![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vetoakselin nivelPitäis saada Cherokee XJ vetoakselin nivel vaihdettua. Ristikon laikalla paloiksi panin mut ne laakerikupit ei lähde ruuvipenkissäkään mihinkään. Tuleeko se kuppi molempiin suuntiin läpi ja onko prässi ainoa keino irrottaa ja uusi nivel paikalleen saada?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tulee molempiin suuntiin, kunhan sisäpuolinen sokka on poissa!! Prässillä lähtee, ruuvipenkki ei välttämättä riitä/kestä... Ensimmäiset viisi vuotta yrittäjänä itse käytin pelkkää ruuvipenkkiä, se tosin on varmaan nähnyt WWII:n, oli se senverran vanha jo kun se Postin Konalan romulavalta aikoinaan dyykattiin (on tallessa vieläkin), sitten ostin prässin...
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
..ja sitten vielä muistaa sillä lekalla mätkiessä, että noi vetarin korvat voi ihan oikeasti saada vääntymään jos ristikko on jumissa. Jos on pilkkonut ristikon osiin, niin paras tapa olisi riittävän tukeva vastinkappale mihin vetarin korva nojaa, ja sopivalla hylsyllä (useimmat 18mm/ 19mm hylsyt ok) sitten haluamallaan metodilla puskee kupin ulos toiselta puolelta.
Se sopiva metodi voi olla järeä ruuvipenkki (itseltä joskus halkaisin yhden Motonet/ Biltema/ Bauhaus- laatuisen kiinanpaskan ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Saa vasaralla voimaa, se on vaan liian hetkellistä, prässillä saa tasaisen paineen...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
prässikin löytyy tallist mut koskaa ei oo sitä tullu käytettyy nivelen vaihossa
![]() viimeeks ku kaivoin pihalta vara akselista vetarit ja vaihoin ristikot oli vanhat totaali jumissa. hyvä et sai sisä puolen sokat ees kohtuuvvella esille ku nii ruosteessa. no eniveis. laikalla vanha puolikas veks ja kupeista tapin jäänteet + laakeri tikut ja ylim rasvat veks. sit puikolla hitsaten pikku nöölit kupin pohjalle sellai et rasvat tirisee ja savuaa nii perkeleesti. hetken odotus ja kupit melkeestä tippuu pois. vanhois vetareis noi korvat kyl nii väsähtäneit muutekii et ei paljoo prässiä tarvia ku takaspäi kasailee.. safari vehkeeski toisee tikkuu meni sormel työntämäl uuvet kupit paikallee ![]() ja en totellakaa luota muutekaa noihi pelkkii sokkiin. kaik on tullu heftattua puikol kiinni. esim mol 309 ja jyrkkä EI kesto voidelluille nivelille ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Spicerin rasvanipattomat 760x- ristikot on ylivoimaisesti kestävimmät ja parhaat ns. vakionivelistä
![]() Ei minulla ainakaan ole ollut Spicerin nipattomien ristikoiden kanssa oikein mitään ongelmia, sen sijaan ainakin muutama tarvikeristikko (olevinaan laatumerkkejä) niin vetareissa kuin kardaaneissa on kulahtanut hämmästyttävän nopeasti, vaikka niitä välillä rasvailee. Viimeksi takakardaanista molempien ristikoiden neulat oli hioutuneet tasaisiksi, ja sisällä oli ihan puhdasta ja kunnollista vaseliinia. En itse osta enää mitään muuta kuin Spicereita.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
hitsaa siihen ristikon kuppiin sellanen ympyrä isoilla virroilla, sit heti maski ylös ja vasara käteen, samalla sekunnilla kun punahehku saumasta katoaa nii vasaralla napakka isku. Tällä tyylillä oon aina irrotellu kaikki jumineet jutut, lähtee mukavasti.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vetoakselin rasvat | SunFire Red | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.08.2014 16:39 |
Vetoakselin lyhennys ? | HJ-Heikki | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 12.09.2012 22:18 |
Ostettu Toyotan mekaanisenvinssin ja kardaanin välinen nivel "murtosokka nivel" | karppa2 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.09.2011 16:56 |
Vetoakselin tekijöitä ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.08.2011 17:23 |
defenderin vetoakselin boorit | ramo79 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 29.01.2007 06:01 |