Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2015, 22:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Meikäläisen kissan nus#*alla tuurilla ei varmasti nämä omat käy.. noh Löytykös tuosta 15" vanteesta sellaista jonka kanssa mahtuu vai.. pitääkö muuttaa vannekokoa..? Just perkl.. tilasin uudet renkaat.. kyllä taas vastustaa..
No aikalailla optimaalinen vanne jokatapauksessa on 7" leveissä ET 0 ja 8" leveissä -12 -> noilla mitoilla 15" halkaisijalla pitäisi mahtua, kun menee useimmissa tapauksissa jopa Chevyn C/K30- sarjan järeät raidetangonpäätkin.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2015, 22:33
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No aikalailla optimaalinen vanne jokatapauksessa on 7" leveissä ET 0 ja 8" leveissä -12 -> noilla mitoilla 15" halkaisijalla pitäisi mahtua, kun menee useimmissa tapauksissa jopa Chevyn C/K30- sarjan järeät raidetangonpäätkin.
Ok sitten tuo sattuisi suunnitelmiin.. kun ostossa olisi kuitenkin ollut nuo 15x8" -12 vanteet.. käytettynä tuntuu kylläkin olevan k.o vanteet kiven alla. Kai se on sitten uudet ostettava..pitäisi vaan aika pikaiseen löytyä maantie nastoille nääs tartteisi nämä ja nyt ei ole kun 15x7" orkkis peltivanteita 8 kpl
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2015, 21:33
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Asiansa ajavia 15x8" et -20 vanteitahan saa Vannetukusta miltei postikulujen hinnalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2015, 10:03
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Panhardit


Mistä saa hyvän double shear panhardin 3.5" korotukselle? Eteen siis. Vaikuttaa kaikki olevan 4"+ tarkoitettu eli säätövarat loppuu kesken?

Miten takapää kannattaa hoitaa? Semmoinen bracket?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2015, 10:15
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Mistä saa hyvän double shear panhardin 3.5" korotukselle? Eteen siis. Vaikuttaa kaikki olevan 4"+ tarkoitettu eli säätövarat loppuu kesken?

Miten takapää kannattaa hoitaa? Semmoinen bracket?
Minä olen arponut täällä sopivaa panhardia 2" korotukselle:
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...0a815&start=15

Taakse näyttäisi löytyvän säädöllä olevaa, mutta eteen onkin hieman hankalempi.
Taitaa olla tuollanen alkuperäisen mallinen pallonivelletty malli ainoa joka toimii (kuitenkin säädöllä on tuo)?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2015, 10:36
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

2" palikka korotuksella ja 31x10.5" renkailla en kokenut tuota tarpeelliseksi, nyt tulossa 33x12.5" ja tuntuu että "jotain" tarttis tehdä keskitykselle myös..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2015, 10:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Taitaa olla tuollanen alkuperäisen mallinen pallonivelletty malli ainoa joka toimii (kuitenkin säädöllä on tuo)?
Alkuperäisen mallinen pallonivelmalli (käytännössä raidetangonpää) yhden tason läpi kiinnitettynä on paskin ja vihoviimeisin panhard- keksintö maailmassa ikinä

Ainoa mikä siellä oikeasti toimii ja kestää hyvin on korinpuolen kiinnike double- shear tyyppiseksi vaihtamalla, panhard sellainen jossa on flexjoint toisessa päässä ja toisessa kumi- tai uretaanipusla. Sama pätee taaksekin, tosin takana Jeepin insinöörit on sentään tajunneet suoraan tehdä molempiin päihin oikeantyyppisen kiinnityksen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2015, 23:19
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

vakio panhard= tyhjä arpa mettässä. repee vaan suotta paskaksi joka paikassa ja se vakio korikiinnike on ihan paska, repee sekin. rubicon expressillä on mallia joka natsaa pienemmillekin korotuksille, ottakaa yhteyttä Jerkkuun 4x4partsilla, tietää kyllä suoraan mitkä palikat sinne osuu ja toimii.

sitten kun innosta pinkeinä asentelette niitä kalikoita, niin jengat puhtaaksi kunnolla ja jotain pommilukitetta väliin, ettei korin päästä löijää jatkuvasti. itellä oli käytössä se wurthin sininen ja 7h mettässä ja eikun kiristele mutterit, koska tuppaa joustoissa vähän antamaan kipeetä kiinnityspisteille

sit vannetukun vanteet= mehtäkäyttöön täyttä paskaa
terv nimim: kaksi vannetta samassa spoorissa koivuklapiin rikkonut.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2015, 10:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Mistä saa hyvän double shear panhardin 3.5" korotukselle? Eteen siis. Vaikuttaa kaikki olevan 4"+ tarkoitettu eli säätövarat loppuu kesken?

Miten takapää kannattaa hoitaa? Semmoinen bracket?
Jos haluat hyvän ja muokattavan, niin tilaa JKS:ltä molempiin päihin.. on meinaan oikeasti perhanan hyvät. Kiinnikkeen hitsaa helposti itse ja juuri sinne mihin haluaa ja sillä tavalla kuin haluaa.. välttää bumpsteerinkin samalla.

Voin antaa vihjeitä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 14:25 (GMT +2).