![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oisko se käryäminen legenda jääny siitä ku vielä oli lämmitysöljy paskasempaa. https://www.lampopuisto.fi/fi/yksity...ysoljyn-tilaus |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kaveri oli pari vuotta sitten kyllästynyt omaan punaiseen IKH:lta ostettuun 20kW lämmittimensä temppuiluun ja tuprautteluihin.
Meinasi heittää rautaromukasaan, mutta pelastin pois. Pitihän se heti preparoida ja katsoa minkä takia kone kiukuttelee. Ensinnäkin ne kumiset polttoaineletkut piti lyhentää joka nipan juuresta, koska kaikki liitokset olivat halkeilleet ja päästivät ylimääräistä ilmaa polttoainejärjestelmään. Muutaman lämmityskerran jälkeen kone alkoi taas temppuilemaan. Tällä kertaa syynä oli lamellipumpun kiinni juuttuneet lamellit. Koska osa lamelleista oli jo niin haperoa tavaraa, niin ilmapumppu ei enää jaksanut pumpata tarpeeksi ilmaa ja koko pumppu olisi pitänyt uusia. Tässä lämmittimessä on poltinpää kuten öljypolttimessa. Suutin on samanlainen ja myös polttoaineen sytytysjärjestelmä. Sama akseli pyörittää ilmapuhallinta ja lamellipumppua. Tuo lamellityyppinen ilmapumppu painaa paineilmaa suutinpäähän, josta toinen letku vetää alipaineella polttoainetta tankista. Samankaltainen toimintaperiaate, kuin esim. maaliruiskussa. Omaan lämmittimeeni rakensin normaalin paineilmalaitteistoista tutun virtaussäätimen, vedenerottajalla varustettuna. Nyt on helppo säätää koneen tehoja, kun vain vähän hienosäätää paineilman virtauksen määrää. Laite ei pölläyttele, eikä kärytä. Vielä pari varoituksen sanaa: Uusi lamellipumppu kannattaa ostaa, varsinkin jos lämmittelee toiselta vuokrattuja työtiloja. Siinä jää palovakuutuksista korvaukset saamatta, jos vaikka kytemään jäänyt rälläkän- tai hitsauskipinä sytyttää yöllä hallin palamaan. Vakuutusyhtiön tarkastaja kuitenkin päättää, että palo on alkanut viallisesta, itse laittomasti korjatusta lämmittimestä, joten eipä maksella korvauksia. Pahimmassa tapauksessa saattaa saada tuhopoltosta syytteet niskaan... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Osaisko joku antaa vinkkejä 20kw masterin starttivikaan.
Vika alkoi yhtäkkiä. -Välillä käynnistyessä savuttaa ihan piruks ennenku syttyy ja välillä ei syty olleskaan. -Pääsääntöisesti toimii kohtalaisesti mut aiemmin ei pientäkään pölläytystä ja toimi ku junan vessa. -Miten tiheämmin sammuttaa ja käynnistää niin pahemmaks muuttuu (laitetta ohjataan termostaattipistorasialla) Uusittu sytytystulppa Säädetty pumpun paine tyyppikilven mukaan (0.35bar) Lamellit ilmapumpussa liikkuu kevyesti Suutin ei mielestäni ole tukossa (valoa vasten näkee läpi) Tankin sisällä oleva suodatin ei ole tukossa
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 15.01.2016 14:31 |
![]() |
Luokat |
lämmitin, master, polttoöljy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Keskustelua työturvakengistä | koira | Chit-Chat | 49 | 28.03.2015 02:23 |
Myydään uudet erikoislujat CrMo4340 etuakselit&murrokset & SpartanLocker Samurai&SJ413 | Kempman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.04.2014 20:12 |
Kesädieselin säilyvyys & Keskustelua PÖ:stä | tonikki | Tekniikka & Jutustelu | 51 | 22.04.2013 18:43 |
Myydään Dana 44 & 25? & T90 & Dana 18 MYYTY | SeppoHovi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.01.2013 14:10 |
Keskustelua mielenterveydestä | VonLeka | Chit-Chat | 51 | 14.09.2008 14:45 |