Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2016, 22:49
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Omasta mielestä toimiva semmoinen on hyvä. Ja niin, että saa kytkettyä pois ja myös vetoluistoneston erikseen.

Ainakin nuo, mitä itsellä ollut, niin ovat sallineet kohtuullisen luiston, vaikka se vakautus päällä. 4wd Passat, joka oli vielä Torsen välitasauspyörästöllä, Jeep Commander ja nykyinen Ford F250. Tuota nykyistä olisi jopa vaikea ajaa ilman noita apuja...

Joten itseä ei ainakaan nuo harmita, kunhan poiskytkettävissä tarvittaessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2016, 23:13
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Itse pidin w210 mersun järjestelmää ainakin hyvin toimivana .
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2016, 18:13
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-poraus Näytä viesti
Itse pidin w210 mersun järjestelmää ainakin hyvin toimivana .
Samaa mieltä, ei auto kerkiä edes lähtemään luisuun kun ajonvakautus puuttuu peliin. W210 alustageometria on muutenkin ilman ajonvakautusta hankalampi ääritilanteissa kuin w124 alusta. W124 alustaan tulee luotettua enemmän.

Ford transiitin esp systeemi on hengenvaarallinen. Pari kertaa unohtunu luistonesto liukkaalla päälle ja on ollu mettäänajo lähellä.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 03.02.2016 18:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2016, 20:57
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Ford transiitin esp systeemi on hengenvaarallinen. Pari kertaa unohtunu luistonesto liukkaalla päälle ja on ollu mettäänajo lähellä.
ai se onkin merkkiongelma, eikä malli? fordilla vissiin pieni tutkiskelun paikka, ko nuita ransitteja ja rankereita liikkuu ja vähän helevetisti nykyään joka puolella..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.02.2016, 01:48
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ai se onkin merkkiongelma, eikä malli? fordilla vissiin pieni tutkiskelun paikka, ko nuita ransitteja ja rankereita liikkuu ja vähän helevetisti nykyään joka puolella..
Ei se ainakaan koko merkin ongelma. Ainakin F250:ssä toimii hyvin, eikä puutu liian herkästi kulkuun, mutta luistonesto rauhoittaa sopivasti liikkeitä. Ehkä sitten Euroopan mallien ongelma?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2016, 11:52
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Perusasetus

Hmm ESP on pelastanut ja tulee pelastamaan ihmishenkiä liikenteessä joka päivä.. ESP autossa on ohjauspyörän tunnistus ja liiketunnistin (yleensä sijoitettu auton keskelle) joka tajuaa mihin suuntaan auto on menossa. Mikäli ajat estettä kohden painat jarrua ja käännät rattia ESP tekee kaikkensa jotta auto ohjautuu siihen suuntaan kuin ratin kääntäjä toivoo. Eli jos käännät rattia oikealle ja ESP tajuaa että auto kuitenkin jatkaa matkaa suoraan se voi jarruttaa pelkästään oikean puolen renkaita tai oikeata takarengasta. Sellaista super hessua ei tällä palstalla ole joka voi suorittaa tämän toimenpiteen .. Ja laitteisto suorittaa sekunnissa enemmän toimenpiteitä kun perusduunari yhden työpäivän aikana. Eli jos autossa on ESP tiukan paikan tullen painetaan jarru pohjaan ja ohjataan rauhallisesti autoa.. Ei kiskota käppäriä tai pumpata jarrua tai yritetä vasta heittoa yms.. Niistä ei ole mitään hyötyä. Tietysti jos kuljettaja nostaa kädet ylös eikä tee mitään niin ESP ohjaa siihen suuntaan autoa mikä on jäänyt kuljettajan viimeiseksi toiveeksi. Mikäli järjestelmään tulee vika kytketyy ESP pois päältä ja auto muuttuu tavalliseksi, eli auto testaa jatkuvasti kaikkia komponentteja ajossakin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2016, 14:10
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ai se onkin merkkiongelma, eikä malli? fordilla vissiin pieni tutkiskelun paikka, ko nuita ransitteja ja rankereita liikkuu ja vähän helevetisti nykyään joka puolella..
Luulen että ns. Tavan tallaajalle ransiitinkin luistonesto on hyvä, mutta tälläselle joka iät ja ajat on oppinu ite korjaamaan mahdolliset luistot, niin tuo ajonvakautuksen puuttuminen peliin on vain huono asia, kun siinä vähän säikähtääkin että mitä vittua tää auto ny tekee ja alkaa ite väntämään vastaan. Mersun espn kans tälläistä tilannetta ei pääse syntymään, kun niissä esp puuttuu peliin nanosekunnissa, ite kerkiää just ja just reagoida tilanteeseen. Foortti menee 10 sekkaa räkäluisua ja yks kaks esp alkaa heräilemään.

Mun mielestä toimi tuollaiset systeemit sitten miten hyvin tai huonosti, niin se on valtakunnallisesri hyvä juttu, mutta itse valitsen auton jossa tuollaista systeemiä ei ole.

Ugh
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.02.2016, 15:49
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Wink

No juu mersuhan tuon ESP on aikoinaan kehittänyt.. Kun tekivät Aakkosen. Se kun piti saada pysymään pystyssä. Voin kuvitella millainen paine ollut suunnittelu puolella kun iso pomo sanonut että jumalauta teitte sitte auton ja se ei saatana pysy pystyssä.. Kyllä sieltä insinööreiltäkin alkaa tulemaan ihan fiksuja juttuja kun pannaan paineen alle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.02.2016, 16:35
Raaka_Arska Raaka_Arska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.04.14
Sijainti: Tikkala, Tohmajärvi
Viestit: 45
Perusasetus

No juu, viime kesänä vaihtui vanha w124 mersu vähän tuoreempaan -07 E-sarjalaiseen. Alkuun ajotyyli oli totuttelevan rauhallinen enkä edes tiedostanut ESP olemassaoloa. Pitihän sitä sitten mutkaisella soratiellä kokeilla miten uusi ajokki kulkee ja käyttäytyy...yllätys oli melkoinen kun heitin autoa kurvissa luisuun...ESP puuttui peliin ja pysäytti luisun tehokkaasti. Tässähän mittaristossa vilkuttaa keltaista kolmiota kun esp tai luistonesto toimii, mitään piippareita ei ole. Onneksi tuon saa kytkettyä napista poiskin. Ja tuohan on pakko kytkeä pos päältä jos ajaa liukkaan mudan tai ravan päällä tai syvässä lumessa jossa pito pitää etsiä vähän sutimalla.
Normiajossa tuosta ei ole pahaa sanottavaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.01.2016, 23:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Omasta mielestä toimiva semmoinen on hyvä. Ja niin, että saa kytkettyä pois ja myös vetoluistoneston erikseen.

Ainakin nuo, mitä itsellä ollut, niin ovat sallineet kohtuullisen luiston, vaikka se vakautus päällä. 4wd Passat, joka oli vielä Torsen välitasauspyörästöllä, Jeep Commander ja nykyinen Ford F250. Tuota nykyistä olisi jopa vaikea ajaa ilman noita apuja...

Joten itseä ei ainakaan nuo harmita, kunhan poiskytkettävissä tarvittaessa.
Juuri näin. Jos ESP sallii lievän luiston normiajossa ennenkuin puuttuu tilanteeseen niin hyvä. Samoin pitäisi tosiaan pystyä ehdottomasti kytkemään kahdessa osassa kokonaan pois kuljettajan niin halutessa, siten että ensin poistuu vetoluistonesto, sen jälkeen ESP kokonaan kunnes kuljettaja taas napista painaa takaisin päälle.

ESP on ihan sama kuin ABS:tkin: hyvä renki mutta huono isäntä. Järjestelmään ei missään nimessä saa luottaa, vaan ajonopeus sovittaa keliolosuhteiden ja ajotaitojen mukaan. Siitähän on ihan tutkimuksiakin että parantuneiden aktiivisten ja passiivisten turvajärjestelmien hyödyt usein ulosmitataan kasvaneilla tilannenopeuksilla.



Se mitä itsellä on ESP- vekottimista kokemusta, niin toiset on ihan asiallisia, ja jotkut on TODELLA rasittavia. Esim. mutsilla aikanaan ollut Volvo V50 antoi kyllä hieman auton luistaa ennen puuttumista tilanteeseen - mutta anna olla jos erehdyit korjaamaan itse luiston suuntaan niin systeemi meni sekaisin ja yritti silloin korjata vastaohajusta. Muutaman kerran meinasin pöpperökelissä mennä sillä ojaan, kun lievä yliohjautuminen ja itse sitä korjaamalla auto päätteli että nyt on mentävä suoraan eikä käännyttävä. Kävi moottoritien rampit kapeaksi Volvon piti antaa itse korjata tilanne, et voinut itse vastaohjata ollenkaan. Sitten taas appiukon T5- koppainen VW Caravelle antaa mennä mukavassa pikku luistossa, ja vaikka itse vastaohjaat niin ESP ymmärtää mihin suuntaan ollaan menossa, eikä koita korjata vastaohjausta ja sitä kautta viedä autoa pöpelikköön.
Joskus oli Mersun iso takatuuppari vuokrapaku kun piti saada Ikeasta iso jousipatja kotiin. Sopivasti oli pöpperökeli ja kerrostalon piha vielä auraamatta. Se saatanan paska löi ESP:tä vetoluistonrajoitusta kehiin heti kun vähänkin painoit kaasua ja perä siirtyi 10cm sivuun - vaikka oli kytketty vetoluistonesto pois. Auto jäi jumiin vaikka veto päällä pienellä luistolla olisi kulkenut oikein nätisti eteenpäin. Onneksi tajusin että kun piti koko ajan nappia sormella pohjassa niin systeemi pysyi pois päältä - pääsin oven eteen asti ja vielä poiskin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.01.2016, 00:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Onnikka hommissa meillä oli sprintteri millä yritin joskus ajaa ilman epsiä. Ei oikein pelannu normiajossa talviliukkaalla mitenkään. Eli koko systeemi kun on rakennettu sen mukaan että nuo apuhimmelit on käytössä niin niiden on vaan silloin oltava.

Jos ne pelaa niin ettei liukkaalla tms.soppa kelissä tarvi keskittyä ajamiseen eli voi tyrkätä facebookki auki sen 140 ruuhkassa meneen ni kai ne silloin toimii niin kuin kuuluukin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.01.2016, 00:42
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Vaikkakin suurin osa suomalaisista autoilijoista pitääkin itseään keskivertoa parempana kuljettajana,ni pitäisin ajovakauden hallintaa ihan hyvänä varusteena.
Ensimmäiset versiot ontuu toki enempi ja vähempi,kuten oli abs systeemienkin kanssa alkuaikoina, mut mitä uudemmat vehkeet sitä paremmin tuntuu toimivan.

Käytii just tuon esp:n takia jääradalla kaverin kanssa testailemassa noita arkisia perhekuljettimia. Lähinnä kiinnosti se, miten nuo järjestelmät toimii suuremmissa nopeuksissa oikeesti liukkaalla pinnalla. Positiivinen yllätys oli se,miten hankala nelivetoista,hyvillä nastarenkailla ja ajovakaudenhallinnalla varustettua autoa on saada karkaamaan hallinnasta.
Toki tietokone karsii samalla pois myös kaiken hauskan jääradalla ajelusta.

Erojakin löyty eri merkkien välillä. Subaru salli huomattavasti suuremmat luisut kun Mitsu.
Subarulla pystyy myös heittämään käsijarrukäännöksen Mitsulla ei.
Vetoluistoneston ku kytki pois,ni pysty kaasun kanssa viemään jo jonkinlaisessa sivuluisussa.
Subaru taaskin hieman näyttävämmin ku Mitsubishiä.

Vetoluistonestot onkin sit tapaus sinäänsä. Niissä en oo törmänny vielä toistaseks sellaseen systeemiin mikä olis vieny auton pitemmälle ku perinteinen systeemi,oli sit olosuhde liukas tai pehmeä. Mut nää onkin yleensä poiskytkettävissä.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.01.2016, 01:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Vetoluistonestot onkin sit tapaus sinäänsä. Niissä en oo törmänny vielä toistaseks sellaseen systeemiin mikä olis vieny auton pitemmälle ku perinteinen systeemi,oli sit olosuhde liukas tai pehmeä. Mut nää onkin yleensä poiskytkettävissä.
Tämä on totta. Mutta yksi hyvä puoli hieman vanhempien takatuuppareiden vetoluistonestossa on ainakin Boschin joissain systeemeissä (aikana ennen ESP:tä): se osaa antaa koneelle menovettä moottorijarrutuksessa, eli ei lähde perse alta liukkaalla kun päästät kaasun

Tuli huomattua aikanaan B- koppaisessa Omegassa moneenkin kertaan pääkallokeleillä, ja oli oikeasti ihan hyvä systeemi - varsinkin kun autossa oli lukkoperä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.01.2016, 13:00
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mutta yksi hyvä puoli hieman vanhempien takatuuppareiden vetoluistonestossa on ainakin Boschin joissain systeemeissä (aikana ennen ESP:tä): se osaa antaa koneelle menovettä moottorijarrutuksessa, eli ei lähde perse alta liukkaalla kun päästät kaasun
Tuli huomattua aikanaan B- koppaisessa Omegassa moneenkin kertaan pääkallokeleillä, ja oli oikeasti ihan hyvä systeemi - varsinkin kun autossa oli lukkoperä.
Joo. Tietyissä tilanteissa hyvä. Eteenkin moottorijarrutuksessa,mut sillonhan se toimii tavallaan ajovakauden hallintana

Meil oli joskus taannoin 2005 mallin farmari Avensis,joka oli ensimmäinen auto omalla kohdalla,jossa pääsi tutustumaan noihin luistonestoihin ja ajovakaudenhallintaan.
Vetoluistonestoa koeponnistin anopin mökkitien linkoamattomassa suht pitkässä mäessä. Mäen alla sopivasti mutka,eli mäkeen pitää lähteä jokseenkin ilman alkuvauhtia.
Eka testi: Normaalilla ajolla,maltillisella kaasulla ja luistonesto päällä. Meni puoleenväliin mäkeä ja pysähty siihen.
Toka testi: Hanat auki ja luistonesto päällä. Kulki noin 3/4 mäestä ja pysähty siihen.
Kolmas testi: Reilulla kaasulla,ilman luistonestoa ja kaasulla kikkaillen pidon ja luiston rajamailla. Niin komeesti mäen päälle kun vain etuvetoisella autolla pöppöröisessä lumessa vain pääsi.
Ei ainakaan anjoviksen vetoluistonesto suuresti vakuuttanut,paremmin sillä pärjäili ilman.

ESP siinä pelas ihan kiitettävästi. Jonkinlaista ongelmaa lähinnä siinä tilanteessa,jos ulkokaarteessa ajautuu liian reunaan irtolumen tai loskan päälle ja auto pyrkii puskemaan.
Puskemistahan tuo järjestelmä luonnollisesti yrittää tuossa tilanteessa saada loppumaan,mut ulkokurvissa ojanreunalla ei automaattinen jarrujen käyttö tunnu kuljettajasta "luetaan tässä tapauksessa (matkustajasta)" mukavalta..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.01.2016, 11:29
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 743
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Se mitä itsellä on ESP- vekottimista kokemusta, niin toiset on ihan asiallisia, ja jotkut on TODELLA rasittavia. Esim. mutsilla aikanaan ollut Volvo V50 antoi kyllä hieman auton luistaa ennen puuttumista tilanteeseen - mutta anna olla jos erehdyit korjaamaan itse luiston suuntaan niin systeemi meni sekaisin ja yritti silloin korjata vastaohajusta. Muutaman kerran meinasin pöpperökelissä mennä sillä ojaan, kun lievä yliohjautuminen ja itse sitä korjaamalla auto päätteli että nyt on mentävä suoraan eikä käännyttävä. Kävi moottoritien rampit kapeaksi Volvon piti antaa itse korjata tilanne, et voinut itse vastaohjata ollenkaan.
Tämän voin kyllä itsekin allekirjoittaa. Esp on siihen tottumattomalle kyllä ennenmin vaarallinen kuin hyödyllinen. Korjausliike tulee monesti selkärangasta ja auto ei sitä ymmärrä.
Itselläkin vastaavia tilanteita ollut muuta, mitä joutunut uudemmalla kalustolla ajamaan.
ESP:llä varustettua autoa pitäisi vain oppia ajamaan niin että ei aja auto.

Järjestelmässä on hyvät ja huonot puolet, auttaa kyllä varmasti jos on yllättävä tilanne, mutta tekee kuskista passiivisen ja huonokin kuljettaja alkaa luottamaan taitoihinsa ja pitoon.

Autokouluissa ei tälläisiä autoja saisi olla ja muutenkin ihmisten pitäisi enemmän ajaa ilman apuja niin tuntuma itse ajamiseen säilyisi ja nuo aivan selkeät huolimattomuuteen ja keliolosuhteisiin liittyvät kolhut varmaan vähenisi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.01.2016, 12:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Autokouluissa ei tälläisiä autoja saisi olla
Kyllä näihin nyt vaan pitää itse kunkin totutella, ESP ollu pakollisena uusissa henkilöautoissa jo vuosia. Ei saa autokoulutkaan uutta autoa ilman ESPiä tilattua eikä rekisteröityä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.01.2016, 13:04
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Sukulaismiehellä on semmoinen uuenkarhia Bemari, kaikilla herkuilla. Ja ihan rattimies ollut aina, eli päässtelee ihan vauhdilla. Muutaman kerran olen ollut kyydissä ja kyllä se äkkinäistä hirvittää kun ei ole kokemusta moisista.
Se siinä kai se pahin on et niistä ulosmitataan se nopeus ajamalla ihan sinne rajoille.
Eli jos Taunuksella ajais 50 km/h niin sillä bemmillä voi vetää 90 km/h. samanverran sitten pelivaraa jäljellä?
Paitsi et jos tuut mutkaan ja sen takan onkin tukkitraktori tai auto puoliksi ojassa, niin se reaktio aika on vissiin eri. Tosin sen bemmin kanssa väsitäminen taitaa olla helpompaa?
Mäne tiiä, kun ei oo kokemusta.
Eilen ainakin oli itellä jänskää kun tiet oli aika hyvästi jäässä, ja nastattomat oli vähän lipakat. Nelikko päällä sitä liukkautta ei niin humannut, enenku yritti pysähtyä
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 31.01.2016, 19:49
Dacia Duster:n Avatar
Dacia Duster Dacia Duster ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.13
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kyllä näihin nyt vaan pitää itse kunkin totutella, ESP ollu pakollisena uusissa henkilöautoissa jo vuosia. Ei saa autokoulutkaan uutta autoa ilman ESPiä tilattua eikä rekisteröityä.
Oma nimimekinkin mainitsema "Romanian Hummer" on vm- 2011, mutta siinä ei ole ESP:tä, ainakaan bensiinimoottorin yhteydessä, dieselversioissa samassa vuosimallissa jo taasen on.

No, nyt liukkailla on joutunutkin opettelemaan uutta ajotyyliä tuolla Nurmikkonelivedolla, eli lisää lappua lattiaan ja ratti menosuuntaan...
__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.02.2016, 05:50
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dacia Duster Näytä viesti
No, nyt liukkailla on joutunutkin opettelemaan uutta ajotyyliä tuolla Nurmikkonelivedolla, eli lisää lappua lattiaan ja ratti menosuuntaan...
Mietiskelen tässä vaan ääneen, jotta jos luistoja pitää alkaa korjailemaan niin silloinhan tilannenopeutta on selkeesti liikaa ? Toki se tilanne pitää tavalla tai toisella hoitaa mutta jos tilanne on koko ajan päällä, niin olisko ajotyylissä vikaa ?

Sama jos ESP kiusaa koko ajan kuskia puuttumalla peliin niin nopeutta on vaan liikaa liikenteessä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.02.2016, 07:32
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mietiskelen tässä vaan ääneen, jotta jos luistoja pitää alkaa korjailemaan niin silloinhan tilannenopeutta on selkeesti liikaa ? Toki se tilanne pitää tavalla tai toisella hoitaa mutta jos tilanne on koko ajan päällä, niin olisko ajotyylissä vikaa ?

Sama jos ESP kiusaa koko ajan kuskia puuttumalla peliin niin nopeutta on vaan liikaa liikenteessä.
Tätä kans tässä topicissa ihmettelen ja siinä toisessa josta tämä polemiikki alko että miten siitä voi olla niin monelle niin paljo harmia ku en ainakaa ite sitä normiajossa juuri huomaa. Jos se ainaki meijän rouvan touranissa ruksuttelee nii sillon on vaan ajettu helvetisti liian lujaa kurviin.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.02.2016, 09:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Sama jos ESP kiusaa koko ajan kuskia puuttumalla peliin niin nopeutta on vaan liikaa liikenteessä.
...tai autoa ei ole suunniteltu niin "urheilulliseen" ajoon. Tai sit renkaat on keliin sopimattomat.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.02.2016, 19:41
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 878
Perusasetus

Hyvä laitos, säästää henkiä paljon vosittain.
pitäisi kyllä olla myös kokonaan poiskytkettävissä niinkuin bemareissa.
mersussa menee päälle taas yli 50kmh vauhdissa. kelju leikkiä kun tuo hakkaa aina päälle.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ESP toimii sittenkin Heguli Chit-Chat 8 31.01.2016 19:13
Suomen poliisi. Hyvä vai huono? tratok Chit-Chat 113 30.03.2010 16:18
O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? samisami2 Chit-Chat 28 12.07.2007 00:26
Uusi Hilu aloittelijalle - Virhe vai hyvä homma? Tekniikka & Jutustelu 52 10.07.2006 21:39
Onko raiskattu vai tuliko hyvä... Vesa Yleiset 3 29.08.2003 22:37


Sivu luotu: 13:50 (GMT +2).