Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2015, 14:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

D44a:ssa (tai d44HD, kummin haluaakaan kutsua) hajoaa poskilaakerit ja pinionin laakerit, muuten on kestäviä.
ZJ:n d44a:ssa samat pyöränlaakerit ja tiivisteet kuin d35:ssä, WJ:n d44a:ssa on omansa.

Varaosia molempiin saa ihan yhtälailla ja pääsääntöisesti samaan hintaan. Ainoa poikkeus WJ:n varilok- osat jos hajoaa, maksaa hunajaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.11.2015 14:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2015, 15:08
Hautala Hautala ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.13
Sijainti: Sjoki
Viestit: 18
Perusasetus

Ovakko sitte kuinka herkkiä hajoamaan? Eniten onki mietityttäny tuo voimansiirto puoli ja tuo veturina olo
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2015, 15:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Katuajossa voimansiirto ei hajoa mihinkään, kunhan on voimansiirron liemet vaihdettu asianmukaisesti. Tavallisenkokoisen kusikopin perässä kiskominen ei pitäisi kummemmin vaikuttaa, ei nämä nyt mitään henkilöautoja sentään ole.

Sen verran on tyyppivikaa d44a akseleissa, että poskilaakerit ja pinionin laakerit kuluu turhan nopeasti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2015, 15:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
ZJ:n d44a:ssa samat pyöränlaakerit ja tiivisteet kuin d35:ssä, WJ:n d44a:ssa on omansa.
Itseasiassa WJ:ssäkin on samat vetarinlaakerit D44a:ssa ja D35:ssä keskenään... Mutta sitähän sä et tarkoittanutkaan, kun tarkoitit että ne ei ole samat ZJ:ssä ja WJ:ssä...

EDITTIÄ: ainiin, eihän täällä saanut ZJ-topicissa kertoa WJ:n yhtäläisyyksistä, anteeksi jälleen...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2015, 15:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

^- jeps.

Miksi ZJ- topikissa ei saa kertoa WJ:n yhtäläisyyksistä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2015, 18:05
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi ZJ- topikissa ei saa kertoa WJ:n yhtäläisyyksistä?
Jaa, hyvä kysymys, mutta sain jo palautetta tuolla aikaisemmin, kun tein WJ tietoiskun.... Että ei saa ZJ:n kohdalla puhua WJ:stä...

Tommosia:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Noi löytyy kyllä vielä WJ:stä, mutta eri paikasta (jäähdyttimen sivuilla. konehuoneen puolella)...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Ketju käsittelee ZJ:tä, 1997-8 vuosimalleissa ei ole kuin 1 sensori siellä älyboxissa.
Että ilmeisesti ei saa kertoa mitä WJ:stä löytyy ja ZJ:stä ei löydy, että kai sitten ei saa kertoa että ZJ:ssä on C-klippivetarit ja WJ:SSÄ EI OLE....
__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 03.11.2015 18:09
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2015, 18:28
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Tommosia:
No ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä

Sinänsä hyvää infoa mitkä osat käy ristiin rastiin, kun meillä on niin pieni markkina täällä. 210 kpl ZJ:tä Trafin rekisterissä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2015, 18:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
No ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä

Sinänsä hyvää infoa mitkä osat käy ristiin rastiin, kun meillä on niin pieni markkina täällä. 210 kpl ZJ:tä Trafin rekisterissä.
No kuten huomaat, en ole ottanut palkokasvia nenuun... Kerron edelleen ZJ <-> WJ eroista. Kunhan kettuilen

NO HARD FEELINGS!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2015, 18:44
Hautala Hautala ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.13
Sijainti: Sjoki
Viestit: 18
Perusasetus

Paljokos nuotten konehilla on yleensä päästetty?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2015, 18:44
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
No kuten huomaat, en ole ottanut palkokasvia nenuun... Kerron edelleen ZJ <-> WJ eroista. Kunhan kettuilen

NO HARD FEELINGS!!
Asia kunnossa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.11.2015, 18:46
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

kyl minuu nuo erot ainakin kiinnostaa, kuten tuos Jamantin kans päivällä vaihettiinki mielipiteitä ni jos meinaa offata, niin 5-10v päästä on se tilanne edessä et ZJ korit on ajettu paskaksi mettässä ja jos meinaa pysyä merkissä, niin se on tehtävä se mehtäauto uudemmasta korimallista, niillä pelikorteilla mitä sillon on jakosissa. ikävä fakta on se, että HC offausta itsekantava kestää kisakäytössä jonkun 2-3v ja sen jälkeen kori on niin letkee, et joustoja on, mutta repeilee omaan mahottomuuteensa. siinä tilanteessa ei enää auta muu, kun tehä peltimuutokset uuteen offaamattomaan koriin ja siirtää tekniikka uuteen koriin ja laittaa se vanha kaveri kylmästi paaliin, jolloin se saa jatkoelämän jonakin **tun Yariksena

tää on nyt aika pitkälti offtopiccia, mutta joskus varmaan yleistenkin asioiden tuumaaminen nimenomaan ko mallin kohdalla on porukalla ihan fiksua? ite olen tuota korin elämistä ja väsymistä seurannu alustapitäen ja ennemmin tai myöhemmin se on edessä, ettei autolla enää voi ajaa, ellei alota massiivista vahvistamista ja siinä käy sitten silleen, et kaikkien panssarien jne kanssa auto on liian raskas, ni tässä kohtaa on ihan hyvä jo yleistiedon puolesta tietää, et mitä on edessä kun mallinvaihto tulee ns pakolliseksi
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 11:21 (GMT +2).