![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#326
|
||||
|
||||
![]()
Tukkusatsi.
![]() Muistellaas menneitä, iha vaikka offtopiccina... Hoojiistahan hajos tälle reissulle murros ja syyläri. aurauksetki tais vähä kärsiä, liekkö jotain syytä tällä takatassujen keventelyllä... |
#327
|
||||
|
||||
![]()
Mites tuon etuakselin siirto?
Kuskinpuolelle jousilautaset sattu hyvin, ja sitä ei voi siirrellä kyllä yhtään.. Mitotin silleen että apukuskin puolelle mahtus samallaviisiin. Teoriassa kyllä, käytännössä ei. Tuntuu että se akseli on sivuttaissuunnassa enemmän kuskinpuolella? Alemmat jousilautase samoilla kohdilla, mutta ylempi jousilautanen ei satu kohillee mitenkää, siis apukuskin puolella. Kun se ei tuo akseli työntämmä siirry, saatika potkimalla. niin mites mie sen taion kohilleen? Jakaritkin on hitsuuteltu paikolleen, ja mitat oikein. ![]() |
#328
|
||||
|
||||
![]()
Olisko panhardista mitään apua
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#329
|
||||
|
||||
![]()
Panhardiin saan huomenna holkin sorvarilta, GR:n panhardeja hiplanneet tietää että toiseen päähä menee vissiinki m14 ja toisessa päässä puslassa on 26mm reikä...
Eli holkki tulee siihe isompaan reikään mikä supistaa sen 26mm reiän 16milliseks, että saa panhardin toisen pään m16 pultilla kiinni. ![]() Vaan vaikkei siellä panhardia oo, niin joku tuntuu kanittavan vastaan. |
#330
|
||||
|
||||
![]()
sen pitäs laskeutua ilman panhardia suoraan alaspäin.. oisko nyt jompakumpa tukivarsi ihan inan vinossa, tai runko mutkalla? eihän nuo tukarit/jakarialusta ihan ilman vastusta liiku kumpikaan, eli ilman jousiakin saa kyllä jonniverta käyttee voimoo, et liikkuu mihinkään suuntaan, mutta ei siihe rautakankee pitäs viel tarvita
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#331
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Muttajoo. ei oo kerenny käydä paljo mitään tekemässä, ollu vähä muita hommia tässä ns. kotirintamalla. Polttoleikkeenä tilattu rajotinliinoille kiinnikkeet, tarkoituksena siis tehdä ulosjouston rajoitin 2tn kuormaliinasta. Päihin vaan ompelutan suutarilla poltosta tilatut ''klipsit''. Kututaan niitä vaikka klipseiks, kun muistuttavat turvavyön klipsiä minkä painat aina kiinni kun ajat autolla. ![]() Hommatha ois siinnävaiheessa, että sais panhardin istuttaa paikolleen ja ruveta suunnittelee iskarin paikkoja. Sisään&ulosjoustojudui. Kaikki alkas olee hitsailtu paikolleen, paitsi jakarien rungonpuoleisista kiinnikkeistä puuttuu puolet saumoista, koskapa ei viitti jakareiden kiinniollessa hitsailla kun villi epäilys että puslat ei tykkee hyvää.. ![]() Tänään rakentelumotivaatiota tuli oikein aimo annos, kiitos prinsessan 2v. joka pöristeli kuskinpaikalla, ja tuumas että iskän auto rikki. Ja päiväkotiin prumm! Alkaa tuo kasvatus menee oikeesee suuntaan... ![]() ![]() Eivaan se tilanne oli niin huvittava, että lupasin samalla hetkellä itelle että tää on enskesäks ajossa, vaati se mitä tahasa. |
#332
|
||||
|
||||
![]()
Tämmöstä täällä.
Ulosjouston rajoitinliinojen pääty''klipsit'' valmistu... Materiaalina 5mm paksu S355. Näitä saattas riittää myyntiin asti jos hirmunen yleisöryntäys tulee? ![]() |
#333
|
|||
|
|||
![]()
En nyt mörillä haluaisi pelotella, mutta eikö tuo kappaleen reuna ole aika terävä ja kapea tuota liinaa vasten? Nuo liinat tahtoo hiertyä poikki yllättävänkin helposti "normi" käytössäkin....
|
#334
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä. Ei tarvii olla niin teräväkään reuna kun jo rispaantuu poikki. Eks ketju olis hyvä?
![]()
__________________
Mersumies. |
#335
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#336
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä pysyskö tuos jos jonkulaista letkuu halkasee puoliks, tai varsinaists "reunalistaa"? Yks mikä varmasti pysyy ja kestää ois hydrauli letkuspiraali niputtaa tiukaks?
![]() |
#337
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Panhardi valmistu eilen, eli GR:n panhardi muokattiin sopivaksi, ja vaihdettiin uudet puslat. toiseen puslaan puristeltiin soviteholkki, niin saa 16mm pultilla kiinni, toisessa päässä läpireikä 14mm pultille. ![]() |
#338
|
||||
|
||||
![]()
Joskus oon nähny ihan tehtaantekosissa turvavöissä sellasen pellin mikä on prässätty tohon alas silleen niinku holkiksi.
Vaikee selittää mutta vähä niinku lykkäisit sen pellinpalan läpi tuosta reiästä ja taitat samaan suuntaan ku liinanki, ja sen verran pitkä pellinpala et mahtuu "ympäri" sit vasaralla takoo siihen olemaan. sit vähä vielä tuosta...pikkusen tuosta... sit ku se on aiva lommoilla ja vituillaan nii rälläkällä pois, ja hups nyt tuli kauhee lovi tähän palikkaan olikos niitä ylimääräsiä ![]() ![]() ![]() Tuohonhan tulee paljo enemmän kuluttavaa rasitusta ku tavan turvavöihin, ku ei niitä kolareita ihan joka päivä ajeta. ite jos tekisin rajotinliinoja nii ryöstäisin jostai autosta ne yläpään kolmiot mitkä on suunniteltu niin että turvavyö liukuu siinä tsiljoonia kertoja ees taas.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#339
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Täähä on vasta kokeilu, et kattotaa miten noita modailee ja miten ne tulee kestämään, tehää sitämukaa sit jatkokehitystä... ![]() |
#340
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetääs.
Etuakseli on iskareita ja panhardin rungonpuoleista kiinnikettä vaille valmis. Kesken;
Jep... Jos noista sos-elämän kiemuroista pääsis hiljalleen tän kimppuun kun tää on vähävitusti vastustellu. Nytton senverta hyvä hallikaveri apuna, niin pitäsi ruveta syntymään. Keskittäsi kaiken ajan tälle. Deadline on 14.5 eli Backwoods Cruising. Siellä tää pitäs nähdä... ![]() ![]() |
#341
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#342
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#343
|
||||
|
||||
![]()
tuol whatsapin puolella kovasti hehkutettu nii jatketaan täällä.
Eli hoviapulaisen kanssa pistettiin ns. töpinäx, ja hierottiin iskareihe paikat, panhardi+kiinnikkeet, maalailtiin kaik paikat ja hiottiin sisätilat kaljuks. Sit todettiin että tota autoo on hankala ajella ilman penkkiä.. Laitoimma sinne siis OMP:n kuppijakkaran, kiinnityski on sitte 60x60x4 tavarasta, niin ei heti karkaa.... ![]() ![]() Tarkemmat kuvat akseliston ja penkin asennuksesta puuttuu, jos tekosyy pitää keksiä nii pietää vaikka asennus&tekniikkasuunnitelusalaisuutena. ![]() Kesken jäi pohjaanlyöntikumien laitto, ja rajotinliinat.. Rajotinliinoista on mitat, että ne nyt joutuu teettää vielä. Ja jarruputket joutuu vääntää mut se on tulevaisuutta. Saatii renkaat alle, koeajolla ei ilmenny bumpsteeriä eli jotai on tehty oikei. Sit semmone huono tärähtäny kuva, koska kuvat on kivoja jne. |
#344
|
|||
|
|||
![]()
Paljonko kasvoi joustot verrattua lehtijousiin?
|
#345
|
||||
|
||||
![]()
Sen ei tartte kasvaa paljoo mitään etton parempi ku lehtijouset...
Vaa nuo on kohtuu jäykät jouset nuoki. Ajellaa kesä ja katotaa mimmone se on. nuoku on defen 3'' korottavat HD jouset, niin sinnehhä kävis defen vakiot jos ne ois vähä mukavemmat ajaa... ![]() Vaa tunnustellaa kattellaa kokkeillaa ja niieespäi |
#346
|
||||
|
||||
![]()
tänää ei palijo tapahtunu. Hiottiin sisätilat loppuun, ja korihommia väännettii. Vielä pitäs pari paikkaa hitsailla sisälle, niin saa maalata loputki sisätiloista.
Kokeillaan huomenna saada sisätilat valmiiks, ja hyökätä ulkopinnoille.. Ainakin taakse tehtävä pyöränkaaria vähän, ja yhtä nurkkaa oikoa. Samalla jos sais tuon perseen ilmaan ja purettua akselin lattialle... ![]() Kuvat on kivoja. |
#347
|
|||
|
|||
![]()
Sit semmone huono tärähtäny kuva, koska kuvat on kivoja jne.
Jäykkää on jossain, etupuskurin ja-akselin välinen kulma ei ole paljon muuttunut. Auto vaan kallistuu ja takapää joustaa. ![]() |
#348
|
||||
|
||||
![]()
Samaa kattelin lisäks näyttää et kuskinpuolen etujousi on tolleen:
Vai valehteleeko kuva?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#349
|
|||
|
|||
![]()
Tuota vääntöä en huomannutkaan. Jumittaa oikeasti, että tuolleen vääntyy jousi.
![]() |
#350
|
||||
|
||||
![]()
huono tärähtäny kuva...
![]() Pitää kokeilla ottaa parempia. Jäykäthä nuo on kyllä, mutta koeajolla toimi mukavasti. Jyty ainakin muistaa miten kova tuo alusta oli. EDIT; Nuohan on tosiaa korottavat ja wannabe HD-mallit, niin vaihtoehtonahan mulla on nykästä sinne disco1 originellit jouset jos ne ois vähä lupsakemmat ajettavat. Ajetaa nyt kesä tuolleen, arvioidaan auton käyttötarkotus, kun ei ole nyt varoja ostaa vinssiä keulalle niin voi olla että ei kauheita ajoreissuja tule ajettua... Parannellaan enstalvena vaikka toisille jousille. ![]() Viimeksi muokannut Ab3 : 07.02.2016 16:46 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj60 | Tepi_p | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.06.2011 15:14 |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
M: HJ60 ja HJ60,5 | ZTR | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 12.10.2007 13:51 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |