Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2015, 06:38
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa ) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2015, 06:47
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa ) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?
Kaippa siihen riittää vaikka motonetista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2015, 19:15
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Löytyi hyvä sivu jossa oli räjätyskuvat ja varaosanumerot: www.nissan4u.com Täyttelin lomakkeen ja kaikki osat on samaa alustassa olipa turbo tai ei. Sitten kolme reikää hitsata ja taas vuosi menee turbo hyristen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2015, 21:18
Samitie Samitie ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.09.15
Sijainti: Nurmo
Viestit: 24
Perusasetus

Moro! Rolliin ois tarkootus alkaa SOAa värkkäileen. Eli mitä kaikkia tuos ny pitää tehdä/muuttaa jottei ohjaus, kardaaninkulmat jne mee päin vittua?

Tuos yks kaveri joka niitä paljolti tehny ois tulos auttamaan jottei tietotaito lopu kesken mut joku vois tän kunnolla selvittää jotta ois idea omaski pääkopas.

edit: vuoden -86 160 pitkä rolli kysees

PS. aloottelija kaipaa aina vähä apua
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2015, 19:17
Samitie Samitie ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.09.15
Sijainti: Nurmo
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samitie Näytä viesti
Moro! Rolliin ois tarkootus alkaa SOAa värkkäileen. Eli mitä kaikkia tuos ny pitää tehdä/muuttaa jottei ohjaus, kardaaninkulmat jne mee päin vittua?

Tuos yks kaveri joka niitä paljolti tehny ois tulos auttamaan jottei tietotaito lopu kesken mut joku vois tän kunnolla selvittää jotta ois idea omaski pääkopas.

edit: vuoden -86 160 pitkä rolli kysees

PS. aloottelija kaipaa aina vähä apua
Anyone?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2015, 22:40
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mie ite viäntäsin sinne ennen GR patrollin kierre alustan ku alkasin tuhlaamaan aikaa soa:n tekemiseen. kohta wanhat parrat ärähtää, mutta kierrejousitus tuli maastureihin syystä lehtijouset= tyhjä arpa= ei joustoja. tai saa niihin, mutta vaatii ihan vitullisen työmäärän ja kaikenlaista nippelijuttua, että se toimii edes melkein hyvin. kierrealustan saa tehneen haluamakseen ja ko siulla on neljä tassua maata vasten, siitä nelivedosta on jotai hyötyäkin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.10.2015, 09:34
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Kierrejouset kannattas tosiaan vääntää alle jos yhtään on hitsarin vikaa. Todennu joskus, että hiukan helpompi toi jousien liikkeiden hahmottaminen kierrejousilla, kun akseli ei väänny joka perkuleen suuntaan. Eli onnistuu tälläselta hiukan tyhmemmältäkin vietereiden asennus jos vaan saa valmiit tukivarret ja niitten kiinnityspisteiden paikat luovuttaja-autosta.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.10.2015, 12:37
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mie ite viäntäsin sinne ennen GR patrollin kierre alustan ku alkasin tuhlaamaan aikaa soa:n tekemiseen. kohta wanhat parrat ärähtää, mutta kierrejousitus tuli maastureihin syystä lehtijouset= tyhjä arpa= ei joustoja. tai saa niihin, mutta vaatii ihan vitullisen työmäärän ja kaikenlaista nippelijuttua, että se toimii edes melkein hyvin. kierrealustan saa tehneen haluamakseen ja ko siulla on neljä tassua maata vasten, siitä nelivedosta on jotai hyötyäkin.
Molemmissa puolensa.mut Jakarialustaa en kyllä ihan heti lähtis 160 patrolliin tekemään. Ei siinäkään helpolla joustot tule eikä suinkaan huoleton ole.. puslia jne saa vaihtaa reilusti jos joustaa.

Soalla tekemällä helpommalla ja halvemmalla pääsee.patrolliin saa pitkään liki metrin joustoja pelkästään iskarit vaihtamalla.vakioiskareilla ei kannata edes yrittää. Näissä taas norrat kovilla ilman traktionbaria.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.07.2017, 00:16
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa ) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?
Tässä viestiketjussa sivulla 45 oli käyty hieman keskustelua aiheesta. Alustan osissahan turbollisessa ja vaparissa ei taida olla mitään eroa että riittä kun pystyy varaosanumeroita vertailemalla tämän todistamaan katsurille.
Tämä pätee siis jos ihan vakio turbollista konetta laittamassa alkuperäisellä ahtimella.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.07.2017, 11:56
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Tässä viestiketjussa sivulla 45 oli käyty hieman keskustelua aiheesta. Alustan osissahan turbollisessa ja vaparissa ei taida olla mitään eroa että riittä kun pystyy varaosanumeroita vertailemalla tämän todistamaan katsurille.
Tämä pätee siis jos ihan vakio turbollista konetta laittamassa alkuperäisellä ahtimella.
Tämähän pätee myös kun vapari turbotettu? Sen näkönen turbo että olis alkuperäinen, pakosarja ainakin.

Edittiä. Onko merkitystä kun välijäähy keulassa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.07.2017, 14:13
kummo kummo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.12
Sijainti: ivalo
Viestit: 100
Perusasetus

Tämä hyvä tietää, kiitoksia.
Häätyy alkaa metsästämään ihmistä joka tietäisi tuon minun varaosa-auton rekkarin. Ku ei se ole nähnyt kilpiä vuosikausiin...
Ja etsimään sopivaa motivaatiota, ja aikaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.07.2017, 15:40
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Eikös ollu sillai, jos vaparin turbottaa ois mitattava tehot.
Välijäähykin tuo mittaustarpeen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.07.2017, 18:58
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Eikös ollu sillai, jos vaparin turbottaa ois mitattava tehot.
Välijäähykin tuo mittaustarpeen.
Pittää se sitten repiä pois paikalta
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.07.2017, 20:13
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

Katastus


Noniin. Nyt olis turbo poissa ja vakiohiluilla kasassa.
Minkälaisilla syötönsäädöillä muut katastanu?
Paikalla pelittää hyvin ja kelaa jopa 80kmh mittariin...pieni työmaa mutta kuiten
Kohtalaisen uusi ilmanputsari.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5057 16.07.2025 22:43
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).