![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Joulupukki tuli ennakoitua aikaisemmin, uudet etujouset napsahti matkahuoltoon.
Aika käppyriltä näyttävät mutta kai ne siitä kuorman alla taipuvat muotoonsa. Nämä on siis 3" korottavat.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Pistäppä kuvia kun nuo Raptorin etujouset alla, että minkä verran korottaa ja mitenhän tuo jäykkyys kun ovat 4 lehtiset. Itse ostin palstan kautta samanmerkkisiset takajouset, jotka jossain vaiheessa talvea tulee alle.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tulevana lauantaina olis tarkotus laittaa noi alle. Myyjän mukaan pitäisi olla vastaavat kuin Calminin pakat mutta saas nähdä, aika tuhdeilta noi näyttää.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Eipäs saanutkaan jousia vaihdettua kun meni päivä pressuhallin kanssa puuhastelussa. Ensin kaadettiin vähän puita, kaivurilla tasoiteltiin mestaa ja vähän sepeliä/kivimoskulaa pohjalle. Vanhat lyhtypylväät tuli pitkien sivujen alle ja hallin tolpat kiinnitettiin niihin, luulisi pysyvän hökötyksen maassa kiinni tuulella. Tuossa paikan hahmottelua.
Aika pätevän oloinen tuo tukikehikko, tämä siis on Tokmannin 199 euron laatupeli. Siinä valmiina ilman etuovea. Tuo pressu on tämän heikoin lenkki mutta katotaan kuinka kauan se kestää. Talli on aika pieni mutta niin on suikkakin, hyvin mahtuu sisälle. Vielä ympäristön siistiminen ja vähän kivituhkaa maahan niin hyvä tulee. Niin ja näissä kuvissa hallin tolpat on alapäistään vaan tilapäisesti kiinni lyhtypylväissä, unohtus täkkipultit kotiin.....
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kaasutin tuli purettua ja putsattua sekä tietty vaihdettua uudet osat korjaussarjasta sisään. Samalla tuli herkisteltyä kaasuvivusto ja kiihdytyspumpun vivut, varsinkin jälkimmäisessä oli sanomista. On se vaan pieni ja simppeli toi pikkulohkon kaasari, melkein kuin moposta olisi
![]()
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 21.12.2015 07:35 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Järkevä, kevyt, simppeli ja toimiva on suzuki ja helppo huoltaa.
410 jos aikoisi kehittää, niin kaikki lisä kevennys olisi hyväksi. Ehkä avomalli ja kaikki mahdollinen ylim. paino pois. Tämä ajatus vaan vahvistuu, kun on raskaita tojotia ja jeeppejä irrotellut maastossa....... |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eli jakaja vain jakaa, siinä ei pienet välykset haittaa kunhan pyörii suurinpiirtein oikeessa tahdissa ![]() Pelkkä kärjetön sytytyskin parantanee tilannetta kun välys ei vaikuta ihan niin selvästi verrattuna siihen että kärkiväli heittelee jne. Kärjellisessä nokka on loiva joten etäisyys vaikuttaa ajoitukseen, kärjettömässä ajoitushetki tulee reunasta/kulmasta/hampaasta joten ei ole niin herkkä akselin etäisyyden vaihtelulle. Mutta että tiivistettynä; jos aivolaatikolla alkaa ennakkoa ohjaamaan kampitriggerillä niin jakaja romukuormaan ja tekee hukkakipinällä, jos haluaa kärjellisen pahimmista puolista eroon niin normi kärjetön sisään.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Näperrettävää joulunpyhiksi.......
Ja tämäkin tuli ostettua eBay:n ihmeellisestä maailmasta.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Joko Raptorin jouset alla? Kuvat ja kokemukset niistä kiinnostais.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Piti tänään laittaa alle mutta taas kerran tuli muita hommia niin jäi tekemättä. Josko tässä joulunpyhinä sais luvan poistua tallille......
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Tuli aamulla asenneltua Raptorit alle. Tuossa alkuperäinen 3" korottava Calmini ja uusi saman korottava Raptor vierekkäin. Calmini on näemmä ottanut vähän siipeensä, taisi olla possusuunnistus oletettua rankempi reissu
![]() Takapäähän jätin alkuperäiset Calminin kumipuslat, olivat loistavassa kunnossa ja ne joustaa tosi hyvin. Etupäähän laitoin jotkut Land Roverin alustan puslat. Näyttävät kovilta mutta oikeesti ne on aika vetelät eli joustavat. Ja sitten ojaan testaamaan, hyvin joustaa. Ajettaessa ei huomaa eroa vanhoihin jousiin, auton ryhti tosin tuli kuntoon kun vasen etujousihan oli sellanen "viritelmä". Muutenkin ero entiseen on aika pieni, eli hyvät jouset noi tuntuu olevan.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Jousenpäät tainnut tökkiä,Kun on tollein Katkennut/taipunut.
Onks edessä riipun takana mitään stopparia? |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Mentiin yhden ryteikön yli aika hapella ja etupää nappas pahasti kiinni ojanpenkkaan, toinen jousi katkes ja näemmä toinen vääntys tolleen. Mitään rajottimia ei riipuille ole. Jälkiviisaana oli liikaa vauhtia, hiljaa hiipien olis selvitty ilman vahinkoja.
Niin ja toinen etuiskari on ihan hengetön, seuraavaksi ne vaihtoon. Takana tuntuu olevan vielä kunnossa.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 23.12.2015 16:08 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Talvi tuli mutta halpismallin katos näyttää selvinneen ainakin noin 20 cm pakkaslumesta vaurioitta.
Piti jo kesällä asennella köydet tuohon kattoon lisätueksi mutta unohtui tietty, tuli sitten pakkasessa kädet kohmeessa ne viriteltyä. Tukee huomattavasti tuota lapetta, vaikkei äkkiseltään uskoisi.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M.sj410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.01.2008 14:18 |
| m:sj410 | KG | O/M/V Muut | 10 | 24.09.2005 21:36 |
| O: sj410 | Arska-tehtaalta | O/M/V Muut | 4 | 31.08.2005 20:00 |