Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2015, 11:38
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ei sullekin syylärissä oleva on sähköflektin anturi, käynnistää sen, jos joskus se nurkka olis tarpeeksi kuuma! Renixin ECM-lämpöanturi on lohkossa pakosarjan alla!!
Niin, mitenkäs se oli, lähteekö se renixin sähköflekti koskaan pyörimään? Mittari näyttää monesti ajon jälkeen tyhjäkäynnillä tasan sata, ei se siitä kyllä nousekaan, vähän kierroksia antamalla saattaa vähän laskea.

Pitäisi varmaan anturia siirtää johonkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2015, 12:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

En nyt ihan päätäni lyö pantiksi, mutta muistaakseni pitäisi lähteä pyörimään kun koneen lämmöt on hieman yli sadassa. Samoin jos on ilmastointi, niin ilmastoinnin ollessa päällä flektin pitäisi pyöriä. Taitaa vaan olla, että toimivia Renix- aikakauden ilmastointeja ei enää oikein tahdo olla

edit: Katsoin vielä tuosta koneelta "Renix fuel injection"- manuaalista, flektin pitäisi kytkeytyä päälle kun jäähdyttimessä olevan lämpökatkaisijan (sehän varsinaisesti todellakin on lämpökatkaisija, ei -anturi ) kohdalla jäähdytysnesteen lämpö on 88°C (190°F). Samoin aina ilmastoinnin ollessa päällä flektin tulisi pyöriä. Se, että syylarissa neste on 88°C niin koneen ja mittarin näyttämät lämmöt on silloin yleensä hieman enemmän. Muistelen että molemmissa omissa Renixeissä flekti hurahti käyntiin aina mittarin näyttäessä ~100°C.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 10.11.2015 12:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2015, 12:25
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Niin, mitenkäs se oli, lähteekö se renixin sähköflekti koskaan pyörimään? Mittari näyttää monesti ajon jälkeen tyhjäkäynnillä tasan sata, ei se siitä kyllä nousekaan, vähän kierroksia antamalla saattaa vähän laskea.

Pitäisi varmaan anturia siirtää johonkin.
No jos se anturi on jäähdyttimen kylmässäpäädyssä ja ohjearvo sillä on 70°C, niin mietippä itse, paljonko on kannessa lämpötila, jos jäähdyttäjän kylmässä päässä on yli 70°... Eli ei kyllä sillä orkkispaikalla käynnistä flektiä, ennenkuin on myöhäistä....

EDITTI: Timo_L ehtikin jo etsiä tuon että sen anturin (ok, katkaisijan) kytkentälämpötila olis 88°, eli vielä enemmän... Käynnistyy siis, kun it´s too late....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2015, 13:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Juu, kyllä se turhan myöhään käynnistyy. Toisaalta normi käyntilämpötila kun pyörii 90-100°C:ssa niin varsinkin tuolla satkun paikkeilla pyörivässä koneessa pelivara on aika pieni että keittääkö vai ei.. varsinkin kun XJ:ssä muutenkin tahtoo olla pellin alla turkasen kuuma.

Kuten Jamant jo aiemmin mainitsi, niin kannattaa rakentaa pakko- ohjaus flektille. ZJ:n heavy duty visko käy XJ:hin (tosin en muista toimiiko renixeissä), siirtää XJ:n propellilla ilmaa aika hyvin. Toi viskoflekti on yllättävän hyvä, pari vakiota sähköflektiä ei pääse lähellekään samaan ilmantuottoon kuin yksi toimiva XJ:n visko.

Jos sähköflektin laittaa, niin kannattaa katsoa että se todellakin siirtää kunnolla ilmaa tai koko virityksestä ei ole mitään hyötyä. Ensin perusasiat kuntoon, eli jo mainitusti uusi ehjä syylari, ehjä visko, ehjä vesipumppu, ja järjestelmän huolellinen huuhtelu. Ilmanpostoreiät konepellin takareunassa auttaa myös huomattavasti, lämmin ilma nousee ylös ja flekti puhaltaa sen aika helposti ritilöistä ulos

ZJ 5.9:ssä näkee talvella miten paljon ne alkuperäiset - alapuolelta varsin tehokkaasti suljetut - ritilätkin poistaa lämpöä. Ritilöiden alla olevia muovisia loiskelevyjä rasiaterällä rei'ittämällä puolet konepellistä sulaa yhdessä hujauksessa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2015, 22:49
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



pientä kummastusta tullut tuohon allekirjoittaneen kolkuttimeen, tps anturia tullut jo muutaman kerran aikasemminkin vaihdeltua mutta taas se tarjoaa mulle 24 vikakoodia.

hyllyssä oli vielä yksi anturi jemmassa mutta sen vaihtaminen ei auttanyt mitään, mittailin ja tilasin varuiksi vielä uudenkin anturin mutta eipä sekään sen parempi ollut.

5v tulee, sekä konetta, koria kun anturin omaa maajohtoa vasten mutta mitään ei lähde, moottorinohjaimen liittimelle johdot tuntuis olevan yhteydessä, jonku verran ohmeja oli koneen ja korin välissä mutta putsasin maajohdon liitokset ja ne hävis sinne mutta sekään ei parantanut tilannetta, jos tulevan ja kompuutterille menevän piuhan välissä käyttää yhdessä kuuluu surauttavan bensapumppua sekunnin verran ja vikavalo sammuu mutta palaa toki takaisin heti kun koittaa käymään tai virrat pois...

mitäs sitte tehtäis, ei ole oikein kiva kun turbiinin lukko puuttuu ja kone sammuu lähes aina kun liikkestä pysähtyy vaikkapa risteykseen kun ei ole tyhjäkäyntiä, muuten tyhjäkäynti kyllä pelaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.11.2015, 08:22
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Oletko mitannut sen, että näyttääkö se anturi millaisia vastusarvoja?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2015, 09:01
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Oletko mitannut sen, että näyttääkö se anturi millaisia vastusarvoja?
Paljoko pitäs näyttää
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.11.2015, 10:09
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Paljoko pitäs näyttää
En löytänyt ohjearvoja, joten kävin mittaamassa omasta. Liittimen navoilta oli n. 880 ohm läppä kiinni ja 4000 ohm läppä auki. Vastus muuttuu tasaisesti koko läpän liikematkan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 16:23 (GMT +2).