![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kannattaa hirveitä rakennella kun lohkoja saa valmiiks halvalla, jotka on tarkoitettu jatkuvaan pyöritykseen? Myös ruuvikompuroja on toisinaan sopuhintaan saatavilla. Ainoa mitä en ole sopuhintaan löytänyt, toimivaa kokonaisuutta, josta tulee paljon ilmaa riittävällä paineella ja ettei kokoluokka nouse niin suureksi, ettei ole vetämistä millään 2000 kilon sallituilla vetopainoilla. Ennemmin mä lähtisin kehittää jotain valmiiksi toimivaa vaikka siihen suuntaan, että toimii pienemmällä virralla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Scaniasta en tiedä, mut volvoissa joissain malleissa lepuutus toimii molemmat venttiilit avaamalla
Eikös kevennys toimi päästämällä männän päältä ilmat pois Oisko helpoin kuitenkin kuorma-autopurkaamolta tai tarvikkeesta hakea paineventtiili, jossa olisi kaikki jo valmiina ja siihen yhdistää vaikka kierrosten pudotus Eli paineet täynnä aukeaa venttiili ja samalla solenoidi pudottaisi kierroksia ja kun määrätty paine on saavutettu venttiili kiinni ja kaasu selälleen Ois tarkoitettu isoille ilmamäärille ja toimimaan jatkuvalla syklillä Vanhemmat kuorma-autot vaan työntää täydellä höngällä painetta kankaalle Tuolla ainakin on jotain, eikä hinnat mahdottomia näkyny olevan http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...ent/index/3477
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aikoinaan oli pihassa vanha kompura-Dyna lainassa. Säätö oli kohtuu yksinkertainen varojen lisäksi, kaasupolkimelle asennettiin ilmasylinteri joka painoi kierroksia kun paineet olivat alhaalla, ja kun painetta oli tarpeeksi tippui moottori tyhjäkäynnille. Toki tuossakin ratkaisussa kompura tekee painetta tyhjäkäynnillä, mutta jatkuvassa työkäytössä toimii. Pitihän se Dyna laittaa ainakin vapaalle (kompuraa pyöritettiin vaihteiston kautta) kun oli pidempi tauko kun ilman kulutusta ei ollut.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 05.11.2015 19:45 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vanhoissa rattorikompuroissakin on käytössä imuilman kuristinta.
Toimii hyvin ja on helppo tehä. Tai jos väkisin pyörää haluaa uudestaan keksiä niin sitte muutaku mietintä myssyä päähän.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
http://www.nettikone.com/hydor/k13c-...empaan/1454081
Tässä olisi valmiina jo monta hyvää ominaisuutta. Virrankulutusta voi pienentää painetta ja kierroksia muuttamalla. Paineen muutto on helppoa. Tähtikolmiokäynnistys auttaa käyntiin lähtöön. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Käytettyjä valmiiksi toimivia vehkeitä on niin paljon myytävänä tai jopa lahjotettava sekä sähköllä kuin polttomoottorilla, että suhteessa ajankäyttöön ja rahanmenoon voi joku melko valmis aihio tulla edukkaammaksi. Yleensä isommilla kompuroilla on tarkoitus saada aikaan pienempiin verrattuna enempi tuottoa ja painetta. Niissä hinta nousee polttomoottorikäyttöisissä jos ovat muuten käteviä kun on kovemmat tuotot ja paineet. Sähkökäyttöisiä saa monenlaisiakin halvalla ja osa on jatkuvapyöritteisiä. Myös ruuvikompuroita saa hommattua aika helposti ja edukkaasti. |