Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2016, 13:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Kaikki 2.7CRD:t mitä mä oon nähny on ollu Quadra-Drivellä!! Taitaa olla eurooppa -mallin vakiovaruste... Kun tuota moottoriahan ei oo jenkkilään viety virallisesti koskaan...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2016, 14:56
Nispe Nispe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.01.16
Sijainti: Pohjois-Karjala
Viestit: 20
Perusasetus

Aaivan, voikohan tuon Quadra-Driven olemassaolon todeta muuten kuin sutuuttelemalla jossain liukkaalla?

Liekköhän noissa jotain erityisen kalliita remontointikohteita, joita kannattaisi erityisesti katsella kun tuommosta on menossa ostamaan? Tuon CRD:n suutin ongelmat jotakuinkin tiedossa, lähinnä siis kiinnostaa nuo voimansiirron/korin vikapaikat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2016, 15:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nispe Näytä viesti
Aaivan, voikohan tuon Quadra-Driven olemassaolon todeta muuten kuin sutuuttelemalla jossain liukkaalla?
Tehtaalta lähtiessä on ollut Vari-Lokit jos keksikonsoolissa lukee Quadra-Drive, muuten sitä ei päällepäin mistään näe, että onko/ei ole akseleita vaihdettu, jos se toimii se toimii, jos se ei toimi, se on joko rikki tai sitä ei ole....

Just vaihdoin risan tilalle uuden ehjän pari viikoa sitten... Mutta tuskin olet sitä ostamassa, kun sen oli asiakas just ostanu ja osan korjauksesta maksaa autoliike...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2016, 16:23
Nispe Nispe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.01.16
Sijainti: Pohjois-Karjala
Viestit: 20
Perusasetus

Jees, onko nuo vari-lokit miten vikaherkkiä yleensä? Pelaako tuo eteen vedon vievä lukko kunnolla esim. jos kahluuttaa hangessa pitempiä matkoja, ettei kuumu ja ala luistaa tms?
Kuuluuko "juputtaa" vastaan ollenkaan kun tekee tiukan käännöksen pitävällä alustalla?

Ensimmäistä Jeeppiä tässä hommaamassa, joten pahoittelut "tyhmistä" kysymyksisä!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2016, 16:49
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nispe Näytä viesti
Jees, onko nuo vari-lokit miten vikaherkkiä yleensä?
Yleensä viat tulee huonosta huollosta, ei vaihdeta öljyjä tarpeeksi usein tai ollenkaan...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nispe Näytä viesti
Pelaako tuo eteen vedon vievä lukko kunnolla esim. jos kahluuttaa hangessa pitempiä matkoja, ettei kuumu ja ala luistaa tms?
Eli jakolaatikon progressiivinen lukko, sama kuin edellä, öljynvaihto tai sen tekemättä jättäminen.... Jos kahluuttaa pitempiä matkoja lumessa, ei se kytkin siitä kulu, jos on öljyä ja se ei ole 100.000 kilometriä vanhaa. Tietysti kuluu se jossain vaiheessa mutta öljy ja lämmönsiirto, on se avainkysymys ja siihen tarvitaan että siellä on muuta kuin mustaa tervaa...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nispe Näytä viesti
Kuuluuko "juputtaa" vastaan ollenkaan kun tekee tiukan käännöksen pitävällä alustalla?
Ei kuulu, pitää mennä ihan yhtä jouhevasti kuin jos olisi pelkkä takaveto käytössä...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2016, 23:21
Nispe Nispe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.01.16
Sijainti: Pohjois-Karjala
Viestit: 20
Perusasetus

Jees, lienenköhän ymmärtänyt nyt oikein. Eli siis Quadra-Drive WJ:ssä on sama "jakolaatikko" kuin Quadra-Trac 2, eli kummassakin on tuollainen progressiivinen lukko etuvedon kytkemiseen?
Quadra-Drivessä on sitten lisäksi myös lukot etu- ja taka-akselilla, joita Quadra-Tracissa ei ole?
Onko tuo progressiivinen lukko samalla periaatteella toimiva kuin perissä olevat Vari-Lokit? Onko noiden Vari-Lokin/progressiivisen lukon toimintaperiaate samaa tyyppiä kuin esim visco-kytkimessä, vai miten nuo toimii?

Onkos nuo WJ:t ollut ruosteherkkiä yleensä?

Kysymyksiä riittää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.02.2016, 07:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nispe Näytä viesti
Jees, lienenköhän ymmärtänyt nyt oikein. Eli siis Quadra-Drive WJ:ssä on sama "jakolaatikko" kuin Quadra-Trac 2, eli kummassakin on tuollainen progressiivinen lukko etuvedon kytkemiseen?
Quadra-Drivessä on sitten lisäksi myös lukot etu- ja taka-akselilla, joita Quadra-Tracissa ei ole?
Juuri näin. Muistaakseni Quadra-trac 2- vekottimissa voi olla myös taka-akselilla varilok (varustetasosta riippuen joko optiona tai vakiona), kitkalukkoa taasen on ilmeisesti ollut saatavilla vain 242- jakoaskin yhteydessä. Tosin tässä voi taas olla eroa Euro- ja US- mallien välillä, tuntuu ettei mistään oikein saa varmaa tietoa mitä Grazin tehtaalla autoihin on tungettu.. välillä tuntuu, että sitä mitä on ollut liikaa on käytetty pois kuljeksimasta

Lainaus:
Onko tuo progressiivinen lukko samalla periaatteella toimiva kuin perissä olevat Vari-Lokit? Onko noiden Vari-Lokin/progressiivisen lukon toimintaperiaate samaa tyyppiä kuin esim visco-kytkimessä, vai miten nuo toimii?
Toimintaperiaate ei ole ihan sama, mutta perustuu kyllä pyörintänopeuseroihin ja niiden tasaamiseen. Eli siis WJ:ssä on progressiivinen kytkin joka kiristyy hydraulipaineella ja on "avoin" järjestelmä (käyttää samaa lientä mitä on akselissa/ jakolaatikossa) kun on pyörintänopeuseroa. Viskossa taas viskoyksikössä oma aineensa (suljettu systeemi) ja siellä ei ole mitään fyysistä kytkintä, vaan on vain hirveä kasa lamellilevyjä ja ainetta jonka viskositeetti muuttuu lämmön mukaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 03:19 (GMT +2).