Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2015, 09:33
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.436
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Pitää vain muistaa emännän ehdot tämän auton hankkimiselle, että autot ei enää saa lisääntyä. Siksipä ajattelin seuraavaks rakentaa pihatraktorin vanhasta puimurista, ja seuraava maasturiprojekti ei oo maasturi, vaan ihmeellinen maastohäksätin

Näin sitä lakia kierretään
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti

Tuttu tunne tuo "lain" kiertäminen..
Emännys ilmoitti (ihan oikeutetusti) ettei pihaan saa tulla yhtään autoa lisää ja mää nyökyttelin. "joo, ei tule."
No, pari auton koria on tullu sen jälkeen ja toisen töllin pihassa on vielä pari "harrastekohdetta".
Tilanne vois olla toisinkin....omat "aarteet" on keräilty vasta kun edellinen pidempiaikainen komendantti meni vaihtoon....että haaste se on uudenkin löytyminen, ettei yhtäkkiä tule voimaan "poikkeuslaki"

Tosin kyllä noista joku pitää laittaa jo kiertoon, ei kaikkea vaan ehi....

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2015, 09:48
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Tilanne vois olla toisinkin....omat "aarteet" on keräilty vasta kun edellinen pidempiaikainen komendantti meni vaihtoon....että haaste se on uudenkin löytyminen, ettei yhtäkkiä tule voimaan "poikkeuslaki"

Tosin kyllä noista joku pitää laittaa jo kiertoon, ei kaikkea vaan ehi....


"joku laittaa kiertoon"

Uusi vallankäyttäjä? Eihän nyt työllä kerättyjä aarteita?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2015, 20:19
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

laitoin sittenkin tylsät kolmiotuet. Turha tuonne auton alle piiloon on kovin kummoisia tukia värkätä. tarkkaavasilmäiset saattaa huomata, että jollain on lähteny reikäsaha hanskasta, ja sitte on painettu undo-nappia

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20151124_195938.jpg‎
Views:	3261
Size:	57,0 Kt
ID:	65657  
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2015, 20:44
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Siisti näköistä jälkeä ja mukava huomata että muutkin koittaa pohtia kuinka rakenteista saa mahdollisimman kestävän ja kevyen
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2015, 15:33
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Takapanhardin sain paikoilleen tänään. Meinas tuottaa harmaita hiuksia tuo hodarin liian pitkä panhardi. Koska niitähän ei saa mennä muokkaamaan, niin onneksi pihakuusen alta löytyi muutaman sentin lyhyempi panhardi

Molemmat vaatii vielä jonkunlaista tukea, ylempään ajattelin tehä toiseen runkopalkkiin kulkeutuvan V:n mallisen putkirakenteen, ja alempaan joko reijitetty kolmio tai putki viistoon

Ajokorkeudessa panhardi on nyt vaakasuorassa, ja hieman akselin yläpuolelle sijoitettu panhardi liikuttaa kumpaankin suuntaan ristiriipunnassa akselia niin, että sisäänjoustossa oleva rengas saa pari lisäsenttiä tilaa sisälokarin sisäseinään. Selkeän epäselvästi.





Sisäänjoustot rajoitan niin että pohjaanlyöntikumi tulee tuolle korkeudelle missä huonekaluputki on puristimella kiinni.
Jonkun verran pääsin kokeilemaan miten se akseli liikkuu

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2015, 23:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
laitoin sittenkin tylsät kolmiotuet. Turha tuonne auton alle piiloon on kovin kummoisia tukia värkätä. tarkkaavasilmäiset saattaa huomata, että jollain on lähteny reikäsaha hanskasta, ja sitte on painettu undo-nappia

Ensikksi iso peukku!

Siis siitä että näyttää, että tuo rakentelu tulee toteutettua aika vaatimattomilla puitteilla, ja jälkeä syntyy!

Ja jollain tavalla tuntuu "tutulta-" tuo Eiffel- vertaus

Noihin ylätukivarsien korvakoihin minä tekisin pari vahvistusta: rungon puolen korvakot (esim. tukivarran yläpään kohdalta/keskeltä) ottaisin kiinni molemmin puolin runkoaisaan siihen vaihteiston takana olevan poikittaipalkin kohdalle, vaikka suuruusluokkaa 30mm olevalla putkella...

Ja toinen mihin kiinnittäsin huomiota: tuo BJ-40 puolikevennetty taka-akseli putki ei ole hirveän luja; siis kestää murikasta/välityksestä tulevaa suoraa vääntörasitusta, JA molemista "tukivarsista-" siis lehtijousista tulevia voimia aika hyvin...
Mutta kun tehdään "tukivarret-" sovellus, niin tuo akseliputki voi antaa periksi/joustaa liikaa... (siis eteenpäin vedätettäessä ylätykivarsia venytetään voimalla x, ja alatukivarret työntää autoa eteenpäin etenemisvoimallaan + ylätukivasien voimalla x)

Muuten tuo tukivarsien korkeusero näyttää siedettävältä....

Työniloa ja peukku
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.11.2015, 00:21
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ensikksi iso peukku!

Siis siitä että näyttää, että tuo rakentelu tulee toteutettua aika vaatimattomilla puitteilla, ja jälkeä syntyy!
Tack!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

Noihin ylätukivarsien korvakoihin minä tekisin pari vahvistusta: rungon puolen korvakot (esim. tukivarran yläpään kohdalta/keskeltä) ottaisin kiinni molemmin puolin runkoaisaan siihen vaihteiston takana olevan poikittaipalkin kohdalle, vaikka suuruusluokkaa 30mm olevalla putkella...
Oon kanssa pohtinu olisko siinä järkeä, toki eihän siitä painoa paljoa tule mutta kyllä tuollainen 48,3 putki kestää aika paljon noin lyhyenä, ja siinä on vielä kaupan päälle lisätukia, mitkä menee limittäin. Monesti Arvioidaan paljonko jokin juttu kestää x-määrän voimaa, ja todetaan että se tarttee lisätukeä, mutta unohdetaan että se pieni lisäkolmio ei ota kaikkea voimaa vastaan, vaan se jakaa sitä voimaa, ja vahvistaa alkuperäistä kappaletta. Eli se alkuperäisen kappaleen kestävyys ei katoa mihinkään.
Esim jos vaikka putki kestää vaikka sen 500kg:n rasituksen, ja laitat siihen molemmin puolin kolmion mitkä kestää sen 100kg, niin kestävyys ei oo 700kg vaan kun ne on hitsattu vaikkapa hieman eri kulmiin niin kestävyys saattaa nousta jopa 1000kg. En tiedä sainko ajatuksia puettua ymmärrettäväksi tekstiksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja toinen mihin kiinnittäsin huomiota: tuo BJ-40 puolikevennetty taka-akseli putki ei ole hirveän luja; siis kestää murikasta/välityksestä tulevaa suoraa vääntörasitusta, JA molemista "tukivarsista-" siis lehtijousista tulevia voimia aika hyvin...
Mutta kun tehdään "tukivarret-" sovellus, niin tuo akseliputki voi antaa periksi/joustaa liikaa... (siis eteenpäin vedätettäessä ylätykivarsia venytetään voimalla x, ja alatukivarret työntää autoa eteenpäin etenemisvoimallaan + ylätukivasien voimalla x)

Muuten tuo tukivarsien korkeusero näyttää siedettävältä....
Panhardin akselinpään lisätuennassa otin tätä huomioon kun sen tekaisin laitan kuvia jossain vaiheessa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.11.2015, 00:42
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Tänään jouluvalojen asennuksen ynnä muiden jälkeen jäi taas illalla aikaa pajailulle

Takapanhardin akselinpäähän tein tollasen tuen



Samalla kun se on noin pitkä niin se vahvistaa akselia noilta kohdin. keskemmällä on sit lisätukena murikka. Näin ainakin asian ajattelin Sairaantörkeenylikova homma tehä ton muotosia reikiä perus rasiaporalla ja rälläkällä, ajattelin jo etten tee enää ikinä tollasia, muttaku soli valamis nii onhan nuo mageet vaikka ite sanonki

Rungonpäähän koitin tehä tuollasen ristikkohässäkän, tuohon punasen ruksin kohalle tulee sit tuki kohti myöhemmin autoon ilmestyvään mysteeriosaan



Loppuehtoo menikin sitten sovitellessa etupanhardia paikoilleen. voin kertoa ettei ole helppoa, hodarissa kun menee raidetangot paljon kauempana kuin tässä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 29.11.2015 00:52
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.11.2015, 21:37
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Takapanhardin akselinpäähän tein tollasen tuen




Nyt menee jo vahvasti pornon puolelle. Jatkakaa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty ## Sähkökeskus, vaikka talliin ## khonkonen O/M/V Muut 1 25.05.2016 19:02
Myyty RC multikopteri, helppo ajaa, vaikka kuvaukseen !? Vaihdossa vaikka 2T pensaauto. Vilkutin O/M/V Muut 5 29.03.2014 23:36
M:Mikro vaikka talliin -MAKE- O/M/V Muut 3 27.05.2006 22:24
Nostoapua, hiabilla vaikka? Shuttle Chit-Chat 4 23.05.2006 22:38
Kun lähetään, niin lähetään kunnolla... bj45lava Tekniikka & Jutustelu 22 08.07.2004 21:36


Sivu luotu: 12:30 (GMT +2).