![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sitä mä oon kans ihmetelly miks 2,5 ja 3,0 on vähempi tehoo ja vääntöä ku 2,0 ja 2,2 henkilöbiilien koneissa
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Diisel power!!!! ainaki sata heppaa ja törkee vääntö! Jopa enemmän kuin vakiona!! Ei savuta paljoo!!
![]() ![]() No joo... kait noi henkilö kiisselit pääsee niin paljon vähemmällä kuormituksella, niin niistä voidaan ottaa hetkellisiä vääntöjä ja tehoja suhteessa paljonkin enemmän. Kyl varmaan toi maasturin kone kestää pidempään, varsinkin jos molemmilla vedettäis jotain överii trailerii.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Josaain uudemmassa pikku etuvetoisessa se voi olla 15% ja uusisaa bemmeissä vaikka takavetoinen, niin 17% luokkaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
lastulla ilmeisesti melkee 600nm sais. tämähän on ilmotettu teho. rullilla voi olla asia erillainen.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Luulen että verraten bmw ja hiasea niin erot tehoille löytyy jo voimansiirrosta ja sylinterien lukumäärästä. En näe mitään syytä miks ei esim 3.0l saisi 300hv..
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JA KIITOS KAIKESTA!!!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko porukalla jo minkälaista kokemusta ohjelmoinnista, miten on vaikuttanut polttoaineen kulutukseen.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän tuo kulutus laski...kulutus mittari näyttäny jopa 7,3L kulutusta..todellinen n. 1L lisää..vetoa huomattavasti enempi, ja liikkuu ja kulkee aivan pinta kaasulla.
Näin siis land cruiserilla, 5v automaatti.. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
N. 0,7-1ltr laski Hiluxissa -08.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
EGR pois ja imusarjan puhistus, vaikuttaa kyllä ohjelman jälkeen jo aika paljon. Kun katsoo esim 300-500tkm ajettuja koneita imusarjaan niin ei tiedä, itkeekö vai nauraako.. No mutta pysytään aiheessa.. Paljon maksaa ohjelmointi d4d hiluxiin? Jos sitä äipän autoa käyttäs piuhassa...
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo ohjelmointi merkistä riippumatta on ihan hauskaa, rouvalla on arkiajokkina tuollainen lestadiolais-juustokupu, vw caddy maxi 4-motion ja kyllä siinä monella taksikuskilla on ilme ollut näkemisen arvoinen kun ei dee5 volvolla pääse motarilla karkuun...
Vaparidiesel on kuin veltto kulli, kyllähän sillä hädän helpottaa mut kaikki hauska jää pois.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. Viimeksi muokannut Uazmies : 30.06.2016 07:39 Perustelu: Typoja |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tuli nyt uusi Hiluxi ulos Suomeenkin, tässä sitten odotellaan ensimmäistä "uhria".. Vehkeet on valmiina... Tuossa vielä Hiacen 4WD tehohäviöt, manuaalina ![]() Viimeksi muokannut Matti Karala : 08.07.2016 14:11 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
saakohan miten paljon kutiteltua 2.5 d4d 2004vm joka on tulossa puhtaasti offikäyttöön? ja mistä kohtaa alkaa nämä moottorit kuristamaan turbo,suuttimet vai ihan ecu?
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
ja vielä yks lisäkysymys. en tiiä liittyykö tähän muuten ku että 2.5 d4d kyseessä. kuullostaako ihan mahottomalle että tuohon koneeseen tulis vnt turbo joka ois mulukattu ahtopaineella toimivaksi? ja turbo ois tohon 2,5 d4d:hen tulossa vw 2,5 t5 transportterista. jospa joku etes voisi antaa mielipiteensä koko asiaan
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jännä konstruktio. Kerro sitten, kuinka potkii.. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Pitkäiskunen moottori lienee suurin syy vaisuuteen, 190hv land cruiserista saa kyllä 240hv/520nm noin normi virityksellä. Tokiha tuo teho ei ole se ainoa argumentti näissä hommissa vaan moottorin luonne. 2.5L kiertää nyt 4000rpm ihan kepeästi joten vaihteet osuu mukavammin kohdilleen ja veto jatkuu vaikkei tehoa lisättäisi kuin 20hv, omassa Hiacessa on nyt 160hv mikä on ihan ok mielestäni vakioon verraten. D4D rasittavin piirre on ollut juuri tuo onneton vetoalue.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
toyota d4d ongelmat | hitoy | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 25.07.2016 16:36 |
Myydään Toyota Avensis D4D 03 | välijäähdytin | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.04.2015 19:23 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota D4D käytettyjä suuttimia. | Keppo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 20.07.2013 11:13 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. | -MAKE- | Linkit | 1 | 04.09.2005 12:13 |