Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 28.10.2015, 07:03
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ihmettelinki, miten ihmiset on näitä toteuttanu, kun GMC:n 2-lehtiset etuset on päistään 8cm leveet, ja keskeltä 7cm. Noi takapakat vaneissa ja jeepeissä on 6,5cm leveitä, niin en uskonu, et se etukiinnike ois puristunu niin nätisi kasaan saati et u-pultit olis sitonu, niin otettiin C304 volvosta telin keskimmäiset latit ja laitettiin ne lisäksi alimmaksi... Samalla vaihettiin paksummat sydännaulat eli porattiin isommat reiät orkkislateihin. FSJ-jeepin takapakat olis muuten laitettu, mut ne tosiaan oli 5cm pidemmät ja 1,5 cm kapeemmat.
Jostain jenkkisivulta apinoin tuon oman ratkaisun, alkuperäiset blazerin takajouset eteen.
Etukorvake istui hyvin 52" jousilla tuossa kohtaa, eli yhden reiän eteenpäin.
Click image for larger version

Name:	etukorva.jpg
Views:	195
Size:	85,7 Kt
ID:	64843

Taakse joutui poraileen uudet kiinnitysreiät yhtä lukuunottamatta.
Click image for larger version

Name:	takakorva.jpg
Views:	196
Size:	81,6 Kt
ID:	64844

Latien leveys ongelma korjaantui tuollasilla muovi prikoilla riippujen ja etukorvien väliin.
Click image for larger version

Name:	riiput.jpg
Views:	201
Size:	66,8 Kt
ID:	64842

Tuolla tavalla akseli siirtyy hieman eteenpäin, mutta haitanneeko tuo. Kardaanin mitta riittää ja ohjauksessa riitti säätövarat.
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 03.11.2015, 12:59
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Käyntiinlähtöongelma poistettu,jarrut toimii ja jousituskin saatu kyhäiltyä ni jo seuraavaa ongelmaa puskee .

Pari viikkoa sitten laitoin vaihteistoon(th700) uudet öljyt ja suod.
Nyt alkanut valuttamaan tallissa seistessä atf:ää jakiksesta lattialle.
Mielestäni tulee jakiksen puolivälin tienoilla olevasta saumasta...wtf ?

Eli ilmeisesti laatikon hännän stefa paskana mutta onko jakiksestakin sit stefa niin riekaleina että uittaa ne sinne asti ? ..ja miksiköhän ne valuu ulos siitä saumasta kun mitään ulkoista osumaa ei näy ?

Jakis ilmeisesti irtoo laatikosta sen välilaipan irrottamalla? Onko millanen savotta ne stefat uusia jollei muuta särkynyttä löydy?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 03.11.2015, 13:03
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Ei siinä laatikossa mitään stefaa ole.
Stefa on vaan jakiksen sisäänmenossa, eli vuotaa ulos, jos lootan ja jakiksen välipalikka on löysällä/halki, tai o-renkula rikki..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 03.11.2015, 13:05
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Eiku..
Nyt vasta luin uudestaan tuon sun postauksen.
Jos se jakiksen saumasta vuotaa, niin jakis irti, kahtia ja uudet tiivistysmömmöt lohkojen väliin.
ATF:ä siellä jakiksessakin on täytteenä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 03.11.2015, 18:24
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Eiku..
Nyt vasta luin uudestaan tuon sun postauksen.
Jos se jakiksen saumasta vuotaa, niin jakis irti, kahtia ja uudet tiivistysmömmöt lohkojen väliin.
ATF:ä siellä jakiksessakin on täytteenä.
Kiitoksia
np208 on ilmeisesti tuo jakis kun -85 auto.
Eli sen adapterin sisällä on laatikon öljyä ja stefa vasta jakiksen sisäänmenoakselilla?
(oletin että siinä ois kuiva tila)
Ilmeisesti kannattaa purkaa niin että se adapteri jää kiinni jakikseen?

Ennen laatikon öljynvaihtoa jakiksesta tuli tippa sillontällön vaan ja nyt noin 0.5d/vrk kun seisoo tallissa joten saattaa se jakiksen stefa olla särki.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 03.11.2015, 19:24
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Osaisko joku kertoo mitä noille takajarruille nyt pitäis tehdä kun on vaarallinen kapistus ajella..ei tarvii juurikaan ku laskee crocsi jarrupolkimelle niin takafillarit tulee kuivalla pikitiellä nahkoineen

Ei muutu miksikään vaikka säätää kengät kauas tai tosi lähelle

nm.honkkarista lukkopihditkö
Millä tuo takajarrujen ylitehokkuus korjaantui? Tahtoo olla samaa ongelmaa ja samoja säätökonsteja yritetty.
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 03.11.2015, 19:43
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakaraik Näytä viesti
Millä tuo takajarrujen ylitehokkuus korjaantui? Tahtoo olla samaa ongelmaa ja samoja säätökonsteja yritetty.
Masen neuvosta uusilla kengillä aloitettiin ja se auttoi.Ei pienintäkään lukkiutumisen meininkiä kylmilläkään jarruilla nyt.
Pintaa uusissa oli milli enemmän mutta vrs vanhoihin oli uusissa etukengän kitkapinta pari senttiä lyhyempi ja eikö se juurikin vaikuta itsetehostukseen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 04.11.2015, 20:57
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Masen neuvosta uusilla kengillä aloitettiin ja se auttoi.Ei pienintäkään lukkiutumisen meininkiä kylmilläkään jarruilla nyt.
Pintaa uusissa oli milli enemmän mutta vrs vanhoihin oli uusissa etukengän kitkapinta pari senttiä lyhyempi ja eikö se juurikin vaikuta itsetehostukseen.
Kuulostaa käypäseltä. Uudehkot kengät tuossa omassakin on, täytyypä lyhentää pintaa hieman
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään GMC Jimmy jkv O/M/V Ajoneuvot 3 11.02.2013 18:29
Myydään GMC Jimmy eyeless O/M/V Ajoneuvot 5 17.12.2010 18:31
gmc jimmy Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 28.02.2010 04:26
GMC jimmy KustaaVaasa Maasturiprojektit 14 15.01.2008 00:14
M:GMC Jimmy 6.2 mehtämörö O/M/V Ajoneuvot 5 08.11.2007 19:59


Sivu luotu: 14:51 (GMT +2).