Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2015, 19:16
Leppape Leppape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.15
Sijainti: Laukaa
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Mihinköhän tuo tieto perustuu?
Mynädiesel taas sanoo että ahdetun moottorin tarpeisiin tuo ahdonalainen syöttö tarvitaan että toimii paremmin.
Taitaa olla 10mm nestepääkin tuossa uudemmassa pumpussa
Saahan sillä reilummasti ainetta ahtopaineesta riippumatta verrattanu jakajapumppuun jossa karalla toimiva syötön säätö.Toki jos karan saa vuoltua niin hyväksi että toimii esim 0.3-2.0 bar alueella,niin onhan se miellyttävämpi ajaa kun ei se jumalaton savupilvi ole perässä. (Kuka sen nyt miinukseksi laskee). Penkkilapuissa ainakin vaparipumpulla on huomattu paremmat väännöt ja parempi herääminen alaalta ja pienillä paineilla. Mutta ne on itse ruuukattuja pumppuja ja siitä ei ole tietoa miten hyvin paineohjatun pumpun joku paja ,joka niitä elääkseen tekee saa toimimaan. Rivipumputhan on asia erikseen ja niiden sielun elämästä ei ole tietoa.
Tohon Nestepää hommaan en sano mitään. Pumppua en oo avannu ja nestepään koko perustuu mututietoon. Hyvä jos se 10mm on.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2015, 19:28
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuota, se karahan pitää modifioida ja ottaa esto pois ettei yläpäässä ala taas ahdistamaan syöttöä.
Tuo ahdonalainenhan juuri antaa soppaa lisää kun on tarvetta mitä vaparipumppu taas ei ymmärrä.
Noilla omilla nestepäillä noi mekaaniset pumput savuttaa aina jos on reilummin koitettu ottaa jotakin irti.
Pöläyttäähän noi kun kiihdyttää mutta ei juurikaan sen enempiä savuta jos säädöt on jotenkin kohdillaan.
Noi dieselpajat ainakin väittää että nimenomaan se ahdoalisen säätö pitää olla että saa sen pumpun paremmin pelaamaan turbon kanssa.
Nestepääkin kun kerran on isompi niin ihmetyttää miten jonkun mielestä se vaparipumppu on parempi, luulisi että noi pajat kehoittaa sellaisen vaihtamaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2015, 19:34
Leppape Leppape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.15
Sijainti: Laukaa
Viestit: 31
Perusasetus

Ymmärrän mitä ajat takaa ,enkä rupea siitä enempää väittämään.Juuri tuohan se karan tehtävä on. Itsellä vaan tuo karan muotoilu ei toimi vaikka niitä monta ja vaikka minkälaista oon koittanu tehä.Jollain paine-alueella syöttö tuntuu vaan katoavan.Tällä viikolla uus ahdin ja pakosarja.Katotaan miten lähtee pelaamaan,jossei toimi niin pumppu lähtee pajalle säätöön.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2015, 21:08
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ettei vaan tulis kierrokset jo vastaan jos syötöt hukkuu? Ja niin varmaan käykin jos ei governoria ole modattu. 200hp on kyllä märkä uni 9mm nestepäällä L-moottorista...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2015, 23:02
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

mulla oli oma pumppu viritettävä ammatti hepulla ja kerroin et on isompi nestepääkin olemassa ja kun kerroin että kyseessä kiinalainen niin vastaus oli puhelimessa jo että ne on vähän niin ja näin että ei niillä kyllä paljoa enempää saa kun orggis nestepäällä jossa on muut viritykset tehtynä et kuulemma kunnon nestepäällä sais sit oikeesti tehoa ulos mutta onko siinä järkeä kun ei L kone kestä sitä tehoa mihin pumppu esim riittäisi. oma villi veikkaus on tuosta omasta pumpusta joka on siis viritetty niin virtaavuus voisi riittää johonkin 160hv korville tai läheelle sitä. Ja tämä siis vain mutu tuntumalla en osaa sanoa mutta sen verran oli eroa aiempaa itse säädettyyn pumppuun joka kyllä ahtoi sen 1,5 barin luokkaa mutta se veto alue oli sellainen laimea ja nyt pumppu veti 2,5 barin hummille sen ja veto oli jotain ihan uskomatonta niin kauan kun sitä kesti et jos saat ylämeässä jyrkässä tuollaisen lj 33" fillareilla viellä kiihtymään ja hiekka tiellä aavistuksen 2 vaihteella koittaa ruopimaan kun vetoalue on parhain sillä hetkellä siis pelkällä kaasulla.

Viimeksi muokannut jesse89 : 09.11.2015 23:09
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2015, 05:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
mulla oli oma pumppu viritettävä ammatti hepulla ja kerroin et on isompi nestepääkin olemassa ja kun kerroin että kyseessä kiinalainen niin vastaus oli puhelimessa jo että ne on vähän niin ja näin että ei niillä kyllä paljoa enempää saa kun orggis nestepäällä jossa on muut viritykset tehtynä et kuulemma kunnon nestepäällä sais sit oikeesti tehoa ulos mutta onko siinä järkeä kun ei L kone kestä sitä tehoa mihin pumppu esim riittäisi. oma villi veikkaus on tuosta omasta pumpusta joka on siis viritetty niin virtaavuus voisi riittää johonkin 160hv korville tai läheelle sitä. Ja tämä siis vain mutu tuntumalla en osaa sanoa mutta sen verran oli eroa aiempaa itse säädettyyn pumppuun joka kyllä ahtoi sen 1,5 barin luokkaa mutta se veto alue oli sellainen laimea ja nyt pumppu veti 2,5 barin hummille sen ja veto oli jotain ihan uskomatonta niin kauan kun sitä kesti et jos saat ylämeässä jyrkässä tuollaisen lj 33" fillareilla viellä kiihtymään ja hiekka tiellä aavistuksen 2 vaihteella koittaa ruopimaan kun vetoalue on parhain sillä hetkellä siis pelkällä kaasulla.
Ei kait pumppu ahda. Koneen kuin koneen saa rikki, varsinkin jos se on isolla lämpökuormalla liian polttoaineen kanssa ylisuurilla ahdoilla ja "oikealla" ajotavalla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2015, 15:18
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ei kait pumppu ahda. Koneen kuin koneen saa rikki, varsinkin jos se on isolla lämpökuormalla liian polttoaineen kanssa ylisuurilla ahdoilla ja "oikealla" ajotavalla
Ei ahda ei mutta kummasti tuli vetoja eri tavalla ammattilaisen säätämä vs oma säätäämä eikä savu pilvi ollut läheskää sitä mitä oma säädetyssä sain aikaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2015, 06:22
Leppape Leppape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.15
Sijainti: Laukaa
Viestit: 31
Perusasetus

Ei mull ainakaan kierrokset ongelma ole. Parasveto on 2000-3000 rpm.Vetää jotenki kuitenki 4000 asti. Jaksaa tuo huutaa hiekkarinteeseen lyhkäsellä kolmosella vielä paikallaanki. Renkaina 35 12.5 15 mud terrain
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2015, 09:35
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leppape Näytä viesti
Ei mull ainakaan kierrokset ongelma ole. Parasveto on 2000-3000 rpm.Vetää jotenki kuitenki 4000 asti. Jaksaa tuo huutaa hiekkarinteeseen lyhkäsellä kolmosella vielä paikallaanki. Renkaina 35 12.5 15 mud terrain
Joo mutta kun alkuperäisessä pumpussa syöttö rupeaa vähenemään kierrosten mukaan, tais olla jopa niin että 2500 rpm jälkeen rupeaa asteittain vähenemään.
Governator muutoksella saa vetoja sinne yläkierroksillekin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.11.2015, 09:54
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

En muista missä vaiheessa toi governori alko vähentää syöttöä, mutta sitten kun alkaa sitä säätelemään, niin kannattaa tosiaan tietää mitä tekee. Ite menin siinä hommassa muutaman kerran persaus edellä puuhun. Todennu sen, että jos muitten pumppuja säädän, jätän governorin rauhaan. Monesti sinne ylärundeille ei sitä vääntöä niin paljon tarvihe. Omassa vehje kiertää sen 5000rpm ja ei tosiaan ruoka lopu es siel yläkierroksilla ton muutoksen myötä, mutta kaasu on melko herkkä ja se ylävääntö mitään hyövää ton 3500rpm jälkeen..... Ois kiva tietää, miten tommonen pumpun säätö tehdään liikkeessä siinä penkissä. Ite kun joutuu aina pulttaa kiinni, ajaa ja taas pulttaa irti säätöä varten

Edit. Suosittelen vahvasti sitä isompaa päätä, oli kiinan eli ei ja nokkalevyn vaihto. Sitten tietenkin se säätö siihen päälle vielä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.

Viimeksi muokannut Kala92 : 10.11.2015 09:57
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.11.2015, 05:49
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leppape Näytä viesti
Ymmärrän mitä ajat takaa ,enkä rupea siitä enempää väittämään.Juuri tuohan se karan tehtävä on. Itsellä vaan tuo karan muotoilu ei toimi vaikka niitä monta ja vaikka minkälaista oon koittanu tehä.Jollain paine-alueella syöttö tuntuu vaan katoavan.Tällä viikolla uus ahdin ja pakosarja.Katotaan miten lähtee pelaamaan,jossei toimi niin pumppu lähtee pajalle säätöön.
Turbo vaikuttaa asiaan, 3500rpm alkaa taas teho laskea dieselissä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
Hilux syöttöpumpun säätö jupasierra Tekniikka & Jutustelu 34 25.03.2014 22:58
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 05:52 (GMT +2).