![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Minkätehoinen on tuo susukin laturi? Ei varmaan järin suuri, niin kahden tuollaisen 110Ah akun täyteen lataaminen vaatii aikaa paljon. Harvassa on sellaiset laturit jotka jaksaa käyttää isoa vinssiä sellaisenaan. Lähes aina vinssin ottama sähköteho otetaan akuista. Paljon vinssatessa akuiksi pitäs valita mallit jotka kestää hyvin jatkuvaa purkua/latausta peräjälkeen. Heikommat akut kuumenee ja hajoavat.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja toki akussa tärkeää on virran luovuttaminen, oman firman työkalussa on iso yellowtop-optima josta alle metriset kaapelit vinssille, silti näkee selvästi valojen himmenevän kun vinssaa.
Suunnitelmissa heittää tuo syväpurkuakku korirakenteen akuksi ruokkimaan työvaloja, kompuraa jne ja hankkia 2 redtoppia konehuoneeseen rinnakkain kun ne sinne kerran mahtuu. Ja joo, suosin optimaa koska itselläni vain hyviä kokemuksia niistä.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ensin kunnon laturi pellin alle, ei ne pelkät akut taivasta avaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä, isompi laturi sinne ensin. Itselläni oli aikaisemmin 2 x keltainen optima ja Jeepin originaali 117 A laturi. Siinä vaiheessa oli vielä vähän ongelmia jos kisoissa tuli useampi pitkä vinssaus yhteen menoon, mutta kun vaihdoin laturin 200 A malliin niin sähköjen loppuminen ei ole enää vaivannut.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on vapaavihtaus suodatin ja siitä optio snorkkelille, vakio putsarikotelon poistettua jäi tilaa toiselle akulle ja ei vinssaus ongelmia kaksiakku järjestelmän tekemisen jälkeen
![]()
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis! ![]() Kokeillaas kerran vielä... ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ite hommasin biiilteeemasta superhyper 80a glasfiberAGM.t testiksi kun eivät vuoda eikä noteeraa vaikka esim. katollaan oloa/kyljelleen asennusta. Acut kontissa ja kaapelointi seuraavaksi kuntoon. Sitten kaikkien viisasteluiden jälkeen hommaan isomman laturin.
![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Totta, monasti tulee tehtyä jokin asennus ja sen jälkeen huomaa ettää NIIN näinhän se olisis ollut hyvä
![]()
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis! ![]() Kokeillaas kerran vielä... ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkotuksena ois että korvais ton exiden kahdella vastaavan kokosella (110ah) AGM patterilla kun ne on pikkasen innokkaampia ottamaan tota virtaa vastaan. Tossa just meinasin että kattos tilannetta semmosella combolla että menis vielä tolla orkkis onnettomalla laturilla mutta uusis kaikki noi paukkulangat kunnon kaapeleiks että sais tosta laturista ees sen maksimaalisen hyödyn ![]() Lainaus:
Tahtoo nuo alipainepumpulliset laturit jäädä siihen 70A korville mitä tuossa äkkiä tarvikelatureita kattelin pajeroista ja landcruisereista. Joku reilu 100Ah laturi alipainepumpulla olisi kyllä kovasana, vielä kun tietäs mistä mallista lähtis kahteleen semmosta minkä sais kohtuu työllä käymään paikalleen ja kiilahihnalle pelaamaan. Tossa on se leveä ja paksu kiilahihna niin luulis riittävän pidon siinä ![]() ÄSKOO |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pistää pari laturia sinne. Pumputtomina saa sitten isojakin ja alipaine hoituu omalla.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |