|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Lainaus:
Voisko olla, et se katkaistava johto on se joka kertoo oikarista takavaloissa Nykyautot kun osaa kertoa jo mikä vika ja missä lampussa se on Ny kun sitä purkilta tulevaa johtoa joka kertoo "hai sie auto, teäl on purkki kaikki jeppistä antaa vilkkua vaan", niin auto lopettaa taakse vilkuttamisen, ettei koko paska ole tulessa kun sähköjohto hinkkaa runkoon ja kipinöi mahdollisesti syttyvien materiaalien lähellä Olikos, et smart;ille pitää kertoa lampun vaihdetun tietokoneella, et kytkee jännitteet lampulle
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#27
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tai oikeasthan vie se taimaanlahaja jonnekki korjaamolle missä oikeat ihmiset tekkee oikeita töitä niin ehkä siis ehkä se toimii niinko haluat tai sitte ei On taas kyllä ihme vänkyttämistä että myyjä on paska niinko nerdolla on totuttu vitu, ja taas oma moka? voi perse nyt kyrpii Ja en, siis EN ole myyjän enkä kenekhän muun asialla ko omalla kännisellä mielipitheelä ja pysyn sanojeni takana ko selviän, perkele että kyllä nyt uituttaa. |
#28
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja mitä tuohon sarjaan tulee niin en todellakaan lähde alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki ilman että tiedän mitä ne tekee. Edelleenkin auton valmistajan virallisen ohjeen mukaan sitä piuhaa ei vedetä poikki, mutta koukun valmistajan mukaan vedetään. Tässä on pieni ristiriita. Vedän sen piuhan poikki niin koko auto ei enää käynnisty. No meinaatko että se korjaaminen menee valmistajan piikkiin? Ei taida mennä. Riittääkö että piuhan yhdistää takaisin? Ei mitään varmuutta. Vien sen johonkin liikkeeseen niin minähän sen taas maksan kun huolto töpeksii.. Mitä tuohon myyjään taas tulee niin ei ole koko kaverista enää kuulunut yhtään mitään. Kysyin siltä vielä voinko jostain vaikka ostaa erillisen releen niin ei mitään ole kuulunut. Näin sitä Hami ilmeisesti asiat kuuluu hoitaa? Myydään uutta tavaraa perävalotakuulla. |
#29
|
||||
|
||||
Kohdassa 16 kerrotaan selvästi liittimen B1 nastan olevan akkujännitteelle (B+/30). Punainen 2.5 neliömillin piuha poikki, puristetaan liitin kiinni ja kytketään punakeltaiseen johtoon, joka syöttää jännitteen oikeaan osoitteeseen. Auton kytkiksiä tutkimalla selviäisi miksi vilkut eivät toimi, mutta tässä ei taida olla kuin tuo koukun kytkis tarjolla niin pitää tehdä sen mukaan.
Jos huolto kerran on noinkin hyvällä tolalla kuin kehut, niin en luottaisi ohjeeseen olla katkomatta ja kytkemättä sitä johtoa. Se ei kuitenkaan ole mikään väyläjohto tms, sen katkaisu vastaa akkukaapelin irroitusta. Jätät vaan jonkun sentin varaa liittimeen, jos tuleekin tilanne että se tarvitsee kytkeä takaisin. Ja tuo kohta 22 on sitä varten jos vedät vaunua minkä akkua täytyy saada ladattua. Eivät vaikuta vilkujen toimintaan, eivätkä ole tarpeellisia jos tavan Muuli on perseessä kiinni
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#30
|
|||
|
|||
Lainaus:
Todennäköisesti koukkuvalmistajan (-myyjän) ja autonvalmistajan (jälleenmyyjäorganisaation) piuhasarjat ovat eritavalla toteutettuja. Siitä tulee tuo ero. |
#31
|
|||
|
|||
On se hyvä
Että oma käyttis on vuodelta 1983 eikä mikään uus ni saa rauhassa kytkeä kärryn rasiat (3 kpl) ilman mitään tietokone ja muita valo onkelmii
|
#32
|
|||
|
|||
Näin se meni myös tuohon edelliseen 2007 vuodelta olevaan autoon. Tökkäsi vaan liittimet valmiisiin tökkeleihin ja se oli siinä.
|
#33
|
|||
|
|||
Nyt sain vahvistuksen maahantuojalta, että se piuha mikä pitäisi vetää poikki niin saa vetää poikki. Alkuperäisessä Renault sarjassa siinä tulee alkuperäiseen liitokseen vaan liitäntä. Mutta tuossa uudessa se piuha pitää vetää poikki, että sen saa liitettyä. Kyseinen piuha ei ole alunperin liitetty mihinkään. Eli tökkää siihen liittimeen. Maahantuojalta sai oikein kuvan siitä liittimestä ja tarkan selostuksen mikä napa sieltä pitää irroittaa/poikkasta. Tosin sitä ne hieman ihmetteli että jos akulta syötän suoraan virtaa sille liittimelle niin sen teoriassa pitäisi ajaa sama asia kuin tuon liittimen. Miksei ne vilkut sitten toimi silloin? Noh. Liitän tuon piuhan siihen niin katsotaan kuinka käy. Toivottavasti siellä joku tietokone aktivoituu ja kertoo koneelle miten ne valot pitää alkaa toimia.
Myyjäkin aktivoitui. Hän on sitä mieltä että voin toimittaa tuon releen suoraan puolaan, missä tukkuri tutkii sitä. Omalla kustannuksellani totta kai. Hän ei ole kuulemma tavaran toimittajana oikein vastuussa mistään. Voin myös palauttaa koko johtosarjan tuonne puolaan omalla kustannuksella ja saan rahat joskus sitten takaisin. Voin myös itse yrittää korjaa releen.. Nämä oli kaverin vaihtoehdot. Vähän kusee idea ostaa suomesta, kun kuitenkin joudut itse lähetteleen ulkomaille kamaa ongelma tilanteessa. Kaveri vaan vetoo että laki on muuttunut, mutta ei se oikein faktaa kaiva mistään esille. Itse tosiaan ehdotin että toimitan osan myyjälle, joka toimittaa sen tukkurille. Ei onnistu. Noh. Ei sinällään kyllä ihmetytä. Kun halvalla jostain saa niin onhan sen palvelun pakko olla sitten ihan perseestä. Mistään muualta en nimittäin koukkua ja sähkösarjaa saanut noin halvalla. Tosin syksyllä ebayn kautta ois saanut vielä halvemmalla, mutta olin jo tuon tilannut. |
#34
|
||||
|
||||
Edelleen, se syöttävä johto lienee valonvalvonnan alaisuudessa. Siks ei suoraan sen ohittamisella toimi.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#35
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jostain pitää myös keksiä millä siirretään tuota sähköpistoketta n.10cm lähemmäs koukkua. Nyt se on sellaiset 20-25cm koukusta. En tiedä mikä idea on ollut tehtaalla kun ovat sinne keksineet laittaa koukun sähköpistokkeen paikan. Piuhaa kyllä riittää. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ61 Sammutin kytkennät | ..Marko.. | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.03.2014 16:39 |
G Mersun koukun massasta | Gee. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.07.2013 22:11 |
Vinssin vaijerin koukun kiinnitys | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 07.02.2009 20:54 |
Chevyn generaattorin kytkennät | Sten | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.10.2007 07:08 |
patrollin mittarin kytkennät | american | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.03.2006 13:32 |