Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2015, 16:27
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 228
Perusasetus

Susukiin saa siis 255/75R15 alle?

195/15 = 690 +77 = 767
ja
255/75R15 = 763

Esim tuollaiset: http://www.ziarelli.com/schedaprodot...jpg&idlingua=1


Viimeksi muokannut suzs205 : 29.09.2015 16:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2015, 17:14
Kelju.K:n Avatar
Kelju.K Kelju.K ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.02.03
Sijainti: Uusikaupunki
Viestit: 208
Perusasetus

Kylläpä koettelee....
Ajokin suurin rengas 225/70 15 ja 31" MILLIN liian suuri... Voihan vehje.
__________________
Jos tarvitset auttavaa kättä -Etsi hihastasi-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2015, 17:46
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

No joo ei tämänyt menny ihan odotetusti...
Mutta tuo akselistos muutos? Onko jäykkä akselointi täten mahdollista risukeulasiin???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2015, 20:31
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
No joo ei tämänyt menny ihan odotetusti...
Mutta tuo akselistos muutos? Onko jäykkä akselointi täten mahdollista risukeulasiin???
Toivottavasti lopulta tulkinta kääntyisi offareiden puolelle...
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2015, 20:56
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Huvikseen laskin että esim. K5 Blazeriin ei saa vieläkään 33" renkaita katsastettuu vakio koko on 235/75-15 jää 4mm vajaaksi
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2015, 21:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

^ Ja luulet että tuo on isoin mitä siihen on saanut? Onhan niitä 33":ia leimattu iät ajat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2015, 12:55
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
^ Ja luulet että tuo on isoin mitä siihen on saanut? Onhan niitä 33":ia leimattu iät ajat.
Ei ainakaan suomen kielinen ohje kirja tunne isompaa kokoa. ja konttorilta kun huvikseen kysäsin niin joku kanta kortti ei tunne vakio pyörää tuon isompana. miullakin GMC Jimmyssä on vakio koko 31" mut tuossa -88 blazerissa on 235/75
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.09.2015, 21:44
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Huvikseen laskin että esim. K5 Blazeriin ei saa vieläkään 33" renkaita katsastettuu vakio koko on 235/75-15 jää 4mm vajaaksi
Virallistakin virallisempaa tietoa asian tiimoilta:
Lainaus:
22:20 <@SvartAlfh> joku snow set edition tmsp mihin kuului ne 31". vakiona on kai lähtenyt tehtaalta noita jollain 215 leveillä renkaillakin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.09.2015, 21:47
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Meidän Jimmyssä näyttäis olevan tarra missä vakio rengaskoko 31"
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.10.2015, 10:48
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
No joo ei tämänyt menny ihan odotetusti...
Mutta tuo akselistos muutos? Onko jäykkä akselointi täten mahdollista risukeulasiin???
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.10.2015, 11:00
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...en_muuttaminen

Tuolla perustelumuistiossa maininta, että tehon mittauksessa moottorin teho voi laskea alkuperäisestä.
Eli ainoat rajoittavat tekijät moottorin vaihdolle paino ja iskutilavuus? Sweet...
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.10.2015, 11:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
Tiukan tulkinnan mukaan tämä siis tarkoittaisi, ettet edes voisi asentaa toisesta automerkistä vastaavaa (tai vahvempaa) akselia alkuperäisen tilalle.

No, toivottavasti tässä mennään kuten ennenkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.10.2015, 12:10
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
No, tämän vaikeaan tulkittavuuteen vedoten voi sekä blokata muutokset, että esittää niitä hyväksyttäviksi.

Tulee heti mieleen tuo mun risukeula-Chevy..
Siihen kun löytyy valmiita settejä IFS->SAS. Mitenkähän mahtavat niihin suhtautua? Ovat valmistajan kyseiseen automalliin tarkoittamia ja yleisessä liikenteessä käytettäviksi suunniteltuja.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.10.2015, 13:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Mutta esim. jimnyissä kun ei ole tuota M1G merkintää vaan ainoastaan M1 niin siihen ei tuo 77mm rengaskorotus edes koske. Toisinsanoen Jimnyissä pysyy tuo max. rengastus siinä 215-75-15 koossa.
Jos olis tuo G merkintä lisänä niin sais leimattua jopa 235-75-15 renkaat tällä 77mm muutoksella
Saahan se kasvaa 10% ilman G:täkin, joten 235/75R15 onnistuu vajaan 3 mm:n marginaalilla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa Näytä viesti
Lainattu Viipolta

bertan renkaiden orkkiskoko on 7.50r16 jotenka siihen korkeuden puolesta saapi 34" tai jonkun vastaavan millikoon renkaat. Leveys on vähä ongelmallisempi, 11,5" leveet menee rumpujarruilla, mutta 12,5" pitäs olla levyt edessä jos ruvetaan tekemään alustan osista vertailua... (BJ 42 on saanu jenkeissä H78 -renkailla)
BJ75:ssa on 7.50R16LT renkaat, LT:tä ei löydy STRO:sta, mutta UNECE:n taulukosta löytyy ja on sopivasti leveempi niin että 12.50" onnistuu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
No sillon käytetään vertailussa BJ-42:sen H78 -kokoa leveyteen ja 7.50r16 korkeuteen, niin saapi 35/12,5 renkaat otteelle.
Eipä käytetä 60-sarjalaiseen 40-sarjan kokoja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hilux 4x4 tdic Näytä viesti
Eli mimmosen renkaan saa nyt leimattua hiluxiin(ln170). Meniskähä 32"? Nykysillä korotuksilla 33" ei mee kun kokonais korotus menee yli 150mm.
32" menee kirkkaasti ja 15 mm korkeampikin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.10.2015, 15:18
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Mites -MaTTi- oikeesti menee tuo homma, eli voiko renkaan korkeudessa ja leveydessä käyttää verrokkina eri renkaita? esim: Patrollissa korkeudessa 7.50R16LT ja leveydessä 10r15,,eräs puoltuttu katsuri sano että ei onnistus?
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.10.2015, 15:32
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 759
Perusasetus

[QUOTE=-MaTTi-;1253748]Saahan se kasvaa 10% ilman G:täkin, joten 235/75R15 onnistuu vajaan 3 mm:n marginaalilla.

Joku se tuola kirjoitteli että G-kirjain täytyy olla että saa muuttaa rengastusta tuon 77mm isommaksi alkuperäis koosta. Mutta jos ei tartte G-kirjainta niin se on hieno homma. Saa kuitenkin edes nuo 235-75-15 renkaat otteeseen.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.10.2015, 16:55
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Eipä käytetä 60-sarjalaiseen 40-sarjan kokoja.
ei tää kyllä hirveesti muistuta 60-sarjalaista...

Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.10.2015, 16:24
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
Täähän on vaikea rasti. ja sama tuo ulosjouston määrän rajoittaminen. jos näissä mennään tosiaan tällä linjalla niin jos BJ rojektia ei saa kilpiin niin vähän vituttaa kun nähny turhaa vaivaa aiva tolkuttomasti ja kun en kerran kilvettömällä romulla mitää tee nii sitte se pitää myydä kilvettömänä romuna pilkkahintaan.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.10.2015, 16:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Todellakin toivon, että tuota akselistoasiaa ja sisään- & ulosjouston määrän pysymistä samana ei aleta tulkitsemaan pilkulleen. Jos aletaan, niin asiathan menee ihan vituilleen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.10.2015, 17:08
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Todellakin toivon, että tuota akselistoasiaa ja sisään- & ulosjouston määrän pysymistä samana ei aleta tulkitsemaan pilkulleen. Jos aletaan, niin asiathan menee ihan vituilleen..
Varmaan koitettu hakea takaa sitä, että noissa henkilöautoissa madallussarjan asennuksen myötä ei häviä ajettavuus. Oishan se vähä hassua, jos maasturissa pitäs sitten leimalle ruveta rajottamaan ulosjoustoja rajotusliinoilla ja pohjaanlyöntikumeilla.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.10.2015, 18:05
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Sehän tästä vielä puuttuu että noita hj:in akseleita ei saa enää leimattua tuohon rangeen,sen vituiks menneen moottorinvaihto säännön lisäksi.olipa hyvä lakiuudistus jos offarit saa otteeseen vähän isommat renkaat ja kaikki muut hommat meni likipitäen mahdottomiksi, oishan tämä pitänyt jo Aavistaa kun on trafista kyse....
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.10.2015, 18:16
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Täähän on vaikea rasti. ja sama tuo ulosjouston määrän rajoittaminen. jos näissä mennään tosiaan tällä linjalla niin jos BJ rojektia ei saa kilpiin niin vähän vituttaa kun nähny turhaa vaivaa aiva tolkuttomasti ja kun en kerran kilvettömällä romulla mitää tee nii sitte se pitää myydä kilvettömänä romuna pilkkahintaan.
Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa pää-
tökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2019 asti noudattaen ennen tämän määräyksen
voimaan tuloa voimassa ollutta auton rakenteen muuttamisesta annettua liikenneministeriön
päätöstä (779/1998).

vielä on vähän aikaa tehdä loppuun
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.10.2015, 18:35
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.906
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa pää-
tökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2019 asti noudattaen ennen tämän määräyksen
voimaan tuloa voimassa ollutta auton rakenteen muuttamisesta annettua liikenneministeriön
päätöstä (779/1998).

vielä on vähän aikaa tehdä loppuun
näitähän pitää aloittaa vino pino!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 04:07 (GMT +2).