Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2015, 07:01
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Tänään oli 3.0 d4d ohjelmoitavana. 200hp ja 450nm rullilta. Huomenna toivottavasti tietää tuon oman 2.5 d4d lukemat.
Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2015, 07:04
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

Sitä mä oon kans ihmetelly miks 2,5 ja 3,0 on vähempi tehoo ja vääntöä ku 2,0 ja 2,2 henkilöbiilien koneissa ei mee järkeen...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2015, 08:06
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Diisel power!!!! ainaki sata heppaa ja törkee vääntö! Jopa enemmän kuin vakiona!! Ei savuta paljoo!!

No joo... kait noi henkilö kiisselit pääsee niin paljon vähemmällä kuormituksella, niin niistä voidaan ottaa hetkellisiä vääntöjä ja tehoja suhteessa paljonkin enemmän. Kyl varmaan toi maasturin kone kestää pidempään, varsinkin jos molemmilla vedettäis jotain överii trailerii.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2015, 12:50
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Diisel power!!!! ainaki sata heppaa ja törkee vääntö! Jopa enemmän kuin vakiona!! Ei savuta paljoo!!

No joo... kait noi henkilö kiisselit pääsee niin paljon vähemmällä kuormituksella, niin niistä voidaan ottaa hetkellisiä vääntöjä ja tehoja suhteessa paljonkin enemmän. Kyl varmaan toi maasturin kone kestää pidempään, varsinkin jos molemmilla vedettäis jotain överii trailerii.
Esim. Hiluxin voimansiirron häviö on 30% luokkaa.
Josaain uudemmassa pikku etuvetoisessa se voi olla 15% ja uusisaa bemmeissä vaikka takavetoinen, niin 17% luokkaa.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2015, 11:19
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.
yli10 vuotta vanha commonrail bemari 194hp ja 410nm vakiona.
lastulla ilmeisesti melkee 600nm sais.


tämähän on ilmotettu teho. rullilla voi olla asia erillainen.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2015, 12:39
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.
Kai huomasit että puhutaan Toyotasta..
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2015, 07:15
Matti Karala Matti Karala ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.10.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 18
Perusasetus

Luulen että verraten bmw ja hiasea niin erot tehoille löytyy jo voimansiirrosta ja sylinterien lukumäärästä. En näe mitään syytä miks ei esim 3.0l saisi 300hv..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.12.2015, 16:09
Matti Karala Matti Karala ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.10.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 18
Perusasetus

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JA KIITOS KAIKESTA!!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.01.2016, 17:01
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Onko porukalla jo minkälaista kokemusta ohjelmoinnista, miten on vaikuttanut polttoaineen kulutukseen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.01.2016, 20:06
Hailuks Hailuks ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.11
Sijainti: 016
Viestit: 53
Perusasetus

Kyllähän tuo kulutus laski...kulutus mittari näyttäny jopa 7,3L kulutusta..todellinen n. 1L lisää..vetoa huomattavasti enempi, ja liikkuu ja kulkee aivan pinta kaasulla.
Näin siis land cruiserilla, 5v automaatti..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.01.2016, 19:14
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red Näytä viesti
Onko porukalla jo minkälaista kokemusta ohjelmoinnista, miten on vaikuttanut polttoaineen kulutukseen.
N. 0,7-1ltr laski Hiluxissa -08.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.01.2016, 15:00
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 663
Perusasetus

EGR pois ja imusarjan puhistus, vaikuttaa kyllä ohjelman jälkeen jo aika paljon. Kun katsoo esim 300-500tkm ajettuja koneita imusarjaan niin ei tiedä, itkeekö vai nauraako.. No mutta pysytään aiheessa.. Paljon maksaa ohjelmointi d4d hiluxiin? Jos sitä äipän autoa käyttäs piuhassa...
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.06.2016, 07:38
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Talking

Kyllä tuo ohjelmointi merkistä riippumatta on ihan hauskaa, rouvalla on arkiajokkina tuollainen lestadiolais-juustokupu, vw caddy maxi 4-motion ja kyllä siinä monella taksikuskilla on ilme ollut näkemisen arvoinen kun ei dee5 volvolla pääse motarilla karkuun...

Vaparidiesel on kuin veltto kulli, kyllähän sillä hädän helpottaa mut kaikki hauska jää pois.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.

Viimeksi muokannut Uazmies : 30.06.2016 07:39 Perustelu: Typoja
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.07.2016, 06:43
Matti Karala Matti Karala ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.10.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Kyllä tuo ohjelmointi merkistä riippumatta on ihan hauskaa, rouvalla on arkiajokkina tuollainen lestadiolais-juustokupu, vw caddy maxi 4-motion ja kyllä siinä monella taksikuskilla on ilme ollut näkemisen arvoinen kun ei dee5 volvolla pääse motarilla karkuun...

Vaparidiesel on kuin veltto kulli, kyllähän sillä hädän helpottaa mut kaikki hauska jää pois.
Olen kuullut saman muutaman muunkin suusta.
Tuli nyt uusi Hiluxi ulos Suomeenkin, tässä sitten odotellaan ensimmäistä "uhria".. Vehkeet on valmiina...

Tuossa vielä Hiacen 4WD tehohäviöt, manuaalina
Attached Files
File Type: pdf HIACE_TURBOTEC.pdf‎ (798,7 Kt, 341 lukua)

Viimeksi muokannut Matti Karala : 08.07.2016 14:11
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.01.2017, 19:44
Mud-Terrano Mud-Terrano ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.11
Sijainti: Puolanka
Viestit: 44
Perusasetus

saakohan miten paljon kutiteltua 2.5 d4d 2004vm joka on tulossa puhtaasti offikäyttöön? ja mistä kohtaa alkaa nämä moottorit kuristamaan turbo,suuttimet vai ihan ecu?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.01.2017, 19:19
Mud-Terrano Mud-Terrano ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.11
Sijainti: Puolanka
Viestit: 44
Perusasetus

ja vielä yks lisäkysymys. en tiiä liittyykö tähän muuten ku että 2.5 d4d kyseessä. kuullostaako ihan mahottomalle että tuohon koneeseen tulis vnt turbo joka ois mulukattu ahtopaineella toimivaksi? ja turbo ois tohon 2,5 d4d:hen tulossa vw 2,5 t5 transportterista. jospa joku etes voisi antaa mielipiteensä koko asiaan
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.01.2017, 22:49
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mud-Terrano Näytä viesti
ja vielä yks lisäkysymys. en tiiä liittyykö tähän muuten ku että 2.5 d4d kyseessä. kuullostaako ihan mahottomalle että tuohon koneeseen tulis vnt turbo joka ois mulukattu ahtopaineella toimivaksi? ja turbo ois tohon 2,5 d4d:hen tulossa vw 2,5 t5 transportterista. jospa joku etes voisi antaa mielipiteensä koko asiaan
n...
Jännä konstruktio. Kerro sitten, kuinka potkii..
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.02.2016, 19:05
Matti Karala Matti Karala ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.10.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.
Pitkäiskunen moottori lienee suurin syy vaisuuteen, 190hv land cruiserista saa kyllä 240hv/520nm noin normi virityksellä. Tokiha tuo teho ei ole se ainoa argumentti näissä hommissa vaan moottorin luonne. 2.5L kiertää nyt 4000rpm ihan kepeästi joten vaihteet osuu mukavammin kohdilleen ja veto jatkuu vaikkei tehoa lisättäisi kuin 20hv, omassa Hiacessa on nyt 160hv mikä on ihan ok mielestäni vakioon verraten. D4D rasittavin piirre on ollut juuri tuo onneton vetoalue.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
toyota d4d ongelmat hitoy Tekniikka & Jutustelu 32 25.07.2016 16:36
Myydään Toyota Avensis D4D 03 välijäähdytin O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2015 19:23
Myydään / Vaihdetaan Toyota D4D käytettyjä suuttimia. Keppo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 20.07.2013 11:13
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. -MAKE- Linkit 1 04.09.2005 12:13


Sivu luotu: 20:43 (GMT +2).