Edessä kaarien ahtaus on ongelma, joko pitää tehdä tilaa tai sitten korottaa reilusti.
Omassa Duramaxissa oli 3" korinkorotus ja vääntösauvoja tiukattu edestä sen verran että auto kulki suorassa tyhjällä lavalla. Ei mitään mahdollisuuksia saada uutta 35" rengasta pyörimään 16x10 vanteilla ET -25 ilman reilua rälläköintiä. Tuli niin reilusti kaaristakin pihalle että olisi tarvinnut 1,5-2" levikkeet alkuperäisten lisäksi. 295/75-16 + 16x8 ET 0 pyöri ongelmmitta ja pysy melko hyvin kaarienkin sisällä. Samoin 305/55-20 20x9 vanteilla. Edessähän saa puskurista helposti viistettyä palan siististi pois mutta kaaren takaosan muokkaaminen onkin hieman työläämpää.
joku 4-6" korotussarja auttaa paljon. Vanteiksi 17" tai 18" niin saa paljon järkevämmän ET-luvun, 16" pitää ET olla senverta reilusti miinuksella että rengas tulee helvetin ulos.
Suosittelen ottamaan yhteyttä Nurmijärvellä sijaitsevaan Duramax-guruun niin se kertoo mitä kannattaa tehdä esim. niille EGR yms. hommille. Samalta mieheltä saa sellaisen softankin koneeseen että rupee maisemat vaihtumaan. Ja kaikki muutkin tarpeelliset osat mitä ikinä tarvitsetkaan voi Teemu järjestää.
Kojopower Oy / Teemu (o4oo- 682 348).
|