![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Herää kysymys, että mitä tällä raideleveystiedolla varsinaisesti tekee? Oleellisempi tieto jäykkien akseleiden osalta olisi, mikä on minkäkin akselin leveys vanteiden kiinnityspintojen välillä, jotta voi tutkia mahdollisia soveliaita akselivaihdokkaita toisesta merkistä/ mallista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jeep cherokee XJ
Etu/taka 1473 Jeep cherokee KJ Etu/taka 1524/1518 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli sillä auton raideleveyden ilmoittamisella ei ihan oikeasti ole mitään suoranaista merkitystä kuin siltä osin, että tietää missä rajoissa pitää liikkua. Oleellinen tieto siksi on se, mitä eri akselien leveydet on vanteen kiinnityspinnasta toiseen ![]() Toki nuo raideleveydet on vanne- ja rengasmuutoksia tehdessä hyvä tietää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Maksimi akselipainot olis kans hyvä tietää jos meinaa leimalle oikein virallisesti päästä. Eli uudet akselithan pitäis olla vähintään yhtä painavasta autosta. Kantavuuden ja jarrujen takia siis.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97775 Tuossa yksi esimerkki, alustoissa ei ole muuta eroa kuin runkonumeron alkukirjaimet..
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Moggilaisia valuakseleita, "UNIMOG - MB trac, Technical Data, December 1979":
etuakseli rumpujarruilla ja levyjarruilla.
__________________
Jukka |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mittailin tänään 160:n patrollin ja hj61:n etuakselit. molemmat oli noin 1480mm. patrollissa siis ihan hitosti et:tä vakiovanteissa että on satu tuo 1405mm raideleveydeksi. ilmankos ne aina leviää raideväli liikaa isoilla renkailla. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Luokat |
maastoauto, maasturi, raideleveys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
C10:n raideleveydet | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.06.2005 22:52 |