Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2015, 06:15
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Nuihin käryämisiin.
On erilaatusia "löpöjä". Lämmityskäyttöön ja moottoripolttoainetta.
Luulempa ettei moottorilöpön ja dieselin eroa huomaa, mut lämmityskäyttöön (kattilaan) tarkoitettu voi kitkuta nokkaan reilummin. Siis nuissa hallilämmittimissä.
Mulla on tallissa moniöljylämmitin.
Kaikki ne on kuitenkin mpö:tä tuolla pistooleissa. Ja ainakaan nesteeltä Ei saa tuota tupaöljyä edes tilaamalla vaan se on aina mpö:tä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2015, 07:54
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Kaikki ne on kuitenkin mpö:tä tuolla pistooleissa. Ja ainakaan nesteeltä Ei saa tuota tupaöljyä edes tilaamalla vaan se on aina mpö:tä
Niinhän ne taitaa olla. Vaan on jollain vielä listoilla pariakin eri lämmitysöljyä.
Oisko se käryäminen legenda jääny siitä ku vielä oli lämmitysöljy paskasempaa.
https://www.lampopuisto.fi/fi/yksity...ysoljyn-tilaus
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2015, 09:05
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kaveri oli pari vuotta sitten kyllästynyt omaan punaiseen IKH:lta ostettuun 20kW lämmittimensä temppuiluun ja tuprautteluihin.
Meinasi heittää rautaromukasaan, mutta pelastin pois.
Pitihän se heti preparoida ja katsoa minkä takia kone kiukuttelee.

Ensinnäkin ne kumiset polttoaineletkut piti lyhentää joka nipan juuresta,
koska kaikki liitokset olivat halkeilleet ja päästivät ylimääräistä ilmaa polttoainejärjestelmään.

Muutaman lämmityskerran jälkeen kone alkoi taas temppuilemaan.
Tällä kertaa syynä oli lamellipumpun kiinni juuttuneet lamellit.
Koska osa lamelleista oli jo niin haperoa tavaraa, niin ilmapumppu ei enää jaksanut pumpata tarpeeksi ilmaa ja koko pumppu olisi pitänyt uusia.

Tässä lämmittimessä on poltinpää kuten öljypolttimessa. Suutin on samanlainen ja myös polttoaineen sytytysjärjestelmä.
Sama akseli pyörittää ilmapuhallinta ja lamellipumppua.

Tuo lamellityyppinen ilmapumppu painaa paineilmaa suutinpäähän, josta toinen letku vetää alipaineella polttoainetta tankista.
Samankaltainen toimintaperiaate, kuin esim. maaliruiskussa.

Omaan lämmittimeeni rakensin normaalin paineilmalaitteistoista tutun virtaussäätimen, vedenerottajalla varustettuna.
Nyt on helppo säätää koneen tehoja, kun vain vähän hienosäätää paineilman virtauksen määrää.
Laite ei pölläyttele, eikä kärytä.

Vielä pari varoituksen sanaa:

Uusi lamellipumppu kannattaa ostaa, varsinkin jos lämmittelee toiselta vuokrattuja työtiloja.
Siinä jää palovakuutuksista korvaukset saamatta, jos vaikka kytemään jäänyt rälläkän- tai hitsauskipinä sytyttää yöllä hallin palamaan.
Vakuutusyhtiön tarkastaja kuitenkin päättää, että palo on alkanut viallisesta, itse laittomasti korjatusta lämmittimestä, joten eipä maksella korvauksia.
Pahimmassa tapauksessa saattaa saada tuhopoltosta syytteet niskaan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2016, 14:11
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Osaisko joku antaa vinkkejä 20kw masterin starttivikaan.

Vika alkoi yhtäkkiä.
-Välillä käynnistyessä savuttaa ihan piruks ennenku syttyy ja välillä ei syty olleskaan.
-Pääsääntöisesti toimii kohtalaisesti mut aiemmin ei pientäkään pölläytystä ja toimi ku junan vessa.
-Miten tiheämmin sammuttaa ja käynnistää niin pahemmaks muuttuu (laitetta ohjataan termostaattipistorasialla)

Uusittu sytytystulppa
Säädetty pumpun paine tyyppikilven mukaan (0.35bar)
Lamellit ilmapumpussa liikkuu kevyesti
Suutin ei mielestäni ole tukossa (valoa vasten näkee läpi)
Tankin sisällä oleva suodatin ei ole tukossa
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 15.01.2016 14:31
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
lämmitin, master, polttoöljy


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Keskustelua työturvakengistä koira Chit-Chat 49 28.03.2015 02:23
Myydään uudet erikoislujat CrMo4340 etuakselit&murrokset & SpartanLocker Samurai&SJ413 Kempman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 02.04.2014 20:12
Kesädieselin säilyvyys & Keskustelua PÖ:stä tonikki Tekniikka & Jutustelu 51 22.04.2013 18:43
Myydään Dana 44 & 25? & T90 & Dana 18 MYYTY SeppoHovi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.01.2013 14:10
Keskustelua mielenterveydestä VonLeka Chit-Chat 51 14.09.2008 14:45


Sivu luotu: 23:12 (GMT +2).