![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ne nykyautot, joita olen ESP off tilassa liukkailla rienannut, on melko äkkiä palautuneet ESP on tilaan. Auto joka on jo suunniteltu ESP n ympärille, ei ole hyvä se pois kytkettynä. Mun kokemuksella.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voiko sanoa, että ESP varusteiset ajoneuvot ovat huonompia alustaltaan? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
emt, mutta rangerissa esp on ihan paska, ilman se toimii ihan samallai kun pickarin jäykällä nelikolla olettaskin toimivan. esp:llä se tekee just päinvastoin kun 1M ajokilometrilla nelikkoa ajanut tekis ja ite sain jo haettua rajat mihin se kykenee ja mihin ei, mie kykenen ite parempaan kun fordin järjestelmä ja sen takia aina ajoonlähtiessä kytken sen pois liukkaalla alustalla, ainakin säilyy persetuntuma tiehen ja saa luettua varotusmerkit jos meinaa mennä liian reippaasti.
komppaan jätkiä aiheessa, että jos ei osaa ajaa ilman ajonvakautusta, kulkekoot julkisilla. en ala näillä vähäsillä kilsoilla perustelemaan sen enempää asiaa, mutta näin se vaan on, että tekniikka ei korvaa ajotaitoa.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En sano että isompi/kalliimpi/kunnollisempi ESP-auto olis alustaltaan huonompi mitä vaikkapa edeltäjänsä ilman ESPiä. Niistä yleensä saa ESPin pois päältäkin, toisin kuin halvemmista/ei niin hyvin suunnitelluista. Mutta siis ESPejä on kovasti erilailla toimivia; toiset vie kaiken ajamisen ilon liialla holhoamisella, parhailla voi vetää pitkää (mutta maltillista) nelipyöräsladia ESP päällä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ei se ole ajamisen ilosta kiinni, vaan siitä, että itse voit viedä autoa turvallisemmin kun tietokone. toisekseen mie haluan nähä jarrut, laakerit ja muut alustan komponentit 3v ikäsestä ekalla leimalla jos esp on ollu aina päällä, tai että se ois kytketty hevon kuuseen jo heti uutena.. lyön tonnin vetoa, että meillä esmes 150tkm ajettuna ensileimalle tuleva auto on aivan paskana joka nurkasta, kiitos ESP:n joka jarruttelee sekopäisesti randomilla ja typerällä toteutuksellaan aiheuttaa ylimäärästä rasitusta alustaan ja sen komponentteihin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mehän kaikki ollaan toki huippukuskeja, jotka vie vanhaa BJ:täkin joka mutkassa kahva edellä nelikko päällä nätissä sladissa. Jotka keskittyy ajamiseen aina 100%, eikä koskaan tee virheitä ![]() Mutta suurin osa tien päällä on keskinkertaisia keskivertokuljettajia jotka väsyneenä/kipeenä/stressaantuneena on ajamisesta nautiskelemisen sijaan vaan pakon edestä siirtymässä paikasta a, paikkaan b. Ja tällöin ajonvakautus on kyllä ihan paikallaan ![]() Jos ESP koko ajan puuttuu ajamiseen, ajat ko. autolla liian lujaa/väärin normaaliin tieliikenteeseen. Ja veikkaan että ESP pitää jarruosat liikkeellä ja ne on paremmassa kunnossa kun normikäytöllä normiajossa jumittuvat. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ompahan aataminaikuisesta ESPistä ja muutenkin sysipaskoista autoista sun kokemukset jos pelkäät auton hajoovan tai kuluvan ennenaikaisesti. Pitkälti toistasatkua samoilla paloilla ajeltiin Versokorollalla, eikä siihen oo vielä niveliä (pl. koiranluut) tai pusliakaan vaihettu vaikka puol milliä meni jo viime kesänä puhki. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() sitten toinen, mihin niitä pyöriä tarvii jarruttaa esmes kesken mutkan, jos vaikkapa lavurissa perse pyrkii pari senttiä luistoon? elon laskuopin mukaan ohjataan hiukan ja ihan ääritilanteessa ohjataan autoa hiukan kaasupolkimella ja se menee nätisti läpi mutkan, vaikkakin perse voi olla pari senttiä eri linjalla eturenkaiden kanssa, näin on tuo miljoona menny ja kertaakaan en ole radan ulkopuolella penkkoja levitelly. kolmanneksi tää aihe on ihan turha keskusteluna, koska hitekki miehet luottaa noihin kun piru raamattuun ja me jotka on totuttu ja liikuttu vaatimattomammilla vehkeillä on osa havaittu hitekki jutut huuhaaksi ja mennään niillä mitä on käytössä. johan ne autokoulussakin opetti, että nelivedon luisto oikaistaan määrätietoisesti vedättämällä ja sitä nuo hinttisysteemit ei tunnu sallivan. eli aiheena keskustelu tai nyt jo riitely ajonestoista, eikun siis luistonestoista ja vakautussysteemeistä on aivan turha, koska se ei johda mihinkään. foorumin sovun takia jättäydyn nyt ulos aiheesta, koska mielipideasioista ei oikein voi kiistellä ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Oli turvallisuudesta puhe eikä nopeudesta.
![]() ![]() Kuten sanottu, merkkien ja mallien välillä on tosi isoja eroja, toisia voi ajaa kylkimyyryssä ESP päällä ilman että se leikkaa tehot pois ja toiset vetää jarrut kiinni ku vähä perä muljahtaa. Eli muutaman eri kamppeen kokeilun perusteella en tuomitsis koko perusajatusta, toimivia ajoa helpottavia (ja ehkä jopa nopeuttaviakin) ja mieltärauhoittavia ESPejä on, mut osa kiristää kyllä hermoja liikaa ja saattaa jopa jättää kulkupelin lähtöruutuun. Myönnän. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite olen saanut ajokortin aikana, jolloin ESP oli vielä märkä päiväuni suunnittelijan mielessä. Eli kaikenlaisilla autoilla on tullut rullattua reilut 1.5 miljoonaa kilsaa. Alkuun nämä tietokoneet ei herättäny luottamusta autoissa mutta oppia ikä kaikki, nyt en käyttöautoksi espitöntä autoa ottaisi. Eli Matin kanssa samoilla linjoilla. Ja sorry topicin häirintä, poistun mielipiteineni takavasemmalle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Samat on kokemukset täälläkin!
__________________
Jeep ISORY |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jaguar XJR tuli automaatioksi kytkeä luistonesto aina pois päältä heti, kun pääkone oli jyrähtänyt käyntiin. S-typessä ei ollut moiselle tarvetta, C-Mersussa jätän sen 90% ajasta päälle.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxia ostamassa... | Yere | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.08.2013 22:42 |
Ostetaan Saisko 2000€:lla jonkinlaista maastoautoa? | Tapsa66 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.01.2012 22:50 |
Pajeroa ostamassa | Appari | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.04.2006 23:22 |
Videokameraa ostamassa | Nerd-O | Chit-Chat | 13 | 06.12.2004 13:57 |
discoveryä ostamassa? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.11.2004 09:04 |