Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.10.2015, 12:53
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Perusasetus

LIGHTS OUT 70W LED

Testasin nämä pyöreät 70w ledituikut. Aika jees...aika jees.

Vanha 28.10.2015, 13:52
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Perusasetus

Saa palaa neljä yhtäaikaa, itsellä 4kpl NBB alphoja katolla ja 2kpl luminatoreita alhaalla, eikä puhunut katsastuksessa mitään. Tosin ovat 70w xenon ja saisi olla 35w. Valot pelaa vaihtokatkaisijalla eli joko auton omat, pelkät luminatorit tai katolla neljä nbb:tä..
Vastaa lainaten
Vanha 28.10.2015, 14:18
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Mulla ei ole tuon enempää. Kaikki omien merkkivalollisten katkaisijoiden takana.
Tuossa videossa paloi pelkkä ylärivi.
Vanha 28.10.2015, 15:41
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mojoman Näytä viesti
LIGHTS OUT 70W LED

Testasin nämä pyöreät 70w ledituikut. Aika jees...aika jees.
Ainaki videolla näyttää, että ei näytä oikein kauas? Ei kyllä voi vielä oikein mitenkään verrata valotehossa Nbb 225 70W xenoneilla..
Vastaa lainaten
Vanha 28.10.2015, 15:45
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

No ei varmaan, kun nämä on perus työvalot. Noista on olemassa spottimallit erikseen. Tuon panelin kanssa näyttää jo sitten ihan riittävästi.
Vanha 24.11.2015, 22:43
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

LIGHTS OUT 70w combo tuli testattua. Aika mainiot valot.
Vanha 25.11.2015, 11:23
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Perusasetus

Mites ledit märällä tuiskulumella pysyykö puhtaana ja auki valot?? xenonit ja halogeenit ku lämpiää ni sulaa lumi... ledihän ei tätä tainnnut tehdä...mut mainion oloisia ovat kyllä ledit mitä oon nähnyt itsekkin... ja neku syttyvät heti.
Vastaa lainaten
Vanha 25.11.2015, 11:41
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Mites ledit märällä tuiskulumella pysyykö puhtaana ja auki valot?? xenonit ja halogeenit ku lämpiää ni sulaa lumi... ledihän ei tätä tainnnut tehdä...mut mainion oloisia ovat kyllä ledit mitä oon nähnyt itsekkin... ja neku syttyvät heti.
Eihän ne halogeenin verran kuumene mutta ainakin nuo omat työvalot jonkin verran antaa lämpöä eteenkin päin.
Ja joku tehokkaampi otsavalokin kyllä hiukan lämmittää.
Vastaa lainaten
Vanha 25.11.2015, 12:14
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Ainakin toi oma LED-paneeli tuolla puskurin sisällä on pysynyt hyvin auki. Kyllä ne sen verran lämpenee.
Xenoneista ei itsellä kauheasti kokemuksia, mutta voisihan noi joskus vierekkäin ajaa ja ihmetellä, että kumpi on parempi.
Vanha 09.12.2015, 21:05
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Perusasetus

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...70/3010130085/

Mikäs nuista ebayn miljoonista led pötköistä vastais tuota? linkkiäkin saa laittaa.
Hyvät arvostelut ja sopis hyvin oman auton maskin sisään mutta nämä suomalian hinnat..
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2015, 21:16
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mojoman Näytä viesti
LIGHTS OUT 70w combo tuli testattua. Aika mainiot valot.
Ostin pari vuotta sitten Hiluxiin Hellan halogenit 17,5 referenssillä. Vieläkään en oo saanu aikaseks laittaa niitä kiinni ja nyt ku ton videon näki nii ei tullu ku helvetin paha mieli........
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2015, 21:31
Der_Alte:n Avatar
Der_Alte Der_Alte ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: lohja
Perusasetus

http://www.aliexpress.com/item/2PCS-...rchweb201560_6 näitä ehkä ite koittaisin ,luulen että noi luminat on spotit mut sehän on itestä kiinni minkä tyypin sitten valitsee.
Vastaa lainaten
Vanha 10.12.2015, 00:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Spot voi olla Flood ja päinvastoin... siis valokeilan leveys vaihtelee merkeittäin!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Der_Alte Näytä viesti
http://www.aliexpress.com/item/2PCS-...rchweb201560_6 näitä ehkä ite koittaisin ,luulen että noi luminat on spotit mut sehän on itestä kiinni minkä tyypin sitten valitsee.
Tuo Der_Alte:n linkittämä valo voisi olla kokeilemisen arvoinen?

Siis tuo valokuvion leveys: muutama (työvaloa-) olen vertaillut silmämääräisesti, ja nuo asteet on hyvinkin erit eri valmistajilla, siis joillakin spot on 10 astetta, joillakin 30 astetta....
Ja on "maku" -asia, paljonko tuota valoa halutaan sivuun.

Paria 30/60 asteista "combo" ledbar olen päässyt tutkimaan tarkemmin, Ja tuo 30 asteinen "Spot" osio olisi minun käyttöön riittävän kapea apupitkäksi?, sillä jos puhutaan suuruusluokkaa 10k lm valoa, niin tuota valoa riittää myös "metsään", siis koko näkökenttä on valaistu, ja vastaantulijat eivät häikäisty/vaihda lyhyille liian kaukana.

Itse olen aikanaan viritellyt noita apupitkiä siten, että näyttää mahdollisimman pitkälle: Vastaantulija vaihtoivat lyhyille pahimmillaan reilu kilometrin päässä. (Aika "hyvä?" saavutus 55w halogen polttimoilla, ja laillisilla valoilla muutenkin, 2. laturilta latausjännite n. 15,5 V, Toki H3 hehkujen tilalla oli H1 polttimot, että hehkun sai juuri oikeaan kohtaan umpiossa, siis siltä osin "laiton-" )
No se vajaa kilometri piti sitten ajaa lyhyilla, siis valaisee sen n. 50 metriä tietä....
-> siis n. 500 metriä kirkasta tietä vaihtui 50 metriin....

Nykyään tulee satsattua enemmän noihin lyhyihin valoihin: Tuossa "uudessa" Wararenkaassa, Töpöhännässä, (Audi A3 1,9 PDQ) piti vaihtaa uudet umpiot, ja niihin 4x Night Braker +110%, siis auto meni katsastuksesta läpi, mutta valot oli luvattoman huonot...

Ja apupitkiä kaipaa... pitäs saada semmoiset apupitkät, että valoa riittää myös metsään/ mutkien "taakse". (siis kun tie kääntyy, niin suoraan auton edessä oleva luminen metsä ei loista toivottoman paljon)

Ja tuo "Laillisuus-":;

Nuo Erikoistekniikan Led valot on hyväksytty apupitkiksi (ref 40), siis laillisesti asennettaessa pitää useimpien autjen omat pitkät valot poistaa!

Ja nuo "Kiinan-" Ledbar:rit on vaan työvaloja, siis ei saa käyttää tienpäällä...

Toki tuo valvonta/kärähtäminen on minimaallista, mutta jos jotain sattuu... niin silloin voi tulla "keppiä" kunnolla.....
Vastaa lainaten
Vanha 10.12.2015, 00:06
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Perusasetus

Näitä kiinan valotankoja oon kanssa miettiny jos laittas mutta kun vaihtoehtoja on niin paljo että hankala päättää minkälaiset laittas. Googlestakaan ei löydy kunnon vertauksia näitten Cree Osram Philips mitä kaikkia näitä nyt onkaan (+ combot ja spotit jnejne) kesken, helpottas hieman pötkön valintaa.

Yks vaihtoehto mitä oon pähkäilly ois laittaa 2kpl tämmösiä 20" pötköjä kattotelineeseen (huom 30ast kulmalla spotit!!) ja tillaa jäis just vielä parille työvaloja. Kattoteline kun on "vaan" 120 levvee.
http://www.aliexpress.com/item/20Inc...rchweb201560_4

Toisena oon miettiny yhtä 40" tankoo, tämäkin mahtuis vielä työvalojen kanssa olemaan. Tässä tosin "onglemana" että spotit on taas melkein kaikissa se 8-10 astetta.

Myös tuulilasin yläpuolelle olen aatellu kaartuvaa 50" tai 52" mutta paistaako sitten tuulilasille ja konepeltiin? Eikä oo siinä niin suojassa kun kattotelineellä olis.

Näitä vertailles on hyvä kiinnittää myös huomiota valojen avautumiskulmaan, jos siis linssillistä on ajatellu (yleensä Osram ja Philips ledilliset). Cree ledilliset ovat useimmiten heijastintekniikkaa käyttäviä.

Useimmiten näissä linssillisissä näyttäs olevan 8-10 asteen kulmalla nuo spotit.
Niillä saa kyllä kauas valloo mutta on varmaan todella pistemäinen eikä anna hajavaloa lähimaastoon. 30 astetta ois omasta mielestä jo paljo järkevämpi vaan niitä ei taho löytyä nuista pitemmistä pötköistä sitten millään.

Mutta pittää jatkaa ehtimistä ja fundeeraamista, katotaa tulleeko mittää vai ei.
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Vision-x 25w led cannon lisävalot _JamPPa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 04.10.2015 19:52
Myydään Comet lisävalot 2kpl + sirius kromikuoriset lisävalot _JamPPa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.06.2015 05:58
Myydään Led lisävalot 120W FSpec O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 30.01.2015 18:44
Myyty lisävalot Bosch Navigator LED 2kpl Unialias O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.01.2013 17:12
Myyty Hella Luminator chromium lisävalot. LED parkeilla k81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.05.2012 09:32

Sivu luotu: 14:28 (GMT +2).