![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Valmistenumerolla selviää valmistusaika hyvinkin tarkasti. Oma Hj on -82 välimalli vaikka onkin -83 rekattu.
|
|
#3
|
|||
|
|||
Ohjaustehostimen öljyt pursuaa ulos säiliöstä ja syyläri toimii vain puoliksi...
Pakkasterveisiä kaikille, taas tuli korjattua jotain, mikä ei ollut korjaamisen tarpeessa...
Eli vaihdoin uudet jäähdytysnesteet vanhojen tilalle, vanhat siniset ulos ja uudet punaiset tilalle. -> ongelmia (Varaosakaupan lehdykästä olin lukenut, että punaiset käy tilalle, kunhan huuhtelee järjestelmän kunnolla ennen. Muuten saattaa käydä niin, että sakkautuu.) Vanhojen kanssa heitin motonetin jäähdytysjärjestelmän pesuaineen ajoin kuumaksi ohjeen mukaan ja jäähdyttyä vanhat litkut ulos ja puhdasta vettä sisään, käyttö kuumaksi ja jäähdytys ja tyhjennys. Tämän toistin muutamaan kertaan siten, että ulos tuli ainoastaan kirkasta, eli vettä. Ja tosiaan lämmityslaitteet olivat molemmat täysillä ja kuumalla, eli kiersi mehut sieltäkin läpi. Paisaristakin tuli "savet" putsattua. Öljyä ei ollut joukossa ainakaan huomattavasti. Maanantaina ei ollut ongelmia jäähdytyksen suhteen, kun ensimmäisen kerran ajelin vaihdon jälkeen. Tänään lähtiessäni ajamaan auto ei meinannut käynnistyä ensin ollenkaan. sitten käynnistyi ja lähdin ajamaan, noin 400m jälkeen lämmöt olivat jo 80C ja muutaman kilometrin jälkeen alkoi olla jo 95C paikkeilla . Pysähdyin jäähdyttämään ja kokeilin syyläriä, tuloputken puoli kuuma ja toinen pää jääkylmä. Lämmöt laski hetken kulutta 80C tienoille ja jatkoin matkaa. Hetki taas meni ja lämmöt nousivat 100C...![]() no uusi stoppi ja jäähdytystä, konepelti auki ja syyläriä kokeilemaan. nyt oli kuitenkin toinen puolikin jo hieman lämmin. Menin sisälle ja huomasin, että lämmöt alkoivat nopeasti laskemaan, laskivat jonnekin 70C tienoille muutamassa sekunnissa.Ongelma? Onko sinne nyt sitten kuitenkin jäänyt jonnekin sitä vanhaa nestettä ja nyt sitten saostunut jonkin sortin tulpaksi? Ilmaa syylärissä? Vai vettä jäänyt jonnekin ja jäätynyt? Vähän reilua 50% nesteseosta käytin juuri sitä varten, että olisi vettä sattunut jäämään ja tuota meni sen n. 10l, mikä huoltokirjan mukaan hieman alakanttiin, kun on tuo takatilan lämmitin paikoillaan. Toinen ongelma: Ohjaustehostimen säiliö tuuttaa öljyä pihalle näin kylmillä ilmoilla, onko siellä jokin suodatin, joka saattaisi olla tukossa? Vai vettä siinäkin seassa? En löytänyt korjausmanuaalista tuota LJ:n ohjaustehostimen kierron kuvaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Siellä tehostimen säiliössä on puolenvälin paikkeilla metallinen sihti, siinä kun on kökköä ei jäykkä öljy kerkiä siitä läpi ja purkki alkaa tulvia ,purkamaan sitä ei pysty.
Itse puhdistin sen ottamalla säiliön irti ja sitten huljuttelin bensassa sitä ja vuoroin puhaltelin paineilmalla, sitten uudet öljyt kiertoon ja ongelma unholassa. Viimeksi muokannut liero : 06.01.2016 19:35 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mistä laskit nesteet pihalle? Ihanko syylärin pohjapropusta? Tahtoo jäädä väkisinkin lohkoon ym kolosiin sitä vettä ja neste laimentunut niin kovasti että ei kestä pakkasta ---> jäässä, ainakin vahva veikkaus. Koita saada auto sulamaan johki lämpöseen ja vaikka lohkoläppäri kii jos löytyy ja nesteet ulos, sitten raakaa nestettä järjestelmään reilusti ja loppu pakkasen kestävää blandista ja eiku vetoja ![]() ÄSKOO |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Laskin syylärin lisäksi myös lohkon "tyhjäksi" kaikilla kerroilla siitä lohkon kyljessä imusarjan alla olevasta propusta, muutenkin olin tekevinäni korjausohjeen mukaan. Mutta onneksi otin tallilta mukaan 100% tavaraa, niin voi sitä nyt hiukan laittaa sekaan varmuuden vuoksi. Täyttäessäni laitoin 9 litraa 50% ja loput mitä meni, oli n.60% juuri tuon mahdollisten sopukoihin jääneen veden takia. Vettä saattoi eniten jäädä lämppäreihin, jos sitä jäi, koska niitä en saanut tyhjättyä mistään(en raaskinut irrottaa lisälämppärin letkuja kun olivat sellaisessa kunnosssa, että olisi joutunut todnäk vaihtamaan jos olisi irrottanut.)
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuli ton oman auton kanssa melkoinen vesijumppa otettua tuossa ja joku neuvoi mulle, että lue siitä purkin kyljestä mitä sinne kaadoit. No mie luin purkin kyljestä ja totesin, että tää vesihysteria on aika hullua kun loppujen lopuksi osa niistä on ihan samaa kamaa väristä riippumatta. Sinisistä en tiedä, mutta tuli noissa punaisissa, vihreissä ja vaalenpunaisissa vesissä nyt sen verran seilattua että joopa joo. Tsemppiä!
__________________
- En pidä teistä. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Oon itse ostanut aina valmiiksi tehtyä taikka sit ostanut 100% sen kun sekoittaa 50-50 suhteella saa -36 astetta kestävää mitä ne valmiiksi sekoitetut ovat. Tuli tuossa viel mieleen että eikös jäähdytinneste menetä myöskin ajan myötä pakkaskestävyyttä vai onko mulla vain jäänyt väärä mielikuva? |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Minkäslaisia vanteita porukka laittanu lj: alle ?
Itsellä 35-12.5 r15 ja renkaat kaarien sisällä. Tarvis saada rengsta tulemaan ulospäi. Mites käy jos laittaa -44 offsetillä ? Tuleeko liian ulos ? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
| Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
| Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |