![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Juuri niin, eli otin vaan sen linkun pois ja vaijerit jäi niinkuin ne on.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sitte ku kyllästytte turaamaan sen käsijarrun kanssa kun se joko ei toimi ollenkaan, toimii tai kuumenee tai kelpas hieromisen jälkee just just katsastukseen mutta lakkaa toimimasta taas parin viikon päästä, ni sitte vaa laitatte eurot jonoon ja
![]() Kuvasta puuttuu vielä orkkis vaijeri ja tarvikekengät, -sylinterit, -rummut ja asennussarja. Ei ollu ihan satasen eikä kahen setti mutta ton jälkeen ei oo tarttennu tehä taka- ja käsijarruille muuta kun kenkiä vaihdella aina parin rymyreissun jälkeen kun se rumuihin kerääntyvä paska syö ne kengät hetkessä. Pelaa ku junan vessa, pitää, ei laahaa, pelaa ja pelaa ja pelaa ja katsastukseenkin voi ajaa tekemättä yhtään mitään esivalmisteluja.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Olen jopa miettiny että jonkun bertan jakolootan käkkäri laittais mutta taitaa sekin jäähä tekemättä. Ainniin! pittääkö se linkku päässä liikkumaan sieltä akselin putken puolen pultin alta/välistä? siis siinähän on kaksi pulttia ja lähempänä akselia niin sen pultin kun löysää niin saapi siirrettyä sitä linkkua.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI Viimeksi muokannut pahtis : 12.10.2015 14:10 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
itsellä se akselissa oleva linkku tarkerteli oli jäykkä niin se aina vaihtoi puolta kumpi puoli piti eli ei ollut symmetrinen se jarrutus voima. siis se mistä vaijeri jaukautuu molemmille puolille eli sen pitää olla ihan herkkä ja sit tosiaan myös palautusjouset pitää olla kunnossa ja molemmilla puolin 2 per puoli muuten ei tule mitään. Mä kyllästyin kun mulla alkoi mennä sielt rummun sisältä se vaijerin pätkä poikki yks meni ja kaverilt sain toisen kun ei raaskinut uutta ostaa ihan sika hintainen sekä rummut olivat lopussa. Lopulta vaihdoin levyt taakse ja joska kun saan auton valmiiksi on mulla huolen aiheena enää vain jarrupalat levyt meinaa kestää todella pitkää ja on halvemmat kuin ne rummut jotka kuluu yllätävän nopeasti jos siel moskaa välissä kun ajelee
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mikä kokoonpano sulla on levyjarruina? Mulla transportterin satulat ja pajeron levyt. Niillä ongelmana on et satulat sopii ainoastaan akselin päälipuolelle, ja siellä ne törmää runkoon enenkuin joustot on lähelläkään pohjassa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on lj70 etujarrulevyt takana ja transportterin satuloilla taka akselin laippaa jouduttu kaventamaan oisko ollut joku 5mm
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eli läjän etu levyillä tulis ulommaksi kuin pajeron levyillä. Ja sulla on tukivarsien kiinnikkeet akselissa ihan alkuperäisillä paikoilla?
Mulla ei tosiaan saa sopimaan satulaa muuta kuin akselin yläpuolelle, taka ja etu puolella ottaa tukivarteen/kiinnikkeisiin kiinni, viimeistään sitten kun palat kuluu vähiin. Meinaatko akselin laipan kaventamisella, ohentamista vai halkaisijan pienentämistä? Sopiiko 15" vanne tuon kokoonpanon kanssa? Tarkalle menee ainakin mulla mut sopii kun ei käytä liimapainoja vanteen sisäpuolella. Viimeksi muokannut Micco : 13.10.2015 19:49 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Purkaamolta kun joskus nuo tilasin,ni sattu tulemaan leveemmät mallit,siks piti laittaa jäähdytetyt levyt. Kiinnitysraudat on tehty samaan tapaan ku jesse89:n kuvissa,mut pulttien lisäks hitsattu akseliputkeen kiinni. Jarrulevyt on vetarinlaipan sisäpuolella,samaan tapaan ku etunavassa,eli pyöränpultit on lyöty paikoilleen jarrulaikan reikien läpi napaan. Satulat asennettu akselin yläpuolelle eli mahdollisimman kauas maasta. Hyvää noissa wolkkarin satuloissa on riittävä akselimassa ja pooriakselissa oleva käsijarruvipu. Voi vapaasti valita vivun asennon eli vaijerin lähtösuunnan.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#9
|
|||
|
|||
![]() t4 jarrusatulat
Mie kävin hakee avk purkuosina satulat 2kk sitten muistan et 2.5 tdi mallin satulat 2003 vm autosta ja jos muistan oikein oli kyseessä 4x4 peli viel ollut. Se minkä takia satulat asennettu noin tuli kaverilta kun hänellä elää akselit erilailla ja tuolla ylöspäin laitetussa versiossa tuppasi aina vetää toisen puolen jarrua päälle
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |