeli latausjännite? Paljonko saa olla korkeintaan kylmästartin jälkeen, ja mitä vähintään/korkeintaan jänitteiden tasaannuttua? Täällä http://batteryuniversity.com/learn/a..._glass_mat_agm sanotaan näin: Lainaus:
[img] http://cdn.freshdesk.com/data/helpde...jpg?1369332706 [/img] -Paavo
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Diodi latauksensäätimen miinuspuolelle väliin? Ainakin näin Bosch säädintä tuli huijattua... Hyöty se 0.5v ylöspäin...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Säädin siis laturissa, onnistuuko tuo? Jos teit tuon laturissa olevaan säätimeen, niin onko kuvia?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Yleensä latausjännite olis hyvä olla 14,4V ja ylläpitojännite 13,8V kun akku on n.~80% varautunut.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuli mieleen kun joskus aijemmin kirjottelin et anjoviksessa on akun alla anturi. Ainakin tupakin sytyttimeen tuleva dikimittari näyttää aina noin 13,8-14v. Oli lämpötila mikä hyvänsä. Tosin virtaa on aina piisannu (kopkop
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikös auton starttiakut ole yleensä aina yli 80% varautuneet (pl. rankemmat vinssaukset, mut meidän tapauksessa suurin osa vinssauksista on pikkunyppäsyjä kun ajetaan niin helppoja reittejä). -Paavo |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ja taas olisi kiva tietää mistä kysellään....Lainaus:
-> kun tuohon "väliin" laittaa diodin (virrankestävyys pitää olla muistaakseni 3, oliko peräti 5 amppeeria) niin latausjännite nousee tuon kynnysjännitteen verran. (normaalilla diodilla 0,7v, "paremmilla-" 0,3-0,4 volttia) Ja jos kokeilee tuota "vastusjakoa" ym. laturille, niin pienellä kuormituksella lataa todella suurella jännitteellä, ja täydellä kuormituksella pienellä jännitteellä. Ja tuo ylläoleva koskee vain noita puhallinjäähdytteisiä bosch:laisia, toki soveltuvin osin muitakin. MUTTA: Osa autoista haistelee jännitettä muualta, ja osa haistelee lataustarvetta jarrupolkimelta, ja jopa kaasupolkimelta ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ korin nostaminen rungosta | hirvi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.04.2008 20:21 |
Nostaminen | Terraario | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.08.2006 19:12 |
Korin nostaminen rungolta, painoraja??? | iippo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.02.2005 18:24 |
Tankin luukun nostaminen ylemmäs? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.11.2004 20:53 |