![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Näkeekö silmäni väärin, vain onko Rubicon Expressin kiinnikkeessä edelleen se sama tekovika, että eivät ole viitsinneet hitsata sisäpuolelta saumoja? Tuo repeää jossain vaiheessa ainakin metsäkäytössä.. Miksi 1/2" grade 8 pultti pitäisi muuttaa milliseksi? Grade 8 = lähes 12.9 vahvuinen joten varmasti kestää - sieltä hajoaa ihan muita paikkoja ennen tuota pulttia. Esim. akselinpuolella edessä pultti on originaalina vain 10mm 10.9, että se heikko kohta kiinnikkeineen on muutenkin alhaalla ![]() Missään nimessä en laittaisi 8.8 pulttia, vaan joko 10.9 tai 12.9 vahvuisena.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tässä autossa kestää varmasti tuollaisenaan. Sanokaas mistä ne pultit hommmaan kun tällä kylällä on vain 8.8 tarjota?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
|
#3
|
||||
|
||||
|
en muista et omasta oisin erikseen katellu, mut kama on jotain muuta kun tavallista patarautaa ja jos sitä on sisäpuolelta hitsattu, niin max katkoilla ja on koevenytetty sen verran, et ensin lähtee jeepistä koripalkeista pala irti, kun tuo rauta repee.. sitte en tiiä, muuttusko tilanne miten rajusti jos sen hitsaa koriin läpisaumoilla kiinni.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
edit: kiinnikeellä ei ole tapana revetä kokonaan, vaan alkaa murtua jostain kohti saumasta, yleensä tietysti sellaisesta nurkasta mihin levy päättyy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.12.2015 20:12 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
siinähän se kovin rasitus tuppaa olemaan, oisko sitten niin et suurpiirteinen hitsaus ja kovahko matsku yhessä tekee tuon "tyyppivian"?
jos kerran on yleinen, niin pitääpäs seurata, ei tuo kyllä kummonen kalikka ole itekään tehä, vaikka vähän rajuimmilla ainevahvuuksilla, ni jos repee, ni sitten ottaa mitotuksen ja laikkaa-liimaa-askartele
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Minäkin viime kesänä korjasin Re:n kiinnikettä, kun oli revennyt runkopalkin alareunaa vasten tuleva osa melkein kokonaan irti.
Pitkään kyllä hain syytä kaamealle woblaukselle, ennen kun huomasin moottorin vaihdon yhteydessä rikkinäisen kiinnikkeen....
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Panhardissa/ kiinnikkeessä mukana tullut 1/2" grade 8 pultti kannattaa käyttää, en näe oikeasti mitään järkeä vaihtaa sitä muuksi tai toisen kokoiseksi jos se kerran tuollaisenaan kelpaa käyttöön.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.12.2015 21:27 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
IKH:sta saa vahvoja pultteja ainakin
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
mikä öljy -95 kasi grandin lootaan? samaa kun AW4, vai pitääkö olla joku omansa?
alkaa pikkuhiljaa siirtyä jännän äärelle ja jos joululahjaksi pääsis kruisailemaan kasikoneella, ni melki tiedettävä ja hommattava etukäteen litkut..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
1988 ja uudemmat: Mopar ATF+4 (esim MOP5103531EA tai vastaava luokituksen täyttävä),
__________________
Killing time is not murder |
|
#12
|
||||
|
||||
|
menin jo sekasin, tätä käyttäny Aisinissa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59020...exron-III-378L
kelepaako sama, vai otettava tuota kalliimpaa viel pyörimään parikytä litraa hallin nurkkiin? ja jos käy, niin käykö myös wagoneerin TH400 sama litku? muuten mitään, mut porukassa neljä autoo joille sopis ni helepottus tuo resurssien hallinta, kun kaikkiin voi kaadella samat tavarat
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Niitä en kyllä takaisin laita kun ne oli torx kannalla ja toinen oli jo pyöristynyt. Taakse nämä siis vaihdettu ja siellä on 8.8 pultit nyt. Liekkö tuon JKS:n panhardin mukana uusia pultteja? käsittääkseni ei, joten menee tilattavaksi. Tuo etupanhardin mukana tullut pultti, joka menee uniballin läpi se ei tosiaankaan mahdu tuon rubiconin kiinnikeen rei´istä. Enka haluaisi sitä porata, koska miten käy sitten kun ja jos vaihdan sen rubiconin tangon tilalle? reiät on väljä? Pultteja ei muuten tullut kiinnikkeen mukana, joten siihen hyödynnän alkuperäiset. nippeli.fi tuli jo tutkittua ja kaikki oli 8.8 siellä ![]() EDIT: Jaha.. täällä oli toinenkin sivu jo.. Kiitos vinkistä hitsaa! IKH:lla näyttäisi olevan.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 16.12.2015 07:31 |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Rubiconin kiinnikkeen reikä 14mm Alkuperäinen takapanhardin pultti 12mm Eli tuo rubiconin kiinnikeen reikä porattava 14mm -> 16mm tai Tehtävä soviteholkit niin että siihen saa 12mm pultin? Taakse tilaan 12mm 10.9 pultit joten se on ok.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 16.12.2015 12:24 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
siihen RE kiinnikkeeseen tarttee sorvauttaa kolme helaa, joilla sen saa käymään tuon procompin tms kanssa. ite tutkin aikonaan sitä systeemiä ja M12 12.9 pultti sopivan mittanen, supparihela et on timmi häränsilmän kanssa ja sit päihin kaksi rajoitinhelaa, ettei heilu eestaas.. ja ne rajottimet oltava sillai et menee RE kiinnikkeen läpite ja on päistä tasan, vähän näppäröintiä, että sen saa hyvin käymään. kaikkein helpoin on ottaa mallia RE kiinnikebracketistä ja hitsata kapeemmalla silmävälillä oma kiinnike..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eilen tuli vahvistus että JKS:n tankokin on lähtenyt matkaan. Tammikuussa päästään punomaan paikoilleen. Tuskin kerkee jouluksi tulla?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |