![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sopiihan se, kun 5.9:ssä on vakiona 3" putki takapöntöltä lähtien. Muistaakseni 5.2 V8:ssa se on 2,5"?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Suunnittelin sitä nyt näin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/14860...tki-50cm-o63mm Tämä hitsataan tuohon vaimentimen sisäänmenoon kiinni ja muhvipää pitäs käydä auton alkuperäiseen putkeen päälle (katalysaattorin jälkeen) -> kiristys klemmarilla. Tällä saan myös hieman jatkoa, kun uusi vaimmennin on alkuperäistä lyhyempi. Tämä oli siis se vaimentaja 2.5" liitännöillä: http://www.magnaflow.com/products?partnumber=13216 ja sitten vielä jatkeeksi se 2.5" häntäputki, klemmarikiinnityksellä. Liitoksia ei hitsata, koska minusta olisi hyvä että putken saa purettua tarvittaessa ilman rälläkällä pätkimistä. Laipat voisi laittaa, mutta alkuperäiseen putkeen laipan hitsaaminen voi olla tuskaa näillä taidoilla ja ahtaassa paikassa. Ei varmaan tule pitävää. Tietysti yksi vaihtoehto olisi hitsata tuo motonetin putken muhvi kiinni alkuperäiseen putkeen ja laittaa toiseen päähän laippa ja vaimentimeen laippa. Onko se putken hitsaus nyt yhtään sen helpomaa siellä auton alla kun sen laipan?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#3
|
||||
|
||||
![]()
laippa on siellä alla helepompi hitsata ku ite putki.. tuo pakoputkihomma on ihan käyttötarkotuksesta kii, jos teet laippasetit, ni kadulla on hyvä ja toimii, samoten kadulla pelaa tosi hyvin vaikka hitsaisit kaikki pätkät yhteen. offiin ei oikeen toinna tehä ku pelkkiä klemmariliitoksia, koska kun putki takertuu jossain kohti kuitenki maastoon kii, ni se repii pakosarjatkin irti ku se tarttuminen sattuu vika paikassa. klemmari luiskahtaa AINA ennen ku isompaa tuhoa tulee. mie oon erikoistunu tappamaan putkistot ja vaihteiston palakit näistä, ni niistä korjauksistaki ehtiny muodostuu jo jonnilainen refleksi millä ne saa nopeesti seuraavaan ajoon tehtyä
![]() lyhyt oppimaarä: halvimmat pätkät ja klemmarit mitä saa, 2,5"= one size fits all. (tarkottaa sitä et kaikkiin autoihin tekee putkiston 2,5" rööristä, aina.) ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toistaiseksi ajetaan vain kadulla, mutta kunhan mää tähän laittelen kaikkea kivaa pikkuhiljaa, niin voi olla että joskus ajetaan metsän puolellakin?
Tietysti jos kasaan lemmareilla -> putki vuotaa liitoksista ja vituttaa, niin otanpa sitten kempin käyttöön ja turaan laippakiinnitykset.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#5
|
||||
|
||||
![]()
2-1/4"
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
|||
|
|||
![]() Jeep ZJ 5.2 -96 Limited hajoaa
Pari vikaa iski päälle. Oisko kelle sattunut vastaavaa niin ei tarvitsisi ensin keksiä pyörää uudelleen:
Ohjaamon lämmönsäätö ei toimi. Kun asteita yrittää nuppia pyörittämällä muuttaa, vaihtuu vain 22 ja 23 asteen välillä, muita lukemia ei saa asetettua. Sama käännätkö oikeelle vai vasemmalle mutta lukemat jäkittää tuossa. Muuten vaikuttas toimivan, pitää lämmön tossa asteissa, puhaltimen säätö toimii, ylös/alas jne toimii, ilmastointi toimii. Toinen onkelma. Nelosvaihde ei enää kytkeydy. Kun vaihde pitäs vaihtua moottorin kierrokset nousee (turbiini aukee?) mutta muuta ei tapahdu. Onkos tuossa nyt magneettiventtiili joka tuon vaihdon hoitaa? Oiskos tuo vika niin yksinkertanen että korjaantus tuolla venttiilillä ja onkos paha vaihtaa? Mistähän osa kannattas hankkia? Ja on vaihdettu öljyt ja tasot on oikeat. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Yleisin vika 4xRE- sarjan laatikoiden vaihteiden puutokseen on tunnistimien ja solenoidien viat, eli öljypohja irti ja venttiilikoneistosta kaikki solenoidit ja tunnistimet vaihtoon; esim. Cascadetransmissionparts (eBay) myy pakettia missä on kaikki solenoidit (vaihtosolenoidit + heavy-duty governor solenoidi, governorin anturi, sekä laatikon nopeusanturi) sekä uusi suodatin + tiiviste. Toinen on sitten OD- yksikön hajoaminen, ei ole ihan tavattomia mutta kuitenkin mahdollinen. Yleensä näistä laatikoista hajoaa ensimmäisenä OD ja pakki.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Vanhaan piristystä...
Lainaus: Jeep XJ kysymyksiä ja vastauksia palstalta.
Suuttimien vaihto keskustelusta.http://forums.offipalsta.com/showthr...63#post1283063 Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa ![]() Lisää ZJ palstalta mutta 4.0 on kai sama? http://www.jeepforum.com/forum/f13/d...p-how-1305456/ -Onko kukaan tehnyt/käyttänyt ZJ:ssä, paraneeko tyhjäkäynti ja vastaako äkäsemmin kaasun polkasuun? ![]() -Onko hintansa väärti? ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pätee myös kasikoneisiin, eli Siemensin Deka:t yksireikäisinä ei tarjoa ihan yhtä hyvää bensasumua kuin Boschin tai Fordin nelireikäiset. Toisaalta esim. Speedfreaks.net:issä ja "Flyin' Ryan" monesti todenneet että toimivilla orkkissuuttimilla koneesta saa ihan samat tehot irti kuin paremmilla nelireikäisillä. Siitä huolimatta, itsellä on tarkoitus vaihtaa Boschin suuttimet, kunhan löydän sopivat.. ihan vain mielenrauhan ja testaamisen takia ![]() Tuossa video missä on Boschin nelireikäinen ja alkuperäinen (toimiva) Deka vierekkäin. Onhan niissä sumun muodossa eroa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.02.2016 09:44 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
lähinnä kai se heräävyys ja jopa polttoaineen säästö on se juttu, miksi noita vaihdellaan.. sama määrähän sitä bensaa menee grammamääräsesti koneeseen ja jos bensan määrä ei muutu, ei oikein voi muuttua tehotkaan
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |