Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2016, 19:22
nevo nevo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 88
Perusasetus

- Neliveto transit 1985/86 malliin kiinnostaa.
Tuo mainittu jeepin jakolaatikko ja etuakseli voisi sopia. Tosin, miten siellä on tilaa asentaa ?
Näkemäni 4-veto nokkamallin omistajaa en tavoittanut, niin se tekniikka jäi mysteeriksi....
- Miten sen tm jutun, tms. tietoa löytää...? (ei tärpänny pikahaulla. viel..).


Viimeksi muokannut nevo : 20.05.2016 16:36
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2016, 20:01
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nevo Näytä viesti
- Tuo mainittu jeepin jakolaatikko ja etuakseli voisi sopia. Tosin, miten siellä on tilaa asentaa ?
Jos tankin ottaa pois edestä, niin eikös siellä ole tilaa vaikka muille jakaa? En nyt muista kuinka lähelle lootaa/kardaania se alkuperäinen tankki menee.

Ison jeepin etuakseli oli siinä, mitä isä aikanaan kyseli, eikös se ole jeepissäkin lehtijousilla?

Puolikorkea, pitkä transitti paripyörillä ja nelivedolla, siinäpä vasta hurja peli
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2016, 20:05
xJ-4x4 xJ-4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Turku
Viestit: 93
Perusasetus

http://www.masinistit.com/viewtopic....07d89d754bc88e
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2016, 23:18
nevo nevo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 88
Perusasetus

Ohjauksen muutos uudelle etuakselille on myös mietittävä.
Ehkä ohjauksen osat Jeepistä, tms.
Full size jeep on tukevilla lehtijousilla. Raideleveyskin aika sopiva, jne.
- Esim. Transitin oma vaihdelaatikko-jeepin jakolaatikko-etuakseli.
Tai Vaihteisto-jakolaatikko-etuakseli Land roverista, tms..
- Tällaisessa projektissa olisi järkeä, jos kohtuu kustannuksin osat löytyy.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2016, 23:59
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

onnistuu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nevo Näytä viesti
Ohjauksen muutos uudelle etuakselille on myös mietittävä.
Ehkä ohjauksen osat Jeepistä, tms.
Full size jeep on tukevilla lehtijousilla. Raideleveyskin aika sopiva, jne.
- Esim. Transitin oma vaihdelaatikko-jeepin jakolaatikko-etuakseli.
Tai Vaihteisto-jakolaatikko-etuakseli Land roverista, tms..
- Tällaisessa projektissa olisi järkeä, jos kohtuu kustannuksin osat löytyy.
Ja voihan ohjauksenki vaihtaa,helpoin ja halvin ois kai ottaa akselit jostain jenkistä missä kantavuuskin riittää ja akselityyppikin on sama (banjotyyppi) erillisjousituksen naittaminen erirunkoon voi olla hiukka hankalampi homma (uudemmat luiskanokkaiset)mut ne "reinikais" mallin ranukat on jäykällä etuakselilla joten vaikkapa Ford F250 akselit alle ni siinäpä se,hankalin osio lienee 4wd vaihteiston löytäminen Ransiitin koneen persiiseen,toki voi laittaa takavetolaatikon perään erillisen jakiksen ni ei jää ku jakiksen kiinnitys ja sopiva kardaani väliin ja tietty kardaanit akseleille. Sen Transhitin taka-akselin unohtaisin jo siks et voi olla vaikeeta löytää etuakselia jossa samat välitykset. Paljonhan esim. Suzukin alle laitetaan jonku Tojotan akseleita ja eihän tää käytännössä oo juuri erikoisempi homma. Sit voi kysyy et mitä järkee mut jos ei vaivaa sellaisella epäolennaisuudella päätään ni pahin ongelma lienee katsastus.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2016, 00:53
nevo nevo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 88
Perusasetus

Jos järkevästi ajattelee, niin ei olisi proj. ideaa....( enempi on hobby asiaa...).
Mutta, jos löytyy osat sopivasti, niin silloin voi ajatella.
esim. 4 veto, raaka työkone, reinikais mallia.
Myös esim. ford f250, 150 tekniikka olisi soveltuva.

Viimeksi muokannut nevo : 20.05.2016 16:45
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2016, 18:44
landman landman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.06
Sijainti: kerava
Viestit: 352
Perusasetus

Tänään tuli testattua Punkalla Transitin maastokelpoisuutta.4x4 Partsilla tehty 50mm alustankorotus helpottaa vakiorenkaillakin selkeästi epätasaisella alustalla liikkumista,ei ole etupuskuri niin helposti tökkimässä esteisiin.Maantiellä ajettavuuskaan ei tunnu heikentyneen yhtään. Kohtuullisen hyvin tuntui etenevän,vaikka renkaissa oli maantiepaineet,takana 4,5 bar! Tietysti iso koko asettaa omat rajoitteensa maasto ajeluille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.12.2022, 21:00
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nevo Näytä viesti
Ohjauksen muutos uudelle etuakselille on myös mietittävä.
Ehkä ohjauksen osat Jeepistä, tms.
Full size jeep on tukevilla lehtijousilla. Raideleveyskin aika sopiva, jne.
- Esim. Transitin oma vaihdelaatikko-jeepin jakolaatikko-etuakseli.
Tai Vaihteisto-jakolaatikko-etuakseli Land roverista, tms..
- Tällaisessa projektissa olisi järkeä, jos kohtuu kustannuksin osat löytyy.
Esim tästä on luvassa jo mahdollisesti tämän talven aikana minun näkemys asiasta. Tämä koko kertomus tullaan julkaisemaan sitten tuolla projektit osiossa kunhan saan tarpeeksi osia kokoon että kehtaa aloittaa...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.12.2022, 17:07
landman landman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.06
Sijainti: kerava
Viestit: 352
Perusasetus

Muutama kuukausi sitten vaihdoin edellisen AWD Transittini 2021 vm. AWD Trail malliin, jossa on jo kolmas kehitysversio tästä nelivedosta. Ensimmäinen AWD neliveto tuli 2007 vm. Transittiin. Siinä oli molemmilla vetoakseleilla omat Haldex kytkimensä, jotka saivat öljynpaineensa sulkeutumiseen etu- ja takapyörien nopeuserosta. Tästä johtuen kytkeytymisessä on selkeä viive. Edessä ja keskellä ei ole tasauspyörästöjä ollenkaan. Seuraava versio tuli n.2015 vm. uudempaan pyöristyneeseen korimalliin. Tässä on jo sähköinen öljypumppu, joka pienentää kytkeytymis viivettä merkittävästi. Lisäksi nelivedon saa kojelaudan kytkimestä kytkettyä myös jäykäksi, kuin keski ja etu tasauspyörästöt olisivat lukittuina. Kolmas versio tuli tietääkseni 2019 vm. Tähän on sitten lisätty jo eteen tasauspyörästö. Poikittaislukituksen pitäisi hoitua jarruilla. Itse en ole vielä testannut, kuinka hyvin se toimii ristiriipunnassa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2022, 14:43
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Oliko tuo vm 2015 eteempäin kuuluista siitä, että laatikot eivät kestäneet 4wd versioissa kovin hyvinn? 100tkm välein joku kahden-neljän tonnin laatikkoremppa? Vai urbaania legendaa?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan AWD Vinssi 12v LöpöLassi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.01.2016 15:25
Myydään `96 Astro AWD Veekone O/M/V Ajoneuvot 5 27.01.2015 13:15
Myydään Awd vinssi 1360kg Nappi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.12.2013 21:33
Myydään 2kpl awd voyager neulavuori O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 04.09.2013 18:42
Subaru vs Volvo AWD :) legro Linkit 13 10.01.2007 17:29


Sivu luotu: 12:25 (GMT +2).