|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1101
|
||||
|
||||
Lainaus:
Turbossa suihkun avautumispaine 120 vaparissa 100 käy suihkut keskenään. |
#1102
|
||||
|
||||
diesel kiki
Mites kanssa harrastajat on noita sd33t:n pumppuja ropaillut? Tuntuu että sais vähän enemmän syöttöjä olla.. Kylestä ruuvi löysätty, ahdonalaisen säätö niin syvällä et just saa lukitusmutterin kierteelleen (sai ees jotenkin heräilemään...) Sihti poistettu siirtopumpulta ja lisätty viel suodattimen ja ruiskupumpun väliin sähkölutkutin..
Iso cooleri, 3" putki ja puhaltimena holset h1c, tais olla 60mm turbiinilla ja #16 pakopesällä (juu, tää on ehkä vähän liian iso mut aattelin vielä kokeilla pienemmällä pesällä, vaikka #8, kunhan vaan sopiva sattuu vastaan..). Pukkaa mustaa lähdössä mut n. puolen kilon jälkeen enää juuri havaittavasti ja maks ahdot ~0,8.. Jostain vanhasta topicista luin et pitäs työntää mustaa viel 1,5 kilon paineillakin, ja kyl tuokin vakio pillerillä savutti mut kas kummaa ku ei enää ahista ni eipä riitä kakkukaan Eli jotain taikoja tarttis tehä mut ku ei tiiä et mitä? Eikä oo samanlaista pumppua irrallaan et vois tutkia ja tehdä havaintoja
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 02.09.2015 15:58 |
#1103
|
||||
|
||||
ei nuissa piisaa vakiona ihan järettömyyksiin tavara, tärkein oikeesti offihommissa on se et kone heräis alaalta ja antas voiman niiko hetkessä. se hyövää mitään jos paperilla on helevetilliset tehot ja sitten se on jossain 4500rpm jälkeen ku SD33 ei tolkullisesti edes pitäs kiertää juuri sen ylite. Mörris oli sillai kiva kone kun lähti vetämään 1100rpm ja 2200rpm oli kaikki pihalla ja siinä kohti rengas löi tyhjää ihan sama oli vaihde kun vaihde pikkupuolella päällä. tuollasella herkällä on kiva ajaakin kun voit pompauttaa keulaa kaasulla vaikka esteen päälle.. siinä pumppu oli todnäk vakio ja ahtimena joku GR patrollin tms kokoluokan pilleri, max paineet 0,8 ja pelas todella hyvin.
nii ja perimätieto kertoo, et kiki dieselin pumput on viel sellasia, että niitä saat koittaa sen viis kappaletta ja yks on ns vakioista sellanen et sieltä tulee soppaa riittävästi, eli ne ei ole keskenään ns tasalaatusia edes. voi olla urbaania patrol legendaa tai sitten ei, mutta on se rivipumppu sellanen himmeli, etten yhtään yllättys vaikka pitääkin paikkansa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1104
|
||||
|
||||
Nykyään tolla kerkee niiiiin vähän ajamaan lepikon puolella et renkaatkin on jo vuoden päivät ollu mtr kuviolla, jotka tarttee jo ennakoivasti kierroksia jos meinaa mihikään edetä ni pien viive moottorillekkin sallitaan
Vakio mutkan lisäks ulkoinen hukkaportti ja toinen isompi fööni ois varmaan toimivin ratkaisu, tällä hetkellä vaan turhan työläs toteuttaa... Mut tottahan tuo, mukava se metässä on kun reagoi nopeasti. Seuraava kokeilu tulee varmaan olemaan vnt, yhen semmosen tuhosin edellisen trollin kanssa ku en älynny ohjata sitä pakopaineella.. Se oli aika härskiä ku heti kaasuun koskiessa reilu kilo ahtoja, melkei vois sanoo et oli alavääntökin jo kohdillaan .....olis tuossa tiedossa yks ~7 litrasen rivipumppu millä varmaan sais sd:n ruokittua mut katotaan nyt hetki jos tulis jotai kivoja vinkkejä
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#1105
|
||||
|
||||
mitä sille samin lava patrollin pumpulle oli tehty?
siitä kun joka kerta hajosi jotain nilkan oikastua
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#1106
|
||||
|
||||
Se auto on kirottu Jotain temppuja Jv sille pumpulle tallinlattialla teki
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#1107
|
||||
|
||||
Lainaus:
pitäs se siihen käydä jos kerta 60:n pumppukin käy.. siinä olis kyllä säätömahollisuuksia aikapaljon enemmän ja ruokaakin siitä kuulema saa hyvin. pp- dieselin heppu ei oikein kehunu tuota kikiä,meinas jottei siitä hyvää saa tekemälläkään. joskus tuon pumpun laittoa tutkin netissä enemmänkin ja jossain oli juttua et olis parisataa pollee sellasella patrollista saaneet.. mulle riittäs 150 toimivaa pollea ja hyvä käyttöalue kärrynvetoon.. |
#1108
|
||||
|
||||
eppäilen et ruppee tulemaan vaan SD33 rajat vastaan tuossa 200 heposen tehoissa, iteasias epäilen et 150WHP on jo aika saatanallisesti tuollaselle ko ei oo välttämäti kovin tasapainossaan se kone ja pyörivät massat aivan älyttömät verrattuna vaikka RD28T.
toiseksee siihe et miten sitä woimaa saa pellolle liittyy paljo muutaki ku älytön pumpun tuotto. sen verta tullu rukattua varsinki tuota jakajapumpullista, että se helevetillinen polttoaineen määrä ei oo kaikenkaikkiaan "se juttu" vaan et kone antaa järkevällä kierrosalueella sen voimansa ulos. jäätiinhän mekin paperilla siitä mitä oletettiin ku persedynolla oli helkkarillinen muutos autossa nestepään ja nokkalevyn vaihon jälkeen ihan minimiasetuksilla. +13hp ja +90nm ei oo kun pieni oven raotus, mitä tuollasesta sais ulos kun sen saa pelaamaan kaikkineen, mut vääntö ja tehoalue putos karkeesti 1000rpm ni se voiman tuotto osuu niin paljo paremmin välityksiin jne, et autosta tulee pirusti parempi ajaa. nuo kaik merkkaa mettäs hitosti, et miten sen kokonaisuuden saa toimimaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1109
|
||||
|
||||
Hei Patrolli-miehet!
Jos joskus kaipat tekniset tiedot, on laitanut kaikki GR:n huolto/korjaustiedot Nissanilta täällä: Patrol GR Y60 tiedot Kaikki on englanti paitsi sen 2.8TD moottoritiedot (löysin toi vain ranskaks) |
#1110
|
|||
|
|||
Mistäs tuohon sd33 isompaa nestepäätä sais? Tarkootus ois fööni tiputtaa keulille jossain välis.
|
#1111
|
||||
|
||||
enempi ihmettelen kuka sinne on jakajapumpun laittanu?
sen malli sun pitää selvittää.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#1112
|
||||
|
||||
|
#1113
|
||||
|
||||
Joo o
|
#1114
|
||||
|
||||
Lainaus:
sit kuulema ois sitkeyttä alhaallakin. edit: tuolla yksi myynnissäkin,koetin sitä ostaakin mut myyjä ei kait halunnu mulle sitä myydä tjs: http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=pumppu |
#1115
|
||||
|
||||
On niitä varmaan joku laittanu mutta tuskin tuohon on laitettu
|
#1116
|
||||
|
||||
Tos porttaali patrollissa oli sd33t koneessa sovitettuna laurellin pumppu johon tehty ahdonalainen kello lisäks ja kait siinä oli isompi nestepää.
Eli myös gr pumppu on silloin sovitettavissa samanlailla ja noihin saa 12mm nestepäätä helposti ja halvalla. |
#1117
|
|||
|
|||
Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa ) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?
|
#1118
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1119
|
|||
|
|||
Löytyi hyvä sivu jossa oli räjätyskuvat ja varaosanumerot: www.nissan4u.com Täyttelin lomakkeen ja kaikki osat on samaa alustassa olipa turbo tai ei. Sitten kolme reikää hitsata ja taas vuosi menee turbo hyristen
|
#1120
|
|||
|
|||
Moro! Rolliin ois tarkootus alkaa SOAa värkkäileen. Eli mitä kaikkia tuos ny pitää tehdä/muuttaa jottei ohjaus, kardaaninkulmat jne mee päin vittua?
Tuos yks kaveri joka niitä paljolti tehny ois tulos auttamaan jottei tietotaito lopu kesken mut joku vois tän kunnolla selvittää jotta ois idea omaski pääkopas. edit: vuoden -86 160 pitkä rolli kysees PS. aloottelija kaipaa aina vähä apua |
#1121
|
||||
|
||||
Lainaus:
mut jos leikitellään ajatuksella et laitettas jakajapumppu tuon riviperkeleen tilalle, niin eikai se muuta tartte kun sopivan välityksen, että osaa ruutata oikeeseen aikaan kamaa oikeesta reijästä ja siel ei ole kun kuus putkee, mitkä pitää vetää oikeelle pytylle loppu ny kai on helvetillistä testaamista, sorminäppäryyttä ja pitkiä hermoja.. varmaan joku perustietämys turbodieseleiden sielunelämästäkin auttaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1122
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sarkastinen kysymys oli sillä että onko siinä oikeesti tarvetta yhelle nestepäälle vai 6kpl tappeja? Jos joku kysyy sd33 moottorin nestepäätä niin sitä ei maha pika googlaamisella löytyä kun semmoista ei käsittääkseni ole valmistettu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#1123
|
||||
|
||||
puhuin jakajapumpun naittamisesta rivipumpun tilalle, en ole koskaan purkanu rivipumppua, niin ei ole niistä elementeistä juurikaan selkeetä mielikuvaa, joku mäntähän sielläkin sitä nestetta paineistaa ja tuuttaa oikeella hetkellä oikeeseen suihkuun.. enkä sen paremmin kyllä enää pura jakajapumppuakaan, koska miun hermoilla niitä nippeleitä ei kasailla oikeessä järjestyksessä
jos tuosta enempi soppaa haluaa, niin kiinan pojat näkyy myyvän ihan kaikkia sisuskaluja kiki dieselin rivipumppuihin, eli eiköhän sieltä löydy tuninki mallin sisäkalut joilla tavara liikkuu hiukan paremmin ku vakiokaluilla ja näkyy tuolla olevan myynnissa cumminsin rivipumppuakin 5,9l diesel kutos koneeseen, luulis sopan piisaavan patrollin starttimoottorissa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1124
|
||||
|
||||
Cummelissaon 11m elementit 94 -96 muistaakseni ja 12mm siitä eteen päin.
Kuulemma suomessa ollu ~700hp rami 11mm pumpulla jos oikein muistan. Eiköhän sillä tavara määrällä patrollinki mäntä liiku
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#1125
|
||||
|
||||
Juu. Tekee vaan lohkon ja pumpun väliin adapterin ja uuden hammaspyörän pumppuun.
Periaatteessa simplex kuvio mutta onhan siinä tekemistä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
|
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5024 | 13.05.2024 19:07 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |