![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() joustot tai vois paremminkin puhua jousituksesta on aika tarkka ja monitahonen geometrinen ongelma, johon vaikuttaa monta muutakin juttua kun pelkkä jousen tai akselin vapaa liike ![]() kaarettomassa autossa on aika tärkee tuntee perseessään et millon menee kipurajalle, ennen kun mennään yli ja ollaan kattokerhossa ![]() ![]() ![]() se panhardin lisäpalikka molemmissa päissä vie vituiksi sen homman, repee jostain väkisin, korin puolella se drop bracketti pelaa ihan ok jos se on asennettu oikein, toisin kun miun autoon joku edellinen turakki ei ollu tehny ja kisa loppu irti repeemiseen.. tälläsen mie siihen värkkäsin, ihan diy ja halpa ja katulaillinen.. ![]() tuo pitää viellä siistiä ja ehkä teen viellä erilaisen kun alotan isompia muutoksia, voi olla että leimamies vittuilee muuten aika karvaasti saumojen ulkonäöstä, vaikka ihan nätisti ne kesti Retron ajaa ![]() ![]() nii ja Timo, oha miullaki takana rajotettu sisäänjoustoja, tuo alemmas kuvas näkyvä harmaa sätös on se rajoitin ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||||
|
||||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() (www.metalcloak.com -> sieltä Duroflex joints) Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.11.2015 21:52 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
miulla tuo sisäänjouston "rajoitus" on jotakin 15mm ja se on siinä lähinnä siksi, ettei iskarit mene paskaksi, eli iskari ei pohjaanlyöntikumina. vähän kalliita pohjauksia kun hakkuuttaa iskunvaimentimet per reissu
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jousia asentaessa huomaa helposti paljonko alusta elää vapaasti. Jos vieterit menee suhteellisen nätisti paikalleen pelkästään iskarit ja koiranluut akselista irrottamalla, niin alustan elämisen kanssa ei ole suuremmin ongelmaa.. jos ei mene, niin voi olla varma että puslat/ nivelet hajoaa ennemminkin nopeasti kuin pidemmän ajan päästä ![]() Kokonaisuus ratkaisee, ja pääasiassahan se on kotiinpäin mitä enemmän sisäänjoustovaraa on - ts. niin vähän rajoitetaan kuin tarpeen on ![]() Se mikä ihan yleisesti kannattaa muistaa mm. ZJ:n tapauksessa (iskarit on aika ulkoreunassa), niin liikevaran osalta kannattaa tarkistaa tarpeellinen sisäänjoustonrajoitus myös akseli maksimiinsa kiertyneenä, ei vain suoralla sisäänjoustolla. Jos säätää suoralla sisäänjoustolla iskarin lyhimmän pituuden mukaan, niin akseli kiertyneenä iskari saattaa olla joustonrajoitin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 12.11.2015 07:48 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
heleppohan sitä on hitsata kun puhasta, mutta kyllä se kesken kisan vituttaa kuskia(auton rakentajaa) ja aiheuttaa aikamoisia naurun pyrskähyksiä kanssakilpailijoissa kun kuski pomppaa kesken tiesiirtymän tien laidassa auton alle "vetäkää te röökit, tauko viis minsaa, tarkistan/kiristän panhardin kiristyksen ettei mennä mettään.." ![]() seuraava evoluutio on jotain semmosta, että jos panhardi päättää irrota, niin sillon autosta tulee metri korin palkkia ja neliö peltiä mukana..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
mitähän tuo ZJ:n pa mittarin anturi mahtaa olla ohmi alueeltaan? mietin tuos sitä turvatankkihommaa ja noitahan myydään valmiiksi anturien kanssa, niin mikähän tuossa -93 ZJ:ssä mahtaa olla vastus alue, jos tuurillaan osus?
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pari kertaa on abs merkkivalo palanu ajaessa, mutta on kuiten sammunut. Nyt tilanne on se että abs ei toimi vaikka merkkivalo ei pala (kuiten vilahtaa käynnistyksessä). Ilmeisesti abs poksi on molokki tavaraa vai voisko vika olla jossain muualla?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vielä väännetään tästä panhardista.
Eli alle 4" korotuksille ei valmiina ole paljoa vaihtoehtoja. Tässä olisi hyvä? http://www.rubiconexpress.com/Suspen...pn=R%2fERE1660 Mutta kun sielläkin sanotaan " For lifts between 4" - 6" " Sama juttu kaikissa, missä tulee tuo parempi korikiinitys. 2" korolle on joko se uniball tai raidetangonpää kiinnitys on ainoat saatavat.. Tässä hieman mietintää.. uniball - kuluu nopeammin kun on suojaamaton - kartioreikä porattava -> reikä muuttuu soikeaksi raidetangonpää - ei kestä metsäajoa? - kuluu suht nopeasti + ei vaadi kiinnityksen muuttamista/poraamista + ei maksa paljoa ja suht helppo vaihtaa Eli loppujenlopuksi tuo raidetangonpää on järkevin valinta? jos korottaa lisää niin sitten tuo korikiinnike hommattava. Auto on kuitenkin 90% maantieajossa ja haen vain säädettäviä panharjeja että akselin saisi keskitettyä + etupanhardi on kulunut, niin etupää on hieman vetelä. 4x4parts selvittelee kävisikkö RC:n "raidetangonpää" tuohon minun panhardiin ja siihen nyt ehkä sitten tyydyn ![]() http://www.4x4parts.fi/ei-kategoriaa...all-joint.html
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 19.11.2015 12:52 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ootappa ku laitan illemmalla kuvan tollasesta pallonivel kiinnityksestä 2,5" korotuksella, niin huomaat miten huono se on. Auto tosin Dodge mutta alusta on 1:1 Jeepin kanssa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Omassa GC:ssä on juuri 4-6" korotukselle tarkoitettu panhardi. Hyvin sopii matalammillekin, itsellä 3.5". Alapäässä oleva taivutus ei ole vaakasuorassa akseliin nähden. Menoa se ei haittaa.
[QUOTE=Machist;1264293]Vielä väännetään tästä panhardista. Eli alle 4" korotuksille ei valmiina ole paljoa vaihtoehtoja. Tässä olisi hyvä? http://www.rubiconexpress.com/Suspen...pn=R%2fERE1660 Mutta kun sielläkin sanotaan " For lifts between 4" - 6" " Sama juttu kaikissa, missä tulee tuo parempi korikiinitys. 2" korolle on joko se uniball tai raidetangonpää kiinnitys on ainoat saatavat.. Tässä hieman mietintää.. uniball - kuluu nopeammin kun on suojaamaton - kartioreikä porattava -> reikä muuttuu soikeaksi |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Seuraavaksi mun auton ~2,5"korotuksella: Mahtaa niveltä vituttaa kun ajaa ristiriipuntaan ja oikea puoli tippuu alas... Ohuesti kyllä harmittaa kun kiireessä tuli viime talvena laitettua vakio panhardi tohon mein Jeeppiin, se kun sai tällä viikolla safarointi/vara-auto statuksen ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |