Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.09.2015, 19:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Muuten joko lujari on hallussa?
"e) muutoskatsastuksessa on esitettävä selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta."

Minusta nuo vaatimukset pitäisi esittää esimerkin omaisesti niin, että rakennelmasa on varmuutta jottei autoharrastuksesta tule harvojen harrastus.

Joo, tiedänhän minä ettei Trafi osaa
-Epäilen tämän vaatimuksen tulleen kun joku Trafissa on kuullut hitsauksesta-
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Mutta mites tämä:

e) muutoskatsastuksessa on esitettävä
selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä pintakäsittelemättö
minä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.

Kelpaako itse lasketut ja selvitetyt, kuhan saumat on esillä?
Ainakin kun viimeksi asiasta tiedustelin, niin laskut ois kelvannu, jos vaan ois ollu joku joka osaa ne tulkita. Eli tekeekö tämä mahdottomaksi uusien kiinnityspisteiden laittamisen?

Eihän tämä ole muuttunut vanhasta oikeastaan millään tavalla? Jos en ihan väärin muista niin taisi olla jopa samalla sanamuodolla sielä vanhoissakin säädöksissä.. tuo ei mielestäni tarkoita, että pitää olla rakennetekniikan insinööri tai DI tai omistaa luokkahitsarin pätevyyttä, vaan sitä että tulee olla valmius esittää jollain sopivaksi katsottavalla tavalla että rakenne on riittävän luja. Esim. alkuperäiset 3mm:n levystä prässätyt tukivarren korvakkeet on vaihdettu 6mm:n tavarasta tehtyihin - tai jotain vastaavaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.09.2015 19:20
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.09.2015, 19:28
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

Tätä on ootettu! Nyt saa laittaa ln170 -01 hiluxiinki moottorin! mukava kun voi nyt rakentaa ja virittää uudemmastaki autosta eikä noitte ruoste kasojen kans pehertää!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.09.2015, 20:08
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eihän tämä ole muuttunut vanhasta oikeastaan millään tavalla? Jos en ihan väärin muista niin taisi olla jopa samalla sanamuodolla sielä vanhoissakin säädöksissä.. tuo ei mielestäni tarkoita, että pitää olla rakennetekniikan insinööri tai DI tai omistaa luokkahitsarin pätevyyttä, vaan sitä että tulee olla valmius esittää jollain sopivaksi katsottavalla tavalla että rakenne on riittävän luja. Esim. alkuperäiset 3mm:n levystä prässätyt tukivarren korvakkeet on vaihdettu 6mm:n tavarasta tehtyihin - tai jotain vastaavaa.
Hyvä tietää, että ei ennenkään ole vaikuttanut. Ei se ainevahvuuden lisäys mikään ongelma olekkaan vaan sen hitsisauman vahvuuden todistus. Laskeminenkin tuottaa välillä tuskaa, niin sitten kun puhutaan monen palikan hitsaamisesta yhdeksi kokonaisuudeksi ja sen lujuuden todentamisesta, niin ahistaa alkaa ilman mitään ohjelmaa Onneks on Cad näitä varten....
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2015, 20:14
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Pakettiauton ja kokonaismassaltaan enintään 3500 kg:n henkilöauton etupuskurin täydentäminen
tai korvaaminen karjapuskurilla tai muulla etusuojajärjestelmällä on sallittu ainoastaan,
jos karjapuskuri tai muu etusuojajärjestelmä on tyyppihyväksytty direktiivin 2005/66/EY tai
asetuksen (EY) N 78/2009 mukaisesti.


Mitä vittua?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.09.2015, 20:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Pakettiauton ja kokonaismassaltaan enintään 3500 kg:n henkilöauton etupuskurin täydentäminen
tai korvaaminen karjapuskurilla tai muulla etusuojajärjestelmällä on sallittu ainoastaan,
jos karjapuskuri tai muu etusuojajärjestelmä on tyyppihyväksytty direktiivin 2005/66/EY tai
asetuksen (EY) N 78/2009 mukaisesti.


Mitä vittua?
Eikös tämäkin ole ollut voimassaoleva määräys jo muistaakseni vuodesta 2007 alkaen.. vai milloin nyt olikaan? Tuossahan puhutaan pakettiautosta ja henkilöautosta, eli ajoneuvoluokista N1 ja M1. Ei siinä mainita halaistulla sanallakaan maastopakettiautoa eikä maastohenkilöautoa

Ainakin se vanha tulkinta oli, että ajoneuvoihin (myös M1g ja N1g) jotka oli tyyppihyväksytty/ valmistettu/ rekisteröity Suomessa käyttöön ennen asetuksen voimaantuloa, sai asentaa karjapuskurin. Sen sijaan sitä uudempiin vain e- ja/tai TÜV- hyväksyttyjä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.09.2015, 21:26
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eihän tämä ole muuttunut vanhasta oikeastaan millään tavalla? Jos en ihan väärin muista niin taisi olla jopa samalla sanamuodolla sielä vanhoissakin säädöksissä.. tuo ei mielestäni tarkoita, että pitää olla rakennetekniikan insinööri tai DI tai omistaa luokkahitsarin pätevyyttä, vaan sitä että tulee olla valmius esittää jollain sopivaksi katsottavalla tavalla että rakenne on riittävän luja. Esim. alkuperäiset 3mm:n levystä prässätyt tukivarren korvakkeet on vaihdettu 6mm:n tavarasta tehtyihin - tai jotain vastaavaa.
Sanamuoto oli muuten sama, mutta siellä oli aikaisemmin lisäksi sana 'tarvittaessa'. Eli oli katsurin harkinnassa että onko rakenne silminnähden riittävä, vai tarvitaanko lisätodisteita laskelmien muodossa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.09.2015, 21:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Sanamuoto oli muuten sama, mutta siellä oli aikaisemmin lisäksi sana 'tarvittaessa'. Eli oli katsurin harkinnassa että onko rakenne silminnähden riittävä, vai tarvitaanko lisätodisteita laskelmien muodossa.
Ok, muistin siis siltä osin väärin.. no katsotaan mitä tuleman pitää. Toivottavasti ei nyt sitten tarvitse käydä lukemassa rakenneinsinöörin papereita tämän takia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 04:55 (GMT +2).