Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 11.12.2015, 18:42
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Siks, kun ne toimii. Vilkut kaipaa nyt sähköä, ja auto lopettaa takavilkkuken käytön kun kaikki ei täsmää. Mikä tuon katkaistavan funktio on ? Ylimääräisen releen syöttöjännite, ohjaushan siellä naksuttaakin jo ?

Voisko olla, et se katkaistava johto on se joka kertoo oikarista takavaloissa

Nykyautot kun osaa kertoa jo mikä vika ja missä lampussa se on


Ny kun sitä purkilta tulevaa johtoa joka kertoo "hai sie auto, teäl on purkki kaikki jeppistä antaa vilkkua vaan", niin auto lopettaa taakse vilkuttamisen, ettei koko paska ole tulessa kun sähköjohto hinkkaa runkoon ja kipinöi mahdollisesti syttyvien materiaalien lähellä



Olikos, et smart;ille pitää kertoa lampun vaihdetun tietokoneella, et kytkee jännitteet lampulle
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 12.12.2015, 10:04
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Myyjän ensimmäinen kommetti oli vaan että väärin kytketty ja sarjoissa ei ole koskaan mitään vikaa. Noh. Voihan niissä vikaa olla. Edelleen veikkaan tuota relettä vialliseksi.
Viddu, kytke niinko ohojeet sannoo ja hauku sitte kaikki muut niinko aina.
Tai oikeasthan vie se taimaanlahaja jonnekki korjaamolle missä oikeat ihmiset tekkee oikeita töitä niin ehkä siis ehkä se toimii niinko haluat tai sitte ei
On taas kyllä ihme vänkyttämistä että myyjä on paska niinko nerdolla on totuttu vitu,
ja taas oma moka? voi perse nyt kyrpii
Ja en, siis EN ole myyjän enkä kenekhän muun asialla ko omalla kännisellä mielipitheelä ja pysyn sanojeni takana ko selviän,
perkele että kyllä nyt uituttaa.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 14.12.2015, 08:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hami Näytä viesti
Viddu, kytke niinko ohojeet sannoo ja hauku sitte kaikki muut niinko aina.
Tai oikeasthan vie se taimaanlahaja jonnekki korjaamolle missä oikeat ihmiset tekkee oikeita töitä niin ehkä siis ehkä se toimii niinko haluat tai sitte ei
On taas kyllä ihme vänkyttämistä että myyjä on paska niinko nerdolla on totuttu vitu,
ja taas oma moka? voi perse nyt kyrpii
Ja en, siis EN ole myyjän enkä kenekhän muun asialla ko omalla kännisellä mielipitheelä ja pysyn sanojeni takana ko selviän,
perkele että kyllä nyt uituttaa.
Sen hyvän huollon kun vielä löytäisi missä eivät tekisi täyttä paskaa ja yrittäisi kusettaa. Esim. tähän samaiseen autoon on kohta kolme viikkoa odoteltu pyyhkijöitä kun huolto ei tiedä millaiset pyyhkijät autoon kuuluu. Eikä kyllä maahantuojakaan tiedä ja ilmeisesti valmistajakaan ei tiedä. Jotenkin kummallista. Pitääkö asiakkaan itse alkaa selvittään pyyhkijöitä? Tuon auton pitäisi vastaa vuosimallin 2016 autoa ja siinä on syystä tai toisesta täysin erilainen pyyhinkiinnitystapa kuin 2015 mallisessa autossa. Mutta jotenkin olettaisi, että kyllä huollon silti pitäisi tietää mitä sinne tulee. Virallinen merkkihuolto antoi myös suosituksia nesteistä, mitä autoon EI SAISI laittaa. Taas piti itse selvitellä, että pitääköhän tuo nyt ihan paikkaansa. Ei pitänyt ja kun kysyi niiltä, että kuis tämä neste on valmistajan virallinen suositus niin johan tuli meriselityksiä.. Mitä olisi taas tapahtunut kun olisin noudattanut huollon ohjeita ja kone olisi vaikka hajonnut? Minun vikahan se olisi vaikka olin noudattanut huollon ohjeita. Tällä hetkellä myös vähän näyttää siltä että kaikki mitä etukäteen myyjältä selvitin autosta ei ole pitänyt paikkaansa. Myyjä saanut tietää huollosta vastaukset kysymyksiin. Ei se merkkihuolto ole siis mikään ratkaisu asiaan. Esim. autossa ei pitänyt olla rengaspainetunnistimia renkaissa vaan se piti abs:n kehältä mittaa paine. No se sitten oli täyttä paskaa taas kerran. Yksi anturi 120€/kpl, eli 480€/sarja. Talvirenkaat + työt maksoi 320€. Nuo hemmetin anturit maksaa enemmän kuin renkaat ja työt! Tosin tuo firma mikä renkaat vaihtoi ilmoitti, että heidän kauttaa anturit saa 40€/kpl. Lisäksi kun tuossa talvirenkaita laitettiin alle niin nämä anturithan hajosi joka renkaasta kun etukäteen oltiin sanottu ettei siellä ole antureita ja näin toimittiin. No kun siellä oli anturit niin tästähän pestiin kädet koko touhusta sanomalla, että teidän olisi pitänyt itse varmistaa onko ne anturit siellä vai ei. Eikä näin ollen takuuseen saa uusia antureita. Toisin sanoen ihan sama mitä huolto/myyjä sanoo niin itse olet siitä loppupeleissä vastuussa. Vaikka huolto/myyjä antaa vääriä tietoja. Ei se mun mielestä ihan noin pitäisi mennä. Jos valmistajan virallisesta huollosta saa väärää tietoa niin ei se asiakkaan syyksi pitäisi laittaa. Onneksi en noita kysele koskaan puhelimella vaan aina sähköpostilla niin on todiste mitä taas on väitetty. Toinen mikä aiheuttaa ongelmia on rekisterinumero. Koska auto on sen verran tuore niin se ei näy missään huoltojen rekistereissä. Runkonumerolla ei taas tee mitään kun sillä ei etsitä tietoa. Tähän on ratkaisuna vaan odottaa joku puolisen vuotta, että se ilmestyy sinne. Yritä siinä sitten tilailla huoltoja/asennuksia kun mikään liike ei tunnista koko autoa. Eikä kelpaa auton merkki ja malli. On tuokin vähän kummallista. Eikä tuo ongelma koske vain tätä autoa. Ainakin pk-seudulla nuo kaikki huollot tuntuu osaavan tuon kusettamisen, mutta ei sitä oikeaa korjausta. Tai sitten nykyään vaan luotetaan niin paljon noihin auton kertomiin tietoihin ja vaihdetaan täysin turhaan kalliita osia sinne. Lopuksi kun vika ei selviä niin aina pestään kädet koko touhusta ja käsketään menemään jonnekin muualle. Syy miksi mielummin itse asentelen noita kuin annan jonkun liikkeen tehdä ne. Itse ainakin tiedän mitä sinne olen tehnyt, koska kuitenkin loppupeleissä itse sen joudun maksamaan. Jos jälki on paskaa niin itseä saa syyttää.

Ja mitä tuohon sarjaan tulee niin en todellakaan lähde alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki ilman että tiedän mitä ne tekee. Edelleenkin auton valmistajan virallisen ohjeen mukaan sitä piuhaa ei vedetä poikki, mutta koukun valmistajan mukaan vedetään. Tässä on pieni ristiriita. Vedän sen piuhan poikki niin koko auto ei enää käynnisty. No meinaatko että se korjaaminen menee valmistajan piikkiin? Ei taida mennä. Riittääkö että piuhan yhdistää takaisin? Ei mitään varmuutta. Vien sen johonkin liikkeeseen niin minähän sen taas maksan kun huolto töpeksii..

Mitä tuohon myyjään taas tulee niin ei ole koko kaverista enää kuulunut yhtään mitään. Kysyin siltä vielä voinko jostain vaikka ostaa erillisen releen niin ei mitään ole kuulunut. Näin sitä Hami ilmeisesti asiat kuuluu hoitaa? Myydään uutta tavaraa perävalotakuulla.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 14.12.2015, 11:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.607
Perusasetus

Kohdassa 16 kerrotaan selvästi liittimen B1 nastan olevan akkujännitteelle (B+/30). Punainen 2.5 neliömillin piuha poikki, puristetaan liitin kiinni ja kytketään punakeltaiseen johtoon, joka syöttää jännitteen oikeaan osoitteeseen. Auton kytkiksiä tutkimalla selviäisi miksi vilkut eivät toimi, mutta tässä ei taida olla kuin tuo koukun kytkis tarjolla niin pitää tehdä sen mukaan.
Jos huolto kerran on noinkin hyvällä tolalla kuin kehut, niin en luottaisi ohjeeseen olla katkomatta ja kytkemättä sitä johtoa. Se ei kuitenkaan ole mikään väyläjohto tms, sen katkaisu vastaa akkukaapelin irroitusta. Jätät vaan jonkun sentin varaa liittimeen, jos tuleekin tilanne että se tarvitsee kytkeä takaisin.

Ja tuo kohta 22 on sitä varten jos vedät vaunua minkä akkua täytyy saada ladattua. Eivät vaikuta vilkujen toimintaan, eivätkä ole tarpeellisia jos tavan Muuli on perseessä kiinni
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 14.12.2015, 13:09
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti

Ja mitä tuohon sarjaan tulee niin en todellakaan lähde alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki ilman että tiedän mitä ne tekee. Edelleenkin auton valmistajan virallisen ohjeen mukaan sitä piuhaa ei vedetä poikki, mutta koukun valmistajan mukaan vedetään. Tässä on pieni ristiriita.

Todennäköisesti koukkuvalmistajan (-myyjän) ja autonvalmistajan (jälleenmyyjäorganisaation) piuhasarjat ovat eritavalla toteutettuja. Siitä tulee tuo ero.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 15.12.2015, 01:16
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

On se hyvä


Että oma käyttis on vuodelta 1983 eikä mikään uus ni saa rauhassa kytkeä kärryn rasiat (3 kpl) ilman mitään tietokone ja muita valo onkelmii
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 15.12.2015, 07:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mechanic-71 Näytä viesti
Että oma käyttis on vuodelta 1983 eikä mikään uus ni saa rauhassa kytkeä kärryn rasiat (3 kpl) ilman mitään tietokone ja muita valo onkelmii
Näin se meni myös tuohon edelliseen 2007 vuodelta olevaan autoon. Tökkäsi vaan liittimet valmiisiin tökkeleihin ja se oli siinä.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 19.12.2015, 09:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Nyt sain vahvistuksen maahantuojalta, että se piuha mikä pitäisi vetää poikki niin saa vetää poikki. Alkuperäisessä Renault sarjassa siinä tulee alkuperäiseen liitokseen vaan liitäntä. Mutta tuossa uudessa se piuha pitää vetää poikki, että sen saa liitettyä. Kyseinen piuha ei ole alunperin liitetty mihinkään. Eli tökkää siihen liittimeen. Maahantuojalta sai oikein kuvan siitä liittimestä ja tarkan selostuksen mikä napa sieltä pitää irroittaa/poikkasta. Tosin sitä ne hieman ihmetteli että jos akulta syötän suoraan virtaa sille liittimelle niin sen teoriassa pitäisi ajaa sama asia kuin tuon liittimen. Miksei ne vilkut sitten toimi silloin? Noh. Liitän tuon piuhan siihen niin katsotaan kuinka käy. Toivottavasti siellä joku tietokone aktivoituu ja kertoo koneelle miten ne valot pitää alkaa toimia.

Myyjäkin aktivoitui. Hän on sitä mieltä että voin toimittaa tuon releen suoraan puolaan, missä tukkuri tutkii sitä. Omalla kustannuksellani totta kai. Hän ei ole kuulemma tavaran toimittajana oikein vastuussa mistään. Voin myös palauttaa koko johtosarjan tuonne puolaan omalla kustannuksella ja saan rahat joskus sitten takaisin. Voin myös itse yrittää korjaa releen.. Nämä oli kaverin vaihtoehdot. Vähän kusee idea ostaa suomesta, kun kuitenkin joudut itse lähetteleen ulkomaille kamaa ongelma tilanteessa. Kaveri vaan vetoo että laki on muuttunut, mutta ei se oikein faktaa kaiva mistään esille. Itse tosiaan ehdotin että toimitan osan myyjälle, joka toimittaa sen tukkurille. Ei onnistu. Noh. Ei sinällään kyllä ihmetytä. Kun halvalla jostain saa niin onhan sen palvelun pakko olla sitten ihan perseestä. Mistään muualta en nimittäin koukkua ja sähkösarjaa saanut noin halvalla. Tosin syksyllä ebayn kautta ois saanut vielä halvemmalla, mutta olin jo tuon tilannut.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 19.12.2015, 12:13
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Thumbs up

Edelleen, se syöttävä johto lienee valonvalvonnan alaisuudessa. Siks ei suoraan sen ohittamisella toimi.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 19.12.2015, 21:13
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Edelleen, se syöttävä johto lienee valonvalvonnan alaisuudessa. Siks ei suoraan sen ohittamisella toimi.
Jep. Näinhän se oli. Ongelma poistui kun tuon piuhan poikkasin ja kytki toimintaan. Ohjeen mukaan sen piti olla 2.5mm piuhaa, mutta se on kyllä oikeasti lähempänä 0.5mm piuhaa. Hieman oli haastavaa saada kuorittua se. Sen piuhan vieressä oli keltainen piuha, mikä ei myöskään johda yhtään mihinkään ja tuo keltainen piuha oli 2.5mm paksua. Tuossa kun testerillä kokeilin niin se edelleen väitti valojen toimivan kuten ennen, eli kummatkin vilkut vilkkuu ja jarruvalo myös. Mietin jo sen keltaisen piuhan pätkäisemistä, mutta kävin sitten kokeileen mitä se tekee oikean vaunun kanssa. Testasin 13-napaisella vaunulla ja tuolla 13->7 napaisuus adapterilla. Kummallakin toimii kaikki ok. Ehkä testeri ei sitten anna tarpeeksi vastusta? Vaunussa ei saa myöskään olla led-valoja. Led-valojen kanssa koukun sähköt ei toimi ollenkaan. On myös mielenkiintoista kun tuossa omassa kärryssä kuskin puoleinen vilkku on hieman kosketushäiriötä omaavaa. Ja se kun tapahtuu kesken ajon niin auton vilkut sekoaa. Joko ne ei toimi ollenkaan kuskin puolelle vilkuttaessa tai sitten tulee melkoinen strobo valo vilkusta. Pitää vähän parantaa sitä vilkun kosketusta niin ei tule tuollaista säätöä. Aivan persiistä tuollaiset tietokoneen ohjamaat valot.

Jostain pitää myös keksiä millä siirretään tuota sähköpistoketta n.10cm lähemmäs koukkua. Nyt se on sellaiset 20-25cm koukusta. En tiedä mikä idea on ollut tehtaalla kun ovat sinne keksineet laittaa koukun sähköpistokkeen paikan. Piuhaa kyllä riittää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ61 Sammutin kytkennät ..Marko.. Tekniikka & Jutustelu 0 11.03.2014 16:39
G Mersun koukun massasta Gee. Tekniikka & Jutustelu 4 29.07.2013 22:11
Vinssin vaijerin koukun kiinnitys osilpi Tekniikka & Jutustelu 36 07.02.2009 20:54
Chevyn generaattorin kytkennät Sten Tekniikka & Jutustelu 3 04.10.2007 07:08
patrollin mittarin kytkennät american Tekniikka & Jutustelu 2 28.03.2006 13:32


Sivu luotu: 03:20 (GMT +2).