![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ootko töissä espoon pilteeman lähellä? Tullut bongattua tämän näkönen vehje erään firman pihalla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aika liki asustelen mutta auto majailee tällä hetkellä Suomusjärvellä, eli joku toinen auto on kyseessä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sikasuunnistus meni oikein mukavasti, vaikka tekniikka tällä kertaa pikkuisen petti. Ensin neljän rastin jälkeen vasen etujousi sanoi poksista ja katkesi.
Kartturin vimmatun puhelinsoittokieroksen päätteeksi saatiin uusi vakiomallin jousi lainaan, asennus tien poskessa lähiseudulla. Kiitoksia vaan Artsille jousesta ! Suikassa on siis 3" Calminin korottava setti alla. Pikkuisen ontui toi jousi mutta sillä mentiin. Hetken ajelun jälkeen todettiin, että ei tuolla oikein minnekään pääse ja mentiin kisakeskuksen hallille. Purettiin kumpikin jousi ja kasattiin Calminin pakettiin vakiojousen pitkä pätkä. Lopputulos on paljon parempi kuin vakio mutta tarvii hankkia jostain tollanen uusi korottava jousi. Sitten jatkettiin ajeluja hetki kunnes ohjaus tuntui oudolta ja ehkä tällä on jotain tekemistä asian kanssa. Raidetanko oli tuosta kohdasta pikkuisen taipunut aamulla jousen katkettua, eikä sitten kestänyt kisaa loppuun saakka. Ei muuta kuin osat irti autosta ja ystävällisen järjestäjän kyydissä (taas) kisakeskukseen korjaamaan palikat. Sillä välin kun allekirjoittanut haki tiimille kahvit niin euroopan paras kartturi & mekaanikko oli jo korjannut raidetangon. Aamun jousiepisodin jälkeen juututtiin yhteen syvään ojaan ja otettiin vinssi käyttöön. Se kyllä toimii normaalisti mutta tehoista on about puolet hukassa. Saatiin auto kikkailemalla pois ojasta mutta vinssin tehottomuus vaikutti koko loppupäivän reitinvalintoihin. Eli vinssausta vaativiin paikkoihin ei uskaltanut mennä lainkaan. Tänään purettiin vinssi ja syy tehottomuudelle selvisi. Noin kymmenen vuotta kyseinen kiinanvirveli on toiminut lähes ongelmitta mutta nyt on aika vaihtaa koko masiina uuteen. Mutta aina välillä päästiin ajamaankin ![]() Mukava reissu, toivottavasti ensi vuonna päästään uudestaan koittamaan tiimin kestävyyttä. Illalla kotona väsyneenä ja onnellisena.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Uusi vinssi löytyi Jyväskylästä, kiitosta Cros4wd:n äijille pikatoimituksesta. Allekirjoittaneelle ihan uusi tuttavuus mutta epäilemättä teetetty Kiinassa.
Tässä oli vakiona ollut vaijeri vaihdettu naruun, mikä tietty on hyvä juttu. Passas samoihin reikiin kuin vanha ABT, eli lienee samat noi kelan päätyosat. Releboksi asennettiin suojaan nokkapellin alle, leikeltiin se vanha tunkin kiinnike pois ja tilalle tuli vinssin mukana tullut asennuslevy. Valmis asennus. Ja vielä vinssi paikoillaan uuden rullakidan kera.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Josko korvais tuon rullakidan (alumiinisella) liukukidalla?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kävi mielessä mutta mennään tolla toistaiseksi. Tuli testattua niin hyvin vetää mutta aika hidas ja äänekäs toi on. Mutta riittää satunnaiseen safarointiin vallan hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Raidetangon hätäkorjaus kesti kisan loppuun mutta näemmä oli pikkuisen tanko taipunut vahvikkeen vierestä. Tänään poistettiin tilapäiskorjaus, oikaistiin tanko ja laitettiin vahvikeputki päälle koko matkalle. Hitsaus päistä ja tulppahitseistä matkan varrelta, tuli tukeva.
Uudet etujouset on ostettu mutta niiden toimitus on vasta viikon parin päästä.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 07.11.2015 19:06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M.sj410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.01.2008 14:18 |
m:sj410 | KG | O/M/V Muut | 10 | 24.09.2005 21:36 |
O: sj410 | Arska-tehtaalta | O/M/V Muut | 4 | 31.08.2005 20:00 |