Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2015, 06:14
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Eikkait niitä tukivarsia kovin paljon eri kohtiin saa? Koska se rungonpuoleinen kiinnike tulee samallatapaa kun Piipari:lla.. saa tukivarsien kanssa akselin olemaan pituussuunnassa suurinpiirtein kohallaan, niin pääsee siihen ihanaan iskari&jousi hommaan..

Viipo voiskin neuvoa onko jotain tärkeetä ja huomioimisen arvosta vielä tässävaiheessa, ennenkun mallaillaan jousia ja iskareita paikalleen?
Piipariltahan niitä vois käydä bertasta vakoilemassa vaikka viikonlopun aikana..
Kyllä sinne murikan puolelle vaan tuppaa olemaan hankalampi saada kaikki mahtumaan...Se kun ei jatku heti pyöreenä murikasta akseliputki. Vaan sieltä ne paikkansa hakee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2015, 20:33
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piipari Näytä viesti
Kyllä sinne murikan puolelle vaan tuppaa olemaan hankalampi saada kaikki mahtumaan...Se kun ei jatku heti pyöreenä murikasta akseliputki. Vaan sieltä ne paikkansa hakee.
Juu varmasti on.. Sieltä ne vaa paikkansa löytää. Etenkii kun tänään tuli polttoleikkeet, ja tuntuu että ei ihminen kestä nahoissaan kun on sen verta kova polte hitsaa

Eli niille rangen jakareille tuli korvakot, mallia ''muotoileitse''
Kuinmyös samasille jakareille tuli rungonpuolikiinnikkeet, taisiis.. semmoset kiinnikelaput, materiaalina hardox400.

Ja GR:n jakari-runko kiinnikkeet tuli, polttivat 25mm plootusta..


Päivitellään huomenna kuvia turhanpäiväsistä hommista.

__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2015, 15:02
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Houston... We have a problem.



Laitoimma jakarit puslineen kasaan, jakari kässiin ja eiku auton alle suunnittelee. Eipähä se mitä mahu tuonne, ennenkö tekis seuraavia muutoksia;
A) Korinkannakkeen siirto
B) Etuakselin siirto eteenpäin.

Siinäpä vaihtoehdot.
Mitä tulee tuohon vaihtoehtoon;
A) Korinkannakkeen siirto, liekkö miten pala kakkua? Niitattu näköjää runkoon. mitälie sanoo katastusmies? (korinkannakkeiden määrä ei muutu, mutta yhden paikka?
B) Mitä se konttorisetä tuumaa akselin siirrosta? Piipari:lla oli ilmeisesti muutama sentti otettu eteenpäin... kai? muistaakseni? riittääkö kardaanin mitta, vai joutuuko jopa jatkamaan ?
apuvaa, mitä ma teen

No, sikäli ettei menis niinkää helpoks, niin rangen kiinnikkeet poltettu vituiks. Eli joutuu täyttää pulttien reiät hitsaamalla, ja kairaa ite reiät niin onpaha sit kohillaa neki. kele.


Eli ruvetaanko suunnittelee akselin siirtoa eteenpäin, vai korinkannakkeen siirtoa taaksepäin?

Jos sitä korinkannaketta ruvetaan siirtää, niin pitäs selvittää että mikä viaddu on tämä mysteerimöykky. Kaks letkua sinne tulee, ja kovin tuntuu olevan ''panssaroitu''. Mitään hajua toiminnasta ei ole? Voiko tuon heittää hevonvitt... tuolta?





Tämmöne on ollu jonkuviikkoa nyt käytössä, on muute hyvä laitos. Suosittelen!
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2015, 15:58
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Mysteerimöykky


Mysteerimöykky on alipainesäiliö. Voi ottaa pois tai korvata vaikka HJ:n pienemmällä säiliöllä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2015, 16:51
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hemmobj40 Näytä viesti
Mysteerimöykky on alipainesäiliö. Voi ottaa pois tai korvata vaikka HJ:n pienemmällä säiliöllä.
Eli mie voin vaikka palosammuttimesta tehdä sinne säiliön?
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2015, 18:30
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Voipi tehä vaikka sammuttimesta, mut tuossa aikasemmin mainittu hj:n säiliö ehottomasti helpoin ratkasu, koska saatavuuskin on erinomainen...:P Kait se onnistuu nykysinkin leimata saman mallisarjan isommalle akselivälille, eli kyllä täältä ainakin suositus etuakselin siirrolle eteenpäin. Toki siinä tulee kaikkee jännää sivutuotetta, kuten kartaanin joutuu tekemään uusiks, lokarit uusiks (jatke) jne....Mut helposti etuylitys pois kokonaan ja pidempi akseliväli tuntus olevan mukavampi vähän joka suhteessa. Helpoin on varmasti leikellä vaan tilaa siihen korin kannakkeeseen tai siirtää se eri kohtaan, ei varmasti oo katsurilla mitään sanomista kunhan on kunnolla tehty.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2015, 19:48
Tappokirves Tappokirves ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.13
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 143
Perusasetus

Tunkkaa kori kantamaan tunkin varaan ja levennät vanhaa kiinnikettä. Näin itse lähtisin tekemään. En usko että katsuri mitään sanoo, itsellä ei tule olemaan kuin pari niittiä alkuperäisiä. Loput pulteilla ja hitsaamalla, jos inssi inisee vien muualle katsastettavaksi
__________________
Kahta en vaihda: Stihl ja Toyota!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2015, 20:01
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piipari Näytä viesti
Voipi tehä vaikka sammuttimesta, mut tuossa aikasemmin mainittu hj:n säiliö ehottomasti helpoin ratkasu, koska saatavuuskin on erinomainen...:P Kait se onnistuu nykysinkin leimata saman mallisarjan isommalle akselivälille, eli kyllä täältä ainakin suositus etuakselin siirrolle eteenpäin. Toki siinä tulee kaikkee jännää sivutuotetta, kuten kartaanin joutuu tekemään uusiks, lokarit uusiks (jatke) jne....Mut helposti etuylitys pois kokonaan ja pidempi akseliväli tuntus olevan mukavampi vähän joka suhteessa. Helpoin on varmasti leikellä vaan tilaa siihen korin kannakkeeseen tai siirtää se eri kohtaan, ei varmasti oo katsurilla mitään sanomista kunhan on kunnolla tehty.
Paljon saa jatkaa lokareita ja siirrellä simpukkaa jne jos pelkkää etuakselia siirtää.. Bj42 akseliväli on 228,5cm ja bj43 243,cm
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 Tepi_p Tekniikka & Jutustelu 1 05.06.2011 15:14
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
M: HJ60 ja HJ60,5 ZTR O/M/V Ajoneuvot 2 12.10.2007 13:51
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 23:32 (GMT +2).