Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2015, 07:13
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Joku siellä mättää sen jarrujen tasausventtiilin kanssa. Tai sitten on jotain kosteaa niissä jarrukengissä..
Kyllähän automaattijenkissä takajarrujen pitää ottaa kunnolla ennen etusia, mutta tuo kuulostaa "vähä" liialta..

__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2015, 18:46
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Paljonko olette siirtäneet etujousien etukiinnikettä rungossa kun olette laittaneet 52" takapakat etuakselille ?
Omat mittailut sai noin 50mm lukeman..onko likikään.
Ja tulee siis katuajoon niin pääasia ei ole maksimijoustoissa vaan toimivuudessa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2015, 18:52
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Omasta siirsin aikanaan kuutisen senttiä. 2" taitais olla virallisesti oikea määrä.. Säilyisi akseliväli just oikeana.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2015, 20:50
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Orggis kiinnikkeen joutuu ilmeisesti silpomaan kun 6cm tulee just ne katonharjat vastakkain.

Ja takalehdet on näköjään paljon kapeemmat vrs etulehdet. (tökkii taas tää projekti vastaan)

Tosin töngein aarteiden (romukasast) joukosta chiefin vanhat etujouset ja ne taitais sopia suoraan etukiinnikkeen kanssa..eli pitää sovittaa niitä alle ennen ku kaiken rälläköiny pilkkeiks.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2015, 21:13
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Niihän se olikin..
Mä käytin etupäässä korvakkeet Jeepin rungosta, niin istuivat mukavasti alkuperäisten sisään..
..ja takapakat taas kävi leveydeltään justiin niihin!
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2015, 23:07
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ihmettelinki, miten ihmiset on näitä toteuttanu, kun GMC:n 2-lehtiset etuset on päistään 8cm leveet, ja keskeltä 7cm. Noi takapakat vaneissa ja jeepeissä on 6,5cm leveitä, niin en uskonu, et se etukiinnike ois puristunu niin nätisi kasaan saati et u-pultit olis sitonu, niin otettiin C304 volvosta telin keskimmäiset latit ja laitettiin ne lisäksi alimmaksi... Samalla vaihettiin paksummat sydännaulat eli porattiin isommat reiät orkkislateihin. FSJ-jeepin takapakat olis muuten laitettu, mut ne tosiaan oli 5cm pidemmät ja 1,5 cm kapeemmat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2015, 07:03
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ihmettelinki, miten ihmiset on näitä toteuttanu, kun GMC:n 2-lehtiset etuset on päistään 8cm leveet, ja keskeltä 7cm. Noi takapakat vaneissa ja jeepeissä on 6,5cm leveitä, niin en uskonu, et se etukiinnike ois puristunu niin nätisi kasaan saati et u-pultit olis sitonu, niin otettiin C304 volvosta telin keskimmäiset latit ja laitettiin ne lisäksi alimmaksi... Samalla vaihettiin paksummat sydännaulat eli porattiin isommat reiät orkkislateihin. FSJ-jeepin takapakat olis muuten laitettu, mut ne tosiaan oli 5cm pidemmät ja 1,5 cm kapeemmat.
Jostain jenkkisivulta apinoin tuon oman ratkaisun, alkuperäiset blazerin takajouset eteen.
Etukorvake istui hyvin 52" jousilla tuossa kohtaa, eli yhden reiän eteenpäin.
Click image for larger version

Name:	etukorva.jpg
Views:	202
Size:	85,7 Kt
ID:	64843

Taakse joutui poraileen uudet kiinnitysreiät yhtä lukuunottamatta.
Click image for larger version

Name:	takakorva.jpg
Views:	202
Size:	81,6 Kt
ID:	64844

Latien leveys ongelma korjaantui tuollasilla muovi prikoilla riippujen ja etukorvien väliin.
Click image for larger version

Name:	riiput.jpg
Views:	208
Size:	66,8 Kt
ID:	64842

Tuolla tavalla akseli siirtyy hieman eteenpäin, mutta haitanneeko tuo. Kardaanin mitta riittää ja ohjauksessa riitti säätövarat.
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään GMC Jimmy jkv O/M/V Ajoneuvot 3 11.02.2013 18:29
Myydään GMC Jimmy eyeless O/M/V Ajoneuvot 5 17.12.2010 18:31
gmc jimmy Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 28.02.2010 04:26
GMC jimmy KustaaVaasa Maasturiprojektit 14 15.01.2008 00:14
M:GMC Jimmy 6.2 mehtämörö O/M/V Ajoneuvot 5 08.11.2007 19:59


Sivu luotu: 00:13 (GMT +2).