Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2015, 17:37
ÄSKOO ÄSKOO ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.11.15
Sijainti: LAUKAA
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Nissan vanetesta saa rockyyn alipainepumpullisen 90A laturin, Kävi pikku näpräilyllä paikalleen (kiinnikkeet uusiksi)

Itsellä tuo 90A laturi + 2kpl nurkista löytynyttä 100ah akkua ovat tähän mennessä riittäneet vinssailuihin kunhan kaapeloinnit on kunnossa.

Tuo kuullostaa jo paremmalta kun hyvältä, tarviipa maanantaina töissä vähän selvitellä että mitä tulee kustantamaan.

Muistatko oliko valmiiksi jopa oikeanlaisella hihnapyörällä



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Sellainen näkökanta tuohon laturiin että originaali on kutakuinkin mitoitettu alkuperäiselle varustetasolle, siihenkun lisätään valoja ja ehkä tiheämpi käynnistyssykli niin ei tuotosta välttämättä kovin paljoa jää yli lataamiseen. Tähän päälle kun vielä vinssataan niin lopputulos aika selvä.
Eli se parikymmentä amppeeria isompi laturikin voi vaikuttaa lopputulokseen.

Omakohtainen esimerkki:
2x 45ah exide maxima, n.70A laturilla virta meinasi loppua yöllä suunnistuskisoissa kun piti neljää työvaloa päällä. joutui lataileen välillä.

Samat akut, mutta 120A laturi, niet problem. Virtaongelmia ilmaantui vasta 6-7 vuotta myöhemmin kun akut kypsyi.
Nyt luotan yhteen 75ah optimaan samalla laturilla, ei ongelmia toistaiseksi.

Joo tuo onhan tuo orkkis laturi auttamatta mopo, katotaan miten riittää sähköt jos tuosta yllämainitusta vaneten laturista sais puuhasteltua laturin rockyyn

ÄSKOO


PS; Tuossa hetkisitten oltiin kaverin kanssa hieman möyrimässä, ja muutamat lyhkäset vinssaukset riitti jännite ihan hyvin kun välissä oli ajoa että kerkes lataamaan.
Välissä oli yksi pitempi vinssaus ja huomas että rupee sähkö loppumaan vaikka oli kaikki turhat kuluttajat pois, ei vaan riitä latausteho / akun virranvastaanottokyky

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2015, 17:56
ÄSKOO ÄSKOO ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.11.15
Sijainti: LAUKAA
Viestit: 23
Perusasetus

Tuossa tuli pengottua tuota laturihommaa hitusen ja näyttäs englannissa olevan 135€ tommonen vaneten 90A laturi että taitaa käydä niin että kokeillaan semmosella ja parilla 110ah agm patterilla lääkitä virranpuutetta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.12.2015, 19:32
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄSKOO Näytä viesti
Tuossa tuli pengottua tuota laturihommaa hitusen ja näyttäs englannissa olevan 135€ tommonen vaneten 90A laturi että taitaa käydä niin että kokeillaan semmosella ja parilla 110ah agm patterilla lääkitä virranpuutetta
AP-pumpulla vai ilman?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.12.2015, 20:19
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Väärin säädetty vinssin jarru haukkaa kanssa ylimääräistä virtaa/syö tehoa vinssistä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2015, 21:38
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Itsellä käytössä 2x75A sininen optima + 60A suzukin laturi
Koskaan ei ole virta loppunut vaikka vinssattu on suzukia ihan riittävästi.
Akut n. 6v vanhat
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2015, 21:54
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 308
Perusasetus

Tuosta vaneten laturin hihnapyörä kysymyksestä. En minä muistaakseni hihnapyörän osalta tehnyt mitään muutoksia.

Katsoi vaan linjauksen kohdalleen vähän kiinnikkeitä rakenteli ja letkut katteli (en muista pitikö jotain muokata)
Ja tuohan laturi on sisäisellä säätimellä, Melko helppo homma sovitella paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2015, 22:04
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

aika paljon riippuu kanssa vinssistä/vinsseistä, että miten akku kapasiteetti riittää. itellä on 2x55Ah optiman keltaset ja jeepeissä on luonnostaan ihan kohtuu jynseet laturit (90A=>150A) riippuen mallista, grandissäkin taitaa olla 116A laturi, mutta silti välillä pitää heivata pitkissä vedoissa. nuo optimat luovuttaa tosiaan nopeesti virran ja vaatii kyllä sitten sitä takasinkinpäin, varsinki ku keulalla on kohtuu virtasyöppö vinssi (runvan evo) ja kun se pyörähtää kuormalla, niin joku 300-500A saa kulkee letkuissa sähköä, että vetää minkä lupaa

yks hyvä tapa varmistaa homman toimivuus on käydä ne vakiot johdotukset läpi ja vaikka lisätä pikkusen poikkipintaa, vaikka ne vetomatkat on lyhyitä, niin siltikin uudet johdot ja varsinkin kunnolliset liitokset parantaa tilannetta aika merkitsevästi. samoten maadotukset pitää olla kunnossa, että kokonaisuus toimii oikein jeepissäkin on jotain 6 neliön paikkulankaa se päävirtajohto ja suunnitelmissä on akkujen siirtelyn yms ohella vedellä uusiksi nuo elintärkeet, ettei sitten jossain tule katkosta ja käy ahistamaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:24 (GMT +2).