![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sellainen palokaasut erotteleva "piippumallin" Master löytyy tallista, olikohan 18 vai 20kW. Sillä on lämmitetty tallityömaata silloin, kun ei vielä ollut muuta lämmitystä. Talvivaluja se on myös pitänyt sulina. Masteri on pöhissyt pihalla ja kuumasta päästä on tuotu isolla kierresaumaputkella kuuma ilma kohteeseen. Pojat lämmitti sillä toista tallia yhden talven niin, että lämmitin oli sisällä ja koneen piipusta meni putki rakennuksen savuhormiin.
Siinä oli ihan uutena (muutama tunti käytetty) sellainen vika, että meni ajoittain ihan mykäksi. Vein sen takuukorjaukseen ja syyksi palajstui ohjainmoduliin (joku piirikortti?) tulevan moninapaisen johtoliittimen huono kontakti. Ehkä se oli tehtaalla lykätty huonosti paikalleen tai sitten kiinni pysymistä ei ole kunnolla varmistettu ja se oli tärissyt irti laitetta siirrettäessä. Tässä on pyörät alla, mutta sellaista kovaa muovia. Kannattaa mieluummin kantaa se kahdestaan kuin vetää pyörillään, jos pihalla siirtelee. Muuten on ollut toimiva laite ja tehnyt sen, mitä pitänytkin. Talvilaadun polttoöljyllä sitä on käytetty.
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tämmöinen?
![]() Seuraa muutamia hihasta ravistettuja arvauksia: Väitän että on ilmapumpulla. Ja että masterin osat sopii suoraan ![]() Onhan tankin täyttöreijässä verkko"sukka" paikoillaan? Kokeile tukkia takalevyn paineensäätöruuvin reikä peukalolla ja startata. Suojaritilä varmaan täytyy ottaa pois että pääsee käsiksi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tuollainen huihai. Tai ei sen merkkisenä, vaan vastaavanlainen kiinantuote, ohjauspaneelikin 1:1 samanlainen.
Ostin uutena rikkinäisenä, ilmapumppu oli kiristetty liian piukkaan eikä pyörinyt ollenkaan sekä toisessa sytytysjohdossa oli joku rokama silikonin sisässä, eli löi maihin. Ne kun korjasi niin on pelannut hyvin sen vähän mitä sitä olen käyttänyt... ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nuihin käryämisiin.
On erilaatusia "löpöjä". Lämmityskäyttöön ja moottoripolttoainetta. Luulempa ettei moottorilöpön ja dieselin eroa huomaa, mut lämmityskäyttöön (kattilaan) tarkoitettu voi kitkuta nokkaan reilummin. Siis nuissa hallilämmittimissä. Mulla on tallissa moniöljylämmitin. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oisko se käryäminen legenda jääny siitä ku vielä oli lämmitysöljy paskasempaa. https://www.lampopuisto.fi/fi/yksity...ysoljyn-tilaus |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kaveri oli pari vuotta sitten kyllästynyt omaan punaiseen IKH:lta ostettuun 20kW lämmittimensä temppuiluun ja tuprautteluihin.
Meinasi heittää rautaromukasaan, mutta pelastin pois. Pitihän se heti preparoida ja katsoa minkä takia kone kiukuttelee. Ensinnäkin ne kumiset polttoaineletkut piti lyhentää joka nipan juuresta, koska kaikki liitokset olivat halkeilleet ja päästivät ylimääräistä ilmaa polttoainejärjestelmään. Muutaman lämmityskerran jälkeen kone alkoi taas temppuilemaan. Tällä kertaa syynä oli lamellipumpun kiinni juuttuneet lamellit. Koska osa lamelleista oli jo niin haperoa tavaraa, niin ilmapumppu ei enää jaksanut pumpata tarpeeksi ilmaa ja koko pumppu olisi pitänyt uusia. Tässä lämmittimessä on poltinpää kuten öljypolttimessa. Suutin on samanlainen ja myös polttoaineen sytytysjärjestelmä. Sama akseli pyörittää ilmapuhallinta ja lamellipumppua. Tuo lamellityyppinen ilmapumppu painaa paineilmaa suutinpäähän, josta toinen letku vetää alipaineella polttoainetta tankista. Samankaltainen toimintaperiaate, kuin esim. maaliruiskussa. Omaan lämmittimeeni rakensin normaalin paineilmalaitteistoista tutun virtaussäätimen, vedenerottajalla varustettuna. Nyt on helppo säätää koneen tehoja, kun vain vähän hienosäätää paineilman virtauksen määrää. Laite ei pölläyttele, eikä kärytä. Vielä pari varoituksen sanaa: Uusi lamellipumppu kannattaa ostaa, varsinkin jos lämmittelee toiselta vuokrattuja työtiloja. Siinä jää palovakuutuksista korvaukset saamatta, jos vaikka kytemään jäänyt rälläkän- tai hitsauskipinä sytyttää yöllä hallin palamaan. Vakuutusyhtiön tarkastaja kuitenkin päättää, että palo on alkanut viallisesta, itse laittomasti korjatusta lämmittimestä, joten eipä maksella korvauksia. Pahimmassa tapauksessa saattaa saada tuhopoltosta syytteet niskaan... ![]() |
![]() |
Luokat |
lämmitin, master, polttoöljy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Keskustelua työturvakengistä | koira | Chit-Chat | 49 | 28.03.2015 02:23 |
Myydään uudet erikoislujat CrMo4340 etuakselit&murrokset & SpartanLocker Samurai&SJ413 | Kempman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.04.2014 20:12 |
Kesädieselin säilyvyys & Keskustelua PÖ:stä | tonikki | Tekniikka & Jutustelu | 51 | 22.04.2013 18:43 |
Myydään Dana 44 & 25? & T90 & Dana 18 MYYTY | SeppoHovi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.01.2013 14:10 |
Keskustelua mielenterveydestä | VonLeka | Chit-Chat | 51 | 14.09.2008 14:45 |