Laturi meni paikoilleen helpolla, sama malli kuin vanha niin oli bolt on. Autossa on aina ollut sellainen ominaisuus, että moottorin kun käynnistää niin laturin merkkivalo jää palamaan ja laturi ei lataa. Kun käyttää kierrokset jossain 3500 rpm niin merkkivalo sammuu ja lataus alkaa. Tätä pikkuisen tuli tutkittua ja kun lisättiin laturin merkkivalojohtoon vastusta, aleni tarvittava kierrosmäärä. Kunhan kerkiää niin pitää asentaa siihen piuhaan pieni vastus niin josko sitten toimisi lataus oikein.
Ilmankos vanhat iskarit oli osin kuolleita. Toinen etuiskari pääsee näemmä maksimijoustoissa ottamaan kiinni joustonrajottimen "alennuspalikkaan". Ihme juttu, ilmiö tapahtuu vain vasemmalla puolella. Uusi iskari asemoitiin pikkusen vinoon, niin moinen ei toistu.
Tässä uudet iskarit. Noi suojakumit on totaalisen surkeat, pari hajosi jo asennettaessa. Toiset kaksi sinne jäi mutta eivät varmasti kestä ekaa metsäreissua pidempää.
Ja vielä lähikuva tyyppikoodeista, takaiskari oikealla.
Ja sitten historian siipien havinaa. Autoon aikanaan asensin juuri samanlaisen venekäyttöön tehdyn navigaattorin mutta se oli häipynyt ohjaamosta muiden omistajien aikana. Sattumalta oli palstalla tollanen myynnissä niin pitihän se ostaa. Laite vieläpä toimii, tarkkuus tietty on vähän sitä sun tätä. Mutta pitää oikeesti testata kuinka tarkka tuo on todellisissa olosuhteissa metässä. Paikanninmokkula on autossa nokkapellin takaosassa tuulilasin tyvessä ja se kannattaa vaihtaa uuteen. Tekniikka on varmaan kymmenessä vuodessa kehittynyt jonkin verran.
Ja lopuksi koeajolle, tuli taas todettua Boggereiden loistavat talviominaisuudet