Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2015, 20:37
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Ei vakio vanhanliiton MXZ. Isäukon nimissä ko puolet halvemmat vakuutukset (yli 65v).





Vm.98 jollen väärin muista, ostettu kolmannelta, pitkäaikaiselta omistajalta joka tehnyt rakentelut pääasiassa. Muutoskatsastettu.

Suunnanvaihtaja. Tiheämmät pehmeästi kytkevät välitykset, lähinnä työkelkkamainen. Taaemmas siirretty ja alemmas laskettu Renegaden telasto, pidemmät etuiskarit. Jotku muovisukset (pitäs melkein PP:t laittaa). 365 pitkä tela 44 lapulla (ollut ed.omistajalla vissiin pidempikin, otteessa tunnelin jatko ja telastosta merkintä jatkettu). 583cc vakio kiertoluistitekniikka. Jämerä tunnelinjatko kiinnikelenkeillä, vetokoukku.Revin penkki.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2015, 20:43
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Nyt on vm.12 F8, eli 800cc arctic cat, 2900km mittaris.
Tota ennen oli vm.06 F6 sii oli joku 5000km ku myin kaverille.

Täääl eteläs ois liki 10cm lunta... ikävä kyllä näyttäis siltä että ens vkl ne melkeeen häviiki taas.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2015, 21:49
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

-09 catti, kisakiree no, on sillä uutena joku päristelly pari kolme sprinttikisaa... Tai näin huhu kertoo.
600cc snopro country cross löytyy, 1800km/80h ajettuna.



Mitäs jousi/iskari telastossa olis mahdollisesti hieman ottanu itteesä, ku tekee seuraavasti: Nostaa telaston ilmaan, laskee maahan ja painaa sitä alas ni siin kohtaa menee arviolta muutaman sentin alaspäin. Niin sitten ku nostaa, niin taas huomaa sen muutaman sentin "löysän" kohdan. Vaikea selittää, mutta ihan yläpäässä jousitusta olisi semmonen pien löysä kohta... Mahtaisko olla jous kuoleentunu hiukan, iskari loppu...?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2015, 22:40
tokko tokko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.05.15
Sijainti: Himanka
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
-09 catti, kisakiree no, on sillä uutena joku päristelly pari kolme sprinttikisaa... Tai näin huhu kertoo.
600cc snopro country cross löytyy, 1800km/80h ajettuna.



Mitäs jousi/iskari telastossa olis mahdollisesti hieman ottanu itteesä, ku tekee seuraavasti: Nostaa telaston ilmaan, laskee maahan ja painaa sitä alas ni siin kohtaa menee arviolta muutaman sentin alaspäin. Niin sitten ku nostaa, niin taas huomaa sen muutaman sentin "löysän" kohdan. Vaikea selittää, mutta ihan yläpäässä jousitusta olisi semmonen pien löysä kohta... Mahtaisko olla jous kuoleentunu hiukan, iskari loppu...?
Epäilisin kyllä lyöpyneitä hakajousia ne yleensä takee sen löysyyden siihen alkuun, ja jouset pitää sen perän ryhdissään ja iskarit vaan pehmentää ja estää sitä edes takas pomputusta siis vakio alustoilla. Sitten kun aletaan oikein simmityksillä iskareissa pelaan niin ne on meikäläiselle jo hepreaa. Laita vaikka millin vahvemmat hakaset ja sitte iskareiden huolto niin luulis olevan jo paljo mukavampi ajaa, toki toiset tykkää ajaa löysällä alustalla ja toiset taas kovalla. Täytyy vaan kokeilemalla hakee mieleinen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2015, 12:24
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Viikonloppuna vetelin Polariksen käyntiin.
https://www.youtube.com/watch?v=hvIAAruLeGQ
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2015, 10:22
Broadspeed Broadspeed ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.10.13
Sijainti: Masku
Viestit: 26
Perusasetus

3 x kiilakoppa

600 XLT -95
650 Ultra -96
800 Storm -95

Mökillä 250 Syncro -91 ja Jammu 351SL Europa -69
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2015, 15:43
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tokko Näytä viesti
Epäilisin kyllä lyöpyneitä hakajousia ne yleensä takee sen löysyyden siihen alkuun, ja jouset pitää sen perän ryhdissään ja iskarit vaan pehmentää ja estää sitä edes takas pomputusta siis vakio alustoilla. Sitten kun aletaan oikein simmityksillä iskareissa pelaan niin ne on meikäläiselle jo hepreaa. Laita vaikka millin vahvemmat hakaset ja sitte iskareiden huolto niin luulis olevan jo paljo mukavampi ajaa, toki toiset tykkää ajaa löysällä alustalla ja toiset taas kovalla. Täytyy vaan kokeilemalla hakee mieleinen.
alusta on mun painolla ihan ok ajettava, ihmetyttää vain se löysä siel ylä-ääriasennossa. Koko kesä on pitäny ne hakajouset uusia, mutta vielä on vaiheessa...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.11.2015, 23:21
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Tuo on aika monessa ongelma. En tiedä saako catissa niitä hakajousia tiukattua se vähä auttaa. Se takapukin iskarihan on yleensä sellanen palauttava, tekee vanhemmiten saman ku takakonteissa, ettei jaksa pitää aiva ylhäällä. Sit joskus jos joku paikka on saanu kipeetä, tai väljistyny ni se jousitus rupee takertelee. Ja toki etupukin säätöki vaikuttaa, mänttiremmin kireys ja kummalla päällä se kantaa enemmän. Rasvailla kannattaa aikaajoin, ite tulee telaston rullatki rasvattua niihi saa aikapaljo lisää ikää.

Viimeksi muokannut tdi : 28.11.2015 23:29
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.11.2015, 22:18
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

-03 Yamaha RX-1 mountain tuli tänään haettua. Pitkään puntaroin minkä kelkan haluan, ja tuo nyt valikoitui sellaiseksi mikä piti saada.

Riittävästi löylyä, tasainen vetoalue, hiljainen nelitahtikone ja ennen kaikkea kestävä. Raskashan tuo on, mutta eipä ole kuskikaan ihan pienimmästä päästä ja kuntoilua varten minä sen ostinkin

Vielä kun tulisi lumet takaisin niin pääsisi kunnolla ajelemaan...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.12.2015, 21:09
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Tuo on aika monessa ongelma. En tiedä saako catissa niitä hakajousia tiukattua se vähä auttaa. Se takapukin iskarihan on yleensä sellanen palauttava, tekee vanhemmiten saman ku takakonteissa, ettei jaksa pitää aiva ylhäällä. Sit joskus jos joku paikka on saanu kipeetä, tai väljistyny ni se jousitus rupee takertelee. Ja toki etupukin säätöki vaikuttaa, mänttiremmin kireys ja kummalla päällä se kantaa enemmän. Rasvailla kannattaa aikaajoin, ite tulee telaston rullatki rasvattua niihi saa aikapaljo lisää ikää.
ei taida olla muuta säätöä, kuin se muovipulikka jossa on eri kulmia ja saa jousitusta säädettyä.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.11.2015, 13:18
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Ei vakio vanhanliiton MXZ. Isäukon nimissä ko puolet halvemmat vakuutukset (yli 65v).

Vm.98 jollen väärin muista, ostettu kolmannelta, pitkäaikaiselta omistajalta joka tehnyt rakentelut pääasiassa. Muutoskatsastettu.

Suunnanvaihtaja. Tiheämmät pehmeästi kytkevät välitykset, lähinnä työkelkkamainen. Taaemmas siirretty ja alemmas laskettu Renegaden telasto, pidemmät etuiskarit. Jotku muovisukset (pitäs melkein PP:t laittaa). 365 pitkä tela 44 lapulla (ollut ed.omistajalla vissiin pidempikin, otteessa tunnelin jatko ja telastosta merkintä jatkettu). 583cc vakio kiertoluistitekniikka. Jämerä tunnelinjatko kiinnikelenkeillä, vetokoukku.Revin penkki.
Tämä on jotain sellaista mitä itsekkin tulee haaveiltua.
Noh haaveisiin taitaa jäädäkkin, koitetaan nyt pitää edes auto ja mopo kilpien välissä.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.11.2015, 16:41
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Viimekaudelle tuli rakenneltua tuollasta zx koppasta, eli alunperin formula. Ihan hauska vekotin.




Tällekaudelle vähän tuoreempaa.

Viimeksi muokannut tdi : 25.11.2015 16:49
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Viskotuulettimen korvaaminen sähköisellä (Pajero MK I) Venttiseiska Tekniikka & Jutustelu 16 24.08.2014 12:47
Myydään VW Golf Mk:2 GT osiksi Hespa O/M/V Ajoneuvot 3 06.06.2011 08:28
Annetaan Fiesta Etupuskureita MK II 2kpl bluevan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.03.2010 17:38
Myydään / Vaihdetaan Snowexpert mk reki Repa Löysä O/M/V Muut 5 23.02.2010 14:38
Huuto HALDA SPEEDPILOT Mk V Sports Special 5 knob MouhijärvenMies O/M/V Muut 0 27.06.2009 08:43


Sivu luotu: 18:03 (GMT +2).