Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #3  
Vanha 25.01.2005, 20:40
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kannattaa sitten muuttaa auto N1G/M1G:ksi (jonka sen pitäisi olla), tulee elämästä kertaheitolla helpompaa kun ei ole niin rajoitettu korotusten suhteen.

Mieluummin kannattaa sitten satsata jousituksen kuin korin korottamiseen, mutta ei niin että jouset ovat käyrät kuin kikkarat ja kiikut sojottavat suoraan jousten jatkeina. Eli ihan päin persettä. Tuolla on hyvä kuva jousten kiikkujen ihanneasennosta, joka vaihtelee 30-45 asteen välillä, vain näin saadaan jousi elämään niin sisään- kuin ulosjoustoissakin optimaalisesti:

http://www.petrisimolin.net/gallery/...ka-Kuva052.jpg

Helpoimmalla (taloudellisesti) pääsee jos takoo jouset kotikonstein käyremmäksi, tekee vähän pidemmät kiikut, ja siirtää kiikkujen rungonpuoleisia silmukoita sen verran että saa tuon sopivan kulman aikaiseksi. Ihan vähän pystympään sen voi jättää, koska todennäköisesti jouset asettuvat vähän taonnan jälkeen. Takominen tosin edellyttää perusaineeltaan ehjiä jousipakkoja, muulloin on edessä kauppareissu jos SOA tai kierrejousivirittelyt ei kiinnosta.

Tosin jos oikein rungonhitsaushommiin ryhtyy, voisi yhtä hyvin käyttää HJ60 takajousia ainakin takana, pitää vaan saada luovuttaja-autosta jousten lenkit niin pääsee paljon vähemmällä.

Missäpäin vaikutat?


Edited by - JF on 25/01/2005 20:42:35
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 korotus Tekniikka & Jutustelu 3 23.03.2006 11:15
HJ-61 Korotus M_H Tekniikka & Jutustelu 2 25.10.2005 11:55
bj40 korotus Tekniikka & Jutustelu 5 16.05.2005 07:39
bj40 korotus Tekniikka & Jutustelu 10 25.03.2005 07:20
bj40 korin korotus Tekniikka & Jutustelu 8 17.03.2005 11:56


Sivu luotu: 03:44 (GMT +2).